خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مراقب کلاه خود باشید! | احمد زیدآبادی

احمد زیدآبادی، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی، در کانال تلگرامی خود نوشت: «روزنامۀ کیهان از موضعِ “صاحبِ انقلاب و نظام” خواستار “ردّ”برخی از وزیران پیشنهادی آقای پزشکیان از طرف مجلس شده است.

به نظرم گردانندگان این روزنامه هنوز متوجه نشده‌اند که دیگر در جایگاهی نیستند که بخواهند از موضع “نمایندۀ انحصاری انقلاب و نظام” به دیگر نهادها امر و نهی کنند و یا دستور دهند! اگر قرار بود اوضاع طبق امیال آنها پیش رود، اصلاً مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری تأییدصلاحیت نمی‌شد که الان در مقام ریاست‌جمهوری، فهرستی از اعضای کابینه به مجلس معرفی کند که شماری از آنها به سلسله اعصاب گردانندگان کیهان فشار وارد آورند!

با رویکردی که دولت پزشکیان در پیش گرفته و حمایتی که از طرف دیگر نهادهای مؤثر از آن می شود، کیهان از این پس باید مواظب باشد که باد کلاه خودش را نبرد، چون با تمام قدرتش در مقابل هرنوع اصلاح و تحول و بهبود در سیستم حکمرانی قد علم کرده است.

در ضمن این چند خط پاسخی به آقای بیژن اشتری هم هست که پیش از این مرا به دلیل درخواستم برای کنترل کیهان از طرف حکومت،”خوش‌خیال” نامیده بود! شاید واقعاً این قبیل حرف‌ها در این شرایط “خوش‌خیالی” به نظر برسد اما من معمولاً از سر خوش‌خیالی نکته‌ای را مطرح نمی‌کنم چرا که اصولاً یکی از بدبین‌ترین آدم‌ها به طبع و سرشت قدرت و سیاست هستم. نکتۀ من از سر “ضرورت‌های گریزناپذیر” قدرت و سیاست در روند تحول و حرکت آن است که گاه مجبور است پوستین تنگ قبلی را از هم بدَرَد و جامه‌ای گشادتر برای خود بدوزد وگرنه علیه فلسفۀ وجودی خود که همانا تداوم و بقاست، عمل کرده است!

بعضی اوقات تصلبِ ساختاری یا شکاف پرناشدنی بین مردم و حکومت مانع تحول داخلی یک نظام و بقای آن می‌شود،اما همین که نشانه‌های بهبودخواهی حتی به صورت تلویحی بروز داده شود، دیگر تحقق آن به جز از طریق دریدن پوستین تنگ، امکان‌پذیر نیست، بنابراین، روزگار خواهی نخواهی چسبیدگان به آن پوستین را به کناری پرت می‌کند!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا