خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۸ مرداد سال ۸۰ | رفسنجانی فساد سیاسی را به چه چیزی تشبیه کرد؟

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مرداد سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 28 مرداد 1380 | 29 جمادی‌الاول 1422 19 آگوست 2001

«مسئولان بسیجی امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور آمدند. آقای [سیدمحمد] حجازی، مسئول نیروی مقاومت [بسیج]، گزارشی از وسعت اقدامات بسیج، به عنوان ضابط قوه قضاییه و نیز به عنوان ناصح و نیز از وسعت جریان‌های مبتذل در جامعه داد.

سخنرانی مفصلی در مورد وظیفه عمومی امر به معروف و نهی از منکر و نیز وظیفه دولت داشتم و مظاهر فساد اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و اداری موجود را به عنوان بخشی از آثار توطئه‌های دشمنان معرفی نمودم و تشبیه به جنگ تریاک در چین و مفاسد اخلاقی در اندلس‌ کردم. [22]

آقای مسیح مهاجری، [مشاور اجتماعی رئیس‌جمهور و مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی] آمد. پیشنهادهای سابق و نامه‌اش را در مورد اقدام برای اصلاح وضع پیگیری‌ کرد و نام گروهی از همفکرانش را بُرد که پیشنهاد دارند، من محور اقدامات باشم.

عصر اخوان [باقری] بنابی از تبریز و بناب آمدند و درخواست داشتند که در سفر تبریز برای بازدید حوزه علمیه نوبنیاد، به بناب سفر کنم و از کمک‌هایی که به حوزه کرده‌ام، قدردانی‌ کردند؛ حدود 400 طلبه دارد.

به بخشی از مذاکرات مجلس، در مورد [رأی اعتماد] کابینه جدید، گوش دادم. مسأله فلسطین، روز به روز داغ‌تر و گستاخی اسرائیل هم بیشتر می‌شود. اگر روند امور چنین باشد، احتمال جنگ، کم نیست.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا