خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳۰ مرداد سال ۸۰ | تشدید درگیری‌ها در فلسطین

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در مرداد سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 30 مرداد 1380 | 1 جمادی‌الثانی 1422 21 آگوست 2001

«آقای عباس آخوندی، [وزیر سابق مسکن و شهرسازی] آمد. گفت، در محافل نیروهای صنعتی و مدیریت‌ها و تحصیل‌کرده‌ها، سرخوردگی وسیعی به خاطر رکود کشور و توقف سازندگی، به وجود آمده است و امروز کسی در کشور، محور و پشتیبان سازندگی و رشد کشور نیست؛ خواست‌ که اقدامی بکنم.

آقای [محسن] اراکی، نماینده رهبری در مؤسسه فرهنگی و اسلامی لندن آمد. گزارشی از خدمات آموزشی، پژوهشی، خدماتی و فرهنگی داد و گفت، یک مؤسسه آموزش عالی، زیرنظر دانشگاهی در آکسفورد، تهیه کرده و بیش از 100 دانشجو گرفته است، ولی دفتر رهبری، حاضر نیست که هزینه آن را بپردازد. خواست، دانشگاه آزاد اسلامی همکاری کنند؛ به دکتر [عبدالله] جاسبی‌ گفتم، بررسی نماید.

عصر آقای عباس ملکی، [از دفتر مشاورت بین‌الملل رهبری] آمد. دعوت یک دانشگاه انگلیس را آورد که کنفرانس ایران و آمریکا را افتتاح نمایم و گفت، [دایی‌اش] آقای [محمد] فاضل لنکرانی، [از مراجع تقلید]، نیاز به معالجه دارد. خواست که به ایشان پیشنهاد کنم، به خارج بروند، یا به تهران بیایند. مجلس، به خاطر محکوم‌ شدن خانم [فاطمه] حقیقت‌جو، [نماینده تهران]، به 22 ماه زندان، در اعتراض به دادگاه کمی متشنج بود.

امروز جلسه شورای امنیت [سازمان ملل]، بدون نتیجه مطلوب پایان یافت و درگیری‌ها در فلسطین تشدید شده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا