خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کلافگی اهالی پایتخت از قطعی برق خانگی بدون اعلام قبلی

سرویس اقتصادی، انصاف نیوز: قطعی برق خانگی بدون اعلام قبلی ساکنان تهران را کلافه و صدای اعتراض آنان را بلند کرده است.

تماس‌های متعدد با تحریریه انصاف نیوز حاکی از آن است که در دو هفته اخیر، قطعی برق خانگی در برخی مناطق تهران هر روز تکرار شده است. یک شهروند از منطقه سیدخندان به خبرنگار انصاف نیوز گفت: تقریبا هر روز بین یک تا دو ساعت برق نداریم اما قطع برق زمان مشخصی ندارد و گاهی صبح، گاهی ظهر و گاهی بعد از ظهر برق می‌رود.

این شهروند ادامه داد: روز شنبه گذشته، 3 بار و هر بار برای 2 ساعت برق قطع شد بدون این‌که کوچک‌ترین اطلاعی به شهروندان داده شود.

شهروند دیگری از منطقه مجیدیه تهران هم با تایید قطعی برق خانگی بدون اعلام قبلی گفت: قبلا حداقل می‌گفتند که چه روزی و چه ساعتی برق نداریم و این اعلام، مشکل را قابل تحمل می‌کرد اما امسال از اطلاع‌رسانی هیچ خبری نیست.

غیر از شهر تهران، از شهرستان‌های استان تهران هم خبر می‌رسد قطعی برق خانگی از زمان‌های متعارف فراتر رفته و به چهار پنج ساعت در روز رسیده است. قطعی طولانی برق خانگی به‌خصوص از شهر قدس استان تهران گزارش شده است.

پیگیری‌های خبرنگار انصاف نیوز نشان می‌دهد با وجود تسری خاموشی به بخش خانگی، قطعی برق صنایع به عنوان ویژگی معمول تابستان در سال‌های اخیر همچنان پابرجاست با این تفاوت که جدول خاموشی به شهرک‌های صنعتی ابلاغ شده است. برای نمونه شهرک صنعتی حاجی آباد در استان سمنان دو روز در هفته، دوشنبه‌ها از ساعت 11 صبح تا 9 شب و سه‌شنبه‌ها از ساعت 8 صبح تا 12 شب برق ندارد. شهرک صنعتی صفائیه در استان قم یک روز در هفته و شهرک صنعتی چهاردانگه در استان تهران 2 روز در هفته با قطعی برق مواجه است!

قطعی برق خانگی و صنعتی در حالی به اتفاقی معمول و تکراری تبدیل شده که شعارهای مکرر اصول‌گرایان حاکم در دولت و مجلس درباره جبران «ناترازی‌های ایجاد شده به دلیل کم‌کاری دولت روحانی» هنوز از حافظه جمعی مردم پاک نشده است. خبرها و گزارش‌هایی مانند: «کاهش ناترازی برق در دولت شهید رئیسی» در روزنامه جوان یا «ناترازی تولید و مصرف برق در دولت رئیسی چگونه کاهش یافت؟» در روزنامه کیهان یا «دولت سیزدهم چگونه چالش قطعی برق را حل کرد؟» در خبرگزاری مشرق و «چگونه خاموشی‌ها در دولت سیزدهم رفع شد؟» در خبرگزاری دولتی ایرنا.

صمد محرابی، کارشناس بازنشسته توانیر در این‌باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «ناترازی در عرضه و تقاضای برق یکی از چالش‌های اقتصاد ایران است که به سبب مجموعه‌ای از مشکلات از جمله تحریم‌های طولانی، سوءمدیریت، فقدان نقشه جامع انرژی، کمبود سرمایه، تغییر اولویت‌ها در وزارت نیرو و… موجب آن شده است اما در یکی دو سال اخیر، مشکل ناترازی برق با فشار بر صنایع و ممانعت از قطعی برق خانگی به اصطلاح لاپوشانی شد و حالا با اتمام ناگهانی دولت سیزدهم، این چالش بار دیگر سر برآورده است.»

او ادامه داد: «گرچه چنین مشکلی راه حل یک‌شبه ندارد، اما ممکن بود با اطلاع‌رسانی به مردم، مانع از کلافگی و سردرگمی آنان شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا