خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کاظم صدیقی: بنازم به شجره طیبه ولایت فقیه 

حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقدامات رهبری پس از درگذشت رئیس فقید دولت سیزدهم گفت: بنازم به شجره طیبه ولایت فقیه که مملکت یک روز هم معطل نماند و یک روز هم در آن بحران پیش نیامد. حضرت آقا مسئولان را جمع کردند و گفتند که هیچ کاری نباید دچار وقفه و مشکل شود. اینگونه آب از آب تکان نخورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته پایتخت در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: شما نمازگزاران جمعه و خود را به تقوا، یاد خدا، اجرای دستورات خداوند، انجام واجبات و ترک محرمات توصیه می‌کنم.

وی افزود: کسی که بر هوس خود پیروز شود، جلوی زیاده‌خواهی نفس را می‌گیرد. کنترل زبان، پاکی چشم، پاکی دست و آلوده نکردن زندگی به نجاست و گناه موجب می‌شود که آن فرد قهرمان شود.

حجت‌الاسلام صدیقی تاکید کرد: ایام‌، ایام اربعین سیدالشهدا است. اربعین برای آنان که اهل سیر و سلوک هستند و برای عارفان و صاحب‌دلان جایگاه خاصی دارد.

حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، اظهار کرد: راهپیمایی اربعین بدون بخشنامه و در یک فضای خودجوش با همه دل‌هایی که مجالست با سیدالشهدا در آنها وجود دارد و نسیم وجود امام حسین (ع) می‌وزد و دل‌های عاشقان را با خود می‌برد، برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: عظمتی که در این چند سال در راهپیمایی اربعین شاهدیم و همچنین شاهد حرکت عزت‌ساز اربعین هستیم که جمعیت‌های چند میلیونی که در سابقه تاریخ نبوده و در هیچ مراسم مذهبی دیگری این عظمت را نمی‌بینید، لذا ابتدا از خدا و سپس از ائمه اطهار و سیدالشهدا تشکر می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: این ما نیستیم که کربلا می‌رویم، این امام حسین است که ما را کربلا می‌برد. اگر هم نرفتیم، دل ما آنجا است.

وی افزود: همچنین از پرچمدار جبهه دیانت، فرهنگ، تمدن، معنویت، انقلاب، جهاد و همه خوبی‌ها، نایب امام زمان، مقام معظم رهبری که طراح همه اموری که مایه عزت امت اسلامی می‌شوند، تشکر می‌کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی اذعان کرد: همچنین در این مدت یکی پس از دیگری پیشرفت‌های نظامی و عظمت‌های دفاعی و تربیت جوانانی مانند شهید حججی را در مکتب حاج قاسم سلیمانی شاهد بودیم که باید تشکر کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در عین حال باید از شما ملت که در این حماسه و رزمایش عظیم [راهپیمایی اربعین]، در این مانور انتظار و اقتدار که هم مردم و هم دولت در این مدت در آن نقش داشتند و این عظمت خلق شده سهیم هستند، تشکر ویژه کنم.

وی با اشاره مهمان نوازی مردم و دولت عراق، عنوان کرد: در عین حال باید از مردم عراق و حشد الشعبی و دولت عراق که با همه وجود سفره دلشان را پهن کرده، در زندگی خود صرفه‌جویی کردند و برای زائران سیدالشهدا از همه چیزشان مایه می‌گذارند، تشکر کرد. آنان در نهایت صداقت در تأمین امنیت و برخوردهای بسیار حساب شده، مشوق حرکت حماسه ساز اربعین هستند.

حجت الاسلام صدیقی تاکید کرد: این نظام، انقلاب، خون شهدا و میوه‌های شیرین پدیده‌ای است که امام آن را کاشت و ما و شما امروز از میوه‌های آن بهره می‌بریم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به شهادت شهید رئیسی، بیان کرد: این عظمتی که بعد از شهادت شهید رئیسی عزیز، شهید نورانی مظلوم و عاشق و شهید مردمی، شهیدی که ضربه دیده از شماتت زبان‌ها و قلم‌های تیز بود، اما این عظمتی که شما در تشییع جنازه شهید رئیسی دیدید، قابل توجه است. به گونه‌ای که ملاحظه کردید که در هر کشوری، وقتی رئیس جمهوری از دنیا می‌رود یا به دلیلی برکنار می‌شود مملکت دچار بحران می‌شود، اما در کشور ما اینگونه نشد.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به ویژگی‌های شهید رئیسی، گفت: او رئیس جمهوری در تراز و تافته جدا بافته بود و ویژگی‌های ارزشی را خداوند به او داده بود. او خودش نبود. او خداگرا، مردم محور و ولایت مدار بود و خود را قطره‌ای در کنار مردم با عظمت و دوست داشتنی ایران می‌دید، او اهل شعار نبود بلکه در عمل اینگونه مردمی و عاشق بود. او گاهی در ۲۴ ساعت فقط دو ساعت می‌خوابید و حضرت آقا به او می‌فرمودند که به خودت برس، وگرنه صدمه می‌بینی و او پاسخ می‌داد که مشکلی ندارم.

وی ادامه داد: شهید رئیسی یک عنصر متدین، مردمی، عاشق خدمت، مخلص، ولایت مدار، متعبد، شجاع و بسیار ستودنی بود که همچون رئیس جمهوری که با کابینه متناسب خودش که پرچم اجرای کشور در دستش بود، نشان داد که مردم، همه کس و همه چیز اوست. او به خودش فکر نکرد، شب و روز و خورد و خوراک و استراحت نداشت و به حاشیه‌ها و فحش‌ها و ناسزاها توجه نکرد و وقت خود را معطل نساخته و پاسخ آنها را نگفت؛ عشق به خدمت او را آواره کرد و نتیجه‌ای که خداوند از این عاشقی به او داد، شهادت بود و چنین رئیس جمهوری از دست ما رفت، او نعمتی بود که از دست ما رفت.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تدابیر مقام معظم رهبری پس از شهادت شهید رئیسی، گفت: بنازم به شجره طیبه ولایت فقیه که مملکت یک روز هم معطل نماند و یک روز هم در آن بحران پیش نیامد. همان زمان حادثه که در مساجد گریه‌ها و زجه‌ها برای ماندن رئیس جمهور بود، حضرت آقا مسئولان را جمع کردند و گفتند که هیچ کاری نباید دچار وقفه و مشکل شود. اینگونه آرامش و گرما در کابینه و دست‌اندرکاران خدمت به وجود آوردند که آب از آب تکان نخورد.

وی افزود: در مدت کوتاهی در حدود ۵۰ روز، مقدمات انتخابات [ریاست جمهوری] برگزار شد. انتخابات در اوج آرامش برگزار شد. همچنین هم مجلس خبرگان افتتاح شد و هم مجلس دوازدهم کار خود را شروع کرد. این کارهای بزرگ هر کدامشان بر دوش یک دولت سنگینی می‌کند که در نهایت آرامش، امنیت، صحت و سلامت برگزار شد و این نیست مگر آن جمله‌ای که حضرت امام فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا مملکت شما آسیب نبیند.

وی با اشاره به دولت جدید، اظهار کرد: امیدواریم این دولت جدید که با همراهی کامل مجلس شورای اسلامی کابینه اش در حد کمال در اختیارش است، در تراز شهید رئیسی عمل کند. بزرگترین ارزش هماهنگی با محوریت و مرکز ثقل معنویت کشور یعنی ولایت فقیه است، لذا هر رئیس جمهوری که بر مبنای ولایت امام زمان که امروز در رهبری تجلی دارد، خدمت کند؛ او سرافراز در میان شهدا و سربلند در نزد خدا، اولیا و شهدا خواهد بود، اگر خدای نخواسته زاویه‌ای باشد، ضرر فقط ضرر شخص رئیس جمهور نیست.

وی متذکر شد: دیدید که برخی رؤسای جمهور گذشته از چشم‌ها افتادند و این ضرر، ضرر مردم و شخص خود او است، لذا ولایت‌مداری در رأس امور کشور برای پیشرفت کشور، وحدت و انسجام کشور است، زیرا باید در کشور حرف آخر را یک نفر بزند. محور تصمیم گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها باید اویی باشد که خدا [حکم] او را امضا کرده است و با مبانی فقهی او پرچم را بر عهده گرفته است. در عین حال که مردمی بودن و کارآمد بودن رئیس‌جمهور، هم در درجات بعدی مورد توجه است.

حجت الاسلام صدیقی با اشاره مجدد به ویژگی‌های شهید رئیسی خاطرنشان کرد: شهید رئیسی دغدغه معیشت شما را داشت. می‌توانست با انجام برخی کارهای فوری، شما را راضی کند اما او چون می‌دانست شما اهل تحمل هستید، توجه به زیرساخت‌ها داشت. او کارهای بزرگی کرد که بخشی از خدماتش در زمان عزاداری‌های این شهید بزرگ بازگو شد و تازه بخشی از آن بازگو نشده است.

وی با اشاره به مدیریت معاون اول سابق رئیس جمهور در دوران پس از شهادت شهید رئیسی، تصریح کرد: آقای مخبر که در صحنه‌های قبل نیز جزو چهره‌های موفق بودند، در مدت بعد از شهادت شهید رئیسی با صلابت و اعتقاد، پرچم را نگه داشت و با آبرو مسیر را طی کرد تا دولت جدید مستقر شود.

امام جمعه موقت تهران، تاکید کرد: برای ملت و دولت زیر پرچم ولایت پیروزی مستمر و پیروزی بر همه دشمنان خصوصاً صهیونیست‌ها را مسئلت دارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا