خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گلایه‌مندی والدین از شهریه‌های مدارس غیرانتفاعی

خانواده های ایرانی، بهار هرسال چند نگرانی دارند که همه ی آنها در خصوص افزایش تورم و هزینه های اساسی است. از خرداد ماه این نگرانی رنگ جدی تری به خود می گیرد؛ ایامی که کم کم کارنامه دانش آموزان آماده و ارائه می شودو باز موسم ثبت نام در مدارس می رسد.

به گزارش سایت عصر اصفهان، «بخش زیادی از دانش آموزان در مدارس دولتی که با جمعیت اشباع، بین حدود ۳۵ نفر یا بیشتر ، دانش آموز در هر کلاس مواجه اندو خانواده ها برای ارایه کیفیت آموزشی بیشتر و یا دلایل دیگر اقدام به ثبت نام فرزندان شان در مدارس غیر انتفاعی می کنند.

تحصیل در مدارس غیر انتفاعی همچون مدارس دولتی حق هر کودکی است وخانواده ها می توانند بر اساس این حق تصمیم به ثبت نام بگیرند.

گفته می شود شهریه امسال این نوع مدارس در اصفهان در سه مقطع تحصیلی بین ۸ تا ۱۴میلیون تومان است. با این حال اغلب مدارس خارج از نرخ مصوب از والدین هزینه دریافت می کنند.

یک کارشناس ارشد معماری و استاددانشگاه می گوید: نظارت روی کیفیت آموزش مدارس غیر انتفاعی باید باشد، مثلا شهریه ای دریافت می گردد ولی چقدر واقعا روی بحث آموزش وقت گذاشته می شودوچه نیروهایی جذب می شوند، خیلی وقت ها ممکنه نیروها خوب نباشند یا برعکس نیروهای آموزشی خیلی خوبند ولی در غیر انتفاعی ها از بین می روند و جذب آموزش و پرورش نمی شوند در صورتیکه تجربه کاری بالایی دارند.

تهمینه امامی افزود: برای مدارس غیر انتفاعی بایستی با شرایط اقتصادی و هزینه بالای ثبت نام، دولت از مدارس غیر انتفاعی حمایت کرده تا کارها با کیفیت بهتر انجام شود.

در این زمینه حمیدی رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش وپرورش استان اصفهان می گوید: مدارس غیر دولتی در سراسر کشور براساس یک فرایند، شهریه برایشان مشخص می شود. مدارس غیر انتفاعی یک خودارزیابی را در پنل مشارکت ها پر می کنند همچنین یک سری مشخصات فیزیکی و آموزشی، براساس داشته هاو پارامترهاو می فرستند برای اداره منطقه شان، سالجاری هر منطقه بک کار گروه شهریه برایشان مشخص شده که کار گروه شهریه به ریاست رئیس اداره است که ناحیه خود ارزیابی را جهت سنجی می کندو براساس آن به مدارس امتیاز می دهد و براین اساس از صفر تا ۴۲/۵ درصد اضافه می شود به شهریه سال قبل که امسال به این شکل انجام شده است.

او افزود : مثلا برای ده میلیون شهریه پارسال با سقف ۴۲/۵ درصد حدود ۴۰ میلیون و۲۵۰ هرارتومان اضافه می شود که شهریه مصوب است ویک شهریه فوق برنامه هم در ابتدایی بر مبنای ۸ ساعت ودر متوسطه برمبنای ۱۶ ساعت کلاس فوق برنامه باید داشته باشند. که البته بایستی به تایید ناحیه آموزش وپرورش هم برسد. ۴۰ درصد شهریه مصوب شهریه فوق برنامه است که مدارسی که فوق برنامه را اجرا می کنند حق گرفتن آن را دارند.

حمیدی گفت : یک سری مدارس فعالیت های خاص مثل جشن های مختلف و فعالیت های مهارتی مختلف انجام می دهندو امکانات ویژه در اختیار دانش آموران قرار می دهند که با صلاح دید ناحیه ۱۰ درصد از شهریه مصوب می توانند به دریافت شهریه اضافه کنند.

رئیس اداره مدارس غیر دولتی آموزش وپرورش استان اصفهان در ارتباط با نظارت بر فرایند شهریه گفت: در سطح استان ۱۳۷۲ مدرسه غیر دولتی داریم که در نواحی ۴۰ گانه اصفهان پراکنده هستند بالطبع یک شورای نظارت هم بر کار مدارس وجود دارد که وظایفی برای این شوراها در نظر گرفته شده که اینها به مدارس مراجعه کرده وبر فاکتور های مختلف که یکی هم شهریه ها است و تمام مواردی که در یک پوستر به آنها ارایه شده مورد بررسی قرار می دهند و حتی فرایند معلمین که برای یک ساعت کار فرایند گزینش آنان انجام شده باشد در غیر این صورت تخلف حساب می شود که باید برگ گزینش یا معرفی نامه داشته باشند.

او اظهار داشت: جاهایی که خودمان یا ناظران به موردی پی ببرند قطعا رسیدگی می شود. و به شورای نظارت منطقه فرستاده و از آن طریق برای استان ارسال می شود.

بطوریکه در سال جاری نزدیک به چهار مدرسه را تعطیل کردیم و برای چهار مدرسه تخلف و توقف در کار زده شده است. حمیدی در پایان از اولیا خواست هرگونه تخلف را گزارش نمایند تادر اسرع وقت رسیدگی شود.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا