خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوابیه انتشارات علمی و فرهنگی به گزارش «در بن‌بست»

روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی به گزارش اخیر انصاف نیوز پاسخی داده است که متن کامل آن در پی می‌آید:

جناب آقای علی اصغر شفیعیان

مدیرمسئول محترم سایت انصاف نیوز

سلام علیکم

با احترام به استحضار می‌رساند سایت تحت مسئولیت حضرتعالی گزارشی با تیتر «انتشارات علمی و فرهنگی در بن‌بست» به آدرس https://ensafnews.com/541229 در مورخه 29 مرداد 1403 منتشر کرده است. متاسفانه این محتوا مشحون از خطاهای متعدد عمدی یا سهوی بوده که تایید و انتشار آن یا ناشی از سوءنیت و اغراض شخصی برخی افراد و یا سواستفاده از ناآگاهی سردبیر یا دبیر منتشرکننده آن بوده است.

نظر به وجود گزاره‌های خطا، بی‌پایه و غلط در متن منتشر شده، خواهشمند است دستور فرمایید وفق قانون مطبوعات و اطلاع‌رسانی، متن حاضر را عینا و در همان جایگاه منتشر کنند.

انتشارات علمی و فرهنگی بن‌بست ندارد

1. انتشارات علمی و فرهنگی به عنوان یکی از باسابقه‌ترین شرکت‌های حوزه نشر کشور، علیرغم زحمات و تلاش‌های مدیران سابق خود متاسفانه سال‌هاست با مشکلات متعددی دست به گریبان است. این چالش‌ها و ناترازی‌ها نه تنها در این شرکت که در کل زیست‌بوم نشر ایران به شکل‌های مختلف وجود دارد. اما ما خود را در بن‌بست نمی‌دانیم. راه پر فراز و فرود یک بنگاه انتشاراتی همواره موانع و سنگ‌ریزه‌هایی دارد که با تلاش و استقامت قابل حل و رفع است.

2. فروشگاه خیابان جمهوری اسلامی انتشارات علمی و فرهنگی از دهه 90 توقف فعالیت داشته است. غیرمنطبق بودن با فعالیت راسته فروشگاه‌ها و برخی از مسائل حقوقی و اعمال نظر مالک فروشگاه، مدیران عامل اسبق انتشارات را به سمت این تصمیم سوق داد که قطعا با درنظر گرفتن ضوابط و مقررات قانونی بوده است.

3. همه کارکنان حقوق فروردین و اردیبهشت را گرفته‌اند و فقط افزایش قانونی سال جاری اعمال نشده است. بخشی از حقوق‌ها هم به صورت علی الحساب پرداخت شده است. جهت استحضار بدهی‌های علمی و فرهنگی که از سنوات پیش تجمیع شده بود در 18 ماه گذشته به میزان 30 میلیارد تومان تسویه شده و برخی مبالغ باقی مانده هم در دستور پرداخت قرار دارد.

4. چاپخانه علمی و فرهنگی در حال بازطراحی و نوآوری فنی و ساختاری است. بخش تولید محتوای انتشارات مطلقا تعطیل نیست و انتشار 150 عنوان کتاب در 18 ماه گذشته بخشی از فعالیت واحد تولید انتشارات علمی و فرهنگی است.

5. سایت انتشارات احتمالا بخاطر اشکالات فنی در لحظه تنظیم گزارش شما در دسترس نبوده و هم‌اکنون در دسترس است. رویکرد فروش مجازی کتاب‌های انتشارات هم ذیل شرکت کتیبه تغییراتی داشته است و هم اکنون به سبک و سیاق جدیدی در حال انجام است.

6. فروشگاه شعبه خیابان کریمخان به خاطر حکم قضایی مدتی تعطیل بود که با پیگیری‌های مجدانه مدیرعامل فعلی این مشکلات رفع و ماه‌هاست فعال و در حال کار است.

7.  هیچ‌یک از پرسنل انتشارات علمی و فرهنگی در دوره مدیریت آقای قاسم صفایی‌نژاد اخراج و بازخرید نشده‌اند. فقط برخی از افراد در اجرای طرح تحول انتشارات و چابک‌سازی آن پس از اتمام مدت قرارداد، تمدید نشده‌اند. البته موضوع بکارگیری نیروی انسانی در شرکت‌های زیرمجموعه انتشارات طبق قانون برعهده مدیران عامل و هیات مدیره‌های این شرکت‌ها است.

8. پرداخت مضاعف مالیات و بیمه که در متن شما درج شده است مطلقا بی‌معناست و از اساس امکان تحقق ندارد.

9. در دوره قبلی، شرکت‌های کتیبه و کتاب‌گستر فریز شده بودند که در دوره جدید مدیریت احیا شدند.

10. هیچ یک از ساختمان‌ها اجاره داده نشده و در یک مورد حق بهره‌برداری مشترک پس از طی مراحل قانونی داده شده است. اما سوال این است که اگر شرکت‌ها تعطیل شده است، چرا انتشارات باید ساختمان‌های خود را به آن شرکت‌ها اجاره بدهد؟

11. هیچ منبع ارزی حتی یک دلار در این دوره از مدیریت انتشارات علمی و فرهنگی خرج نشده است. بلکه بخشی از مطالبات ارزی باقی مانده در دست افراد از سنوات قبلی، پس گرفته شده است.

12. واحد پرنده آبی نه تنها تعطیل نشده که توسعه پیدا کرده است. دبیر کودک و دبیر نوجوان به صورت جداگانه جذب و منصوب شده و در این چند ماه هم عناوین چاپ اول داشتیم و هم تجدید چاپ و هم ۱۵۰ عنوان کتاب صوتی کودک تولید و منتشر شده است. ضمن اینکه بسیاری از کتب قدیمی پرنده آبی با طراحی جدید در حال احیا هستند و طرح‌های متعددی نظیر مسابقه گویندگی و قصه‌خوانی برای کودکان از جمله فعالیت‌های این بخش بوده است.

13. فروشگاه انقلاب تعطیل نشده و صرفا چند ساعت بابت برخی هماهنگی‌ها توقف کوتاهی در فعالیت با آرایش جدید کاری داشت.

14. انتصاب فردی که مدعی شده‌اید باسابقه ورزشی به عنوان معاون انتشارات منصوب شده اشتباه است. ایشان معاون انتشارات نبوده و مدیرعامل منصوب هیات مدیره شرکت کتیبه بوده است. قبلا هم در پاسخی به انصاف‌نیوز این توضیح ارسال شده بود.

جناب آقای شفیعیان

جنابعالی یکی از نزدیکان رسانه‌ای و همراهان رئیس جمهور محترم جناب آقای پزشکیان هستید. رسانه انصاف‌نیوز هم یکی از ارگان نزدیک به دولت محترم محسوب می‌شود. حتما تصدیق میفرمایید انتشار یادداشت‌ها و گزارش‌های پرخطا و مشحون از دروغ و اغراض شخصی دور از شان شما و نام زیبای رسانه شخصی شماست.

بدیهی است انتشارات علمی و فرهنگی به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بنگاه‌های ترجمه و نشر کتاب کشور از هرگونه نقد و نظر و نیز نظارت‌ها و یاداوری‌های اشکالات و معضلات از سوی رسانه‌ها استقبال می‌کند و آن را باعث توسعه فضاهای فرهنگی کشور می‌داند.

با تقدیم احترام

روابط عمومی انتشارات علمی و فرهنگی

30 مرداد 1403

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا