خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حضور بانوی ایرانی در رالی بزرگ موتورسواری فیوا ۲۰۲۴

انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران از انجمن‌های تابعه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در مراسمی، مریم طلایی بانوی موتورسوار ایرانی را برای حضور در مسابقات 2024 FIVA World Rally بدرقه کرد.

به گزارش سایت همدان پیام، «از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، آئین بدرقه مریم طلایی بانوی ایرانی به رالی بین‌المللی موتورسواری در کشور لهستان 7شهریورماه ۱۴۰۳ با حضور محمدحسین صوفی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و جمعی از مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و رویا ایمانی رئیس هیأت مدیره شرکت هزار و یک گشت پاسارگاد در محل سالن کنفرانس ساختمان اصلی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برگزار شد.

محمدحسین صوفی، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل و جمعی از مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این مراسم با اشاره به جایگاه دختران و بانوان در دین مبین اسلام و همچنین کشورمان، اظهار کرد: مریم طلایی یکی از بانوان نمونه ایران است که سال گذشته با صلابت، اقتدار و اعتماد به نفس ستودنی، به عنوان نخستین ایرانی و نماینده فدراسیون بین‌المللی خودروهای تاریخی (FIVA) از سوی کانون جهانگردی اتومبیلرانی و با حمایت انجمن خودروهای تاریخی ایران در رالی بزرگ FIVA World Rally ۲۰۲۳ شرکت کرد و موفق شد با کسب عنوان برترین موتورسوار این مسابقات سبب افتخار همگان شود.

او همچنین با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد درخشش بیش از پیش بانوان و دختران ایرانی در آوردگاه‌ها و رقابت‌های بین‌المللی هستیم، افزود: موفقیت دختران کشورمان در کنکور دانشگاه‌های معتبر و عرصه‌های علمی در سطح جهانی، درخشش بانوان در حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، کسب عناوین برتر مسابقات ورزشی توسط دختران جوانمان و تاریخ سازی آنان در المپیک ۲۰۲۴ فرانسه، قابل ستایش است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل و جمعی از مدیران کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از ادای دین شرکت‌ها و مؤسسات ایرانی در قبال بانوان ایرانی و همراهی با آنان برای حضور باشکوه‌تر در رویدادهای بین‌المللی قدردانی و خاطر نشان کرد: اهتمام شرکت هزار و یک گشت پاسارگاد هم در حوزه گردشگری و ارتقاء این صنعت در کشورمان و همچنین تلاش برای انجام مسئولیت‌های اجتماعی و همراهی با مریم طلایی برای حضور مقتدرانه در این دوره رالی بین‌المللی موتورسواری نیز شایسته قدردانی است.

صوفی حضور در مجامع و رویدادهای بین‌المللی را یکی از راه‌های معرفی ظرفیت‌های بی‌شمار کشورمان در حوزه گردشگری دانست و تصریح کرد: مجموعه زیبایی‌ها، تاریخ، تمدن، فرهنگ و امنیتی که در ایران وجود دارد در کمتر کشوری یافت می‌شود و این ویژگی‌ها بیش از این‌ها سزاوار معرفی و توجه است. ما سعی داریم علاوه بر راه‌های تبلیغاتی که وجود دارد، با شرکت در رویدادهای مهم بین‌المللی به معرفی این ظرفیت‌ها کمک کنیم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با اشاره به ظرفیت‌های متعدد ایران در حوزه اتومبیلرانی، خودروهای تاریخی و آموزش فرهنگ رانندگی گفت: ایران یکی از معدود کشورهای منطقه و حتی جهان است که به واسطه فعالیت‌ها و مأموریت‌های کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و کلوپ‌های زیرمجموعه‌ آن، در حوزه آموزش و ترویج فرهنگ رانندگی ایمن صاحب سبک است و در حوزه خودروهای تاریخی نیز به دلیل تعداد علاقمندان و وجود خودروهای ارزشمند تاریخی بسیار زیاد، حرفهایی برای گفتن دارد.

مریم طلایی در این مراسم ضمن قدردانی از کانون جهانگردی و اتومبیلرانی برای فراهم آوردن زمینه حضور در رالی جهانی موتورسواری برای دومین سال پیاپی، به توجه رسانه‌های خارجی و شرکت‌کنندگان دیگر کشورها به حضور یک ایرانی، به ویژه یک بانوی ایرانی در این رالی اشاره کرد و اظهار کرد: این رالی یک رویداد تاریخی بوده و جزء قدیمی‌ترین رالی‌های موتورسواری در دنیا شناخته می‌شود که هر ساله بیش از یک‌صد شرکت کننده با فرهنگ‌های متفاوت را از کشورهای مختلف دنیا گردهم می‌آورد.

او افزود: یکی از اهداف مهم FIVA World Rally معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و طبیعی کشور میزبان، تبادل فرهنگ‌ها، ایجاد همدلی و همبستگی بین ملت‌ها در کنار توسعه صلح جهانی است. من هم به عنوان یک ایرانی برای معرفی فرهنگ و گردشگری کشورمان در سطح جهانی احساس مسئولیت می‌کنم و در تلاش هستم تا تصویر درست و واقعی از ایران زیبا و امن در عرصه‌های جهانی به نمایش بگذارم.

بانوی موتورسوار ایرانی پیشنهاد داد که دوره‌های بعدی این رالی به میزبانی ایران برگزار شود که این موضوع با استقبال و موافقت مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مواجه و مقرر شد، مریم طلایی موضوع آمادگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری FIVA World Rally ۲۰۲۵ به میزبانی ایران را به برگزار‌کنندگان این رویداد اعلام کند.»

منبع: ایرنا

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا