خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد مولوی عبدالحمید از افزایش «قتل‌های ناحق»

مولوی عبدالحمید در بخشی از خطیه‌های نماز جمعه زاهدان از «افزایش قتل‌های ناحق» در جامعه به شدت انتقاد و ابراز نگرانی کرد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه اهل سنت زاهداد، او گفت: افزایش قتل در جامعه یعنی افزایش غفلت از الله تعالی. قرآن مجید در خصوص قتل ناحق هشدار داده و فرموده است هر کسی مرتکب قتل ناحق بشود جهنم و خشم و غضب خدا و لعنت الهی شامل حالش می‌شود؛ تفاوتی ندارد که این قتل ناحق از سوی یک حکومت و دولت صورت گیرد یا افراد عادی جامعه.

مولوی عبدالحمید در ادامه بر لزوم جلوگیری از «قتل‌های ناحق» تأکید کرد و گفت: جلوگیری از قتل ناحق فقط وظیفه علما نیست، بلکه وظیفه همه اعم از مردان و زنان و والدین و ریش‌سفیدان و معتمدین و افراد بانفوذ است که جوانان عزیز را که امید آیندهٔ ما هستند، نصیحت کنند و آنها را نسبت به عواقب این کارها هشدار دهند و مانع وقوع قتل ناحق بشوند.

وی افزود: باید به جوانان هشدار بدهیم که کسی که مرتکب قتل ناحق بشود قصاص می‌شود. البته این قصاص را باید مقامات قضایی اجرا کنند. همچنین اینکه پدر، برادر، فرزند و یا یکی از نزدیکان قاتل کشته شود این بسیار زشت است و درواقع دو قتل ناحق اتفاق افتاده و هر دو قاتل شامل خشم و غضب و لعنت پروردگار می‌شوند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا