خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خریداران شر مطلق | رضا صادقیان

رضا صادقیان، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز در یادداشتی نوشت:

تحرکات ویران‌گر رژیم اسراییل در غزه طی یک سال گذشته و حملات بی‌امان به کشور لبنان و نیروهای حزب‌الله تصویری بدون روتوش از جنایت، آدم‌کشی، ویران‌سازی و بازگرداندن انسان‌ها به عصر گذشته است.

طی روزهای گذشته و خصوصا پس از شهادت اسماعیل هنیه و حسن نصرالله، عده‌ای از کاربران در فضای مجازی به جای انتخاب نگرش واقع بینانه و فهم مخاطرات و پیامدهای اقدامات خانمان‌سوز نیروهای نظامی رژیم اسراییل و بدون توجه به کشته شدن 40 هزار شهروند فلسطینی بی‌گناه، به دو گروه تقسیم شده‌اند. 1. آنان که خواهان جنگ با اسراییل هستند و با غرور کاذب مسئولان به دلیل تعلل سرزنش می‌کنند. 2. کاربرانی که درخواست حمله نظامی به ایران را دارند.

اول: دسته اول را اکثرا نیروهای جوان و کم تجربه تشکیل می‌دهند. افرادی که بیش از آنکه دغدغه کنترل دشمن و یا نیفتادن در زمین بازی متعلق به دشمنان این مرز و بوم را داشته باشند، هنوز در روزهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سیر می‌کنند. دشمن اصلی آنان نه اسراییل، بلکه دکتر ظریف، پزشکیان، تخت روانچی و عراقچی هستند.

حجم توهین‌های بی سابقه این افراد به رئیس جمهور، مسئولان سیاسی و حتی نیروهای نظامی بسیار پر شمار است. گویا این افراد راه را گم کرده و در مسیری دیگر رفته‌اند و شناخت دوست و دشمن و آینده این کشور برایشان بی‌ارزش‌ترین است. مهمتر آنکه، تصور این افراد از جنگ چیزی شبیه به نبردهای محدود و کنترل شده دارد. فاجعه بارتر آنکه این افراد بی‌تجربه برای سیاست‌مداران، نظامی‌ها و سربازان کشوری که هشت سال جنگ تحمیلی را با هزاران کمبود تجربه کرده و پشت سر گذاشته‌اند خط و نشان می‌کشند. سوال اینجاست: شما پای درس کدام معلم نشسته‌اید که درباره جنگ و خون‌ریزی چنین بی‌مهابا اظهار نظر می‌کنید؟ کدام صحنه نبرد را از نزدیک دیده‌اید؟ شما کدام یک از زخم‌ها و نابودی هموطنان در شهرهای خوزستان را پس از جنگ تحمیلی شاهد بودید؟ و دقیقا براساس کدام تجربه و فهم پیکان انتقاد و انکار را به سوی مسئولان نظامی با تجربه گرفته‌اید؟

دوم: دسته دوم که خریداران شر مطلق هستند، غالبا کسانی‌اند که فکر می‌کنند از دل موشک، جنگ و خون‌ریزی و دست به دامان قدرت‌های خارجی شدن فرزند آزادی و آبادانی متولد خواهد شد. افسوس و صد افسوس برای چنین نگرش غلط. اگر در بدترین حالت این افراد را به وطن فروشی و خیانت در روز روشن متهم نکنیم، در بهترین حالت چنین اشخاصی فاقد بینش و شعور سیاسی و تاریخی هستند. افرادی که زیر اخبار رسمی منتشر شده توسط ارتش رژیم نژادگرا بابت کشته شدن و شهادت مردم غزه و لبنان پیام تبریک می‎فرستند هیچی فهمی از جان آدمی ندارند. ساده فکرند و کم خرد. گمان می‌کنند موشک‌ها توان تشخیص وطن دوست و وطن فروش را دارند و به یکی آسیب می‌رسانند و دیگری در آسایش خواهد بود. تجربه حمله نظامی و آغاز جنگ با کشور افغانستان و عراق را در اینترنت جستجو کنید و میزان خسارت‌های وارد آمده به این کشورها را خوب بخوانید؛ از دل حمله آمریکا به عراق بمب‌های جاده‌ای بوجود آمد و ترورهای گاه و بیگاه و کشته شدن هزاران هزار شهروندن بیگناه و از کشور افغانستان چیزی جزء بازگشتن و عقبگرد به یکصد سال قبل نشده است. وضعیت بغرنج و فاجعه بار کشور سوریه را خوب نگاه کنید. کشوری که روزگاری یکی از امن‌ترین کشورها بود حال عزادار بیش از 500 هزار کشته پس از حمله داعشی‌ها است. از دل هیچ جنگ و ستیزی آبادانی، آزادی و رونق اقتصادی و آسایش به دست نیامده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا