خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اتصال ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی ایلام به شبکه برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام از اتصال ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی به شبکه برق با ارزش سرمایه گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس، «ولی الله ناصری افزود: یکی از مشکلات صنعت برق وجود ناترازی تولید و مصرف است و برای حل این بحران احداث نیروگاه های خورشیدی مقیاس کوچک و بزرگ در دستور کار وزارت نیرو به صورت گسترده قرار دارد.

او با اشاره به اینکه در استان نیز مطالعات و برنامه ریزی جامعی برای افزایش ظرفیت تولید صورت پذیرفته است، اضافه کرد: از این تعداد نیروگاه ها ۲۹۶ نیروگاه با هدف ثانویه اشتغال زایی برای جامعه تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی احداث شده و خوشبختانه تا کنون منجر به درآمدی پایدار برای این عزیزان شده است.

ناصری ضمن اشاره به احداث نیروگاه ۲۲۵ مگاواتی سیکل ترکیبی صبا دهلران و یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی chp در مهران و واگذاری احداث دو نیروگاه ۲۵ و ۲۰ مگاواتی خورشیدی به سرمایه گذار در استان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت ارشد استان برای افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی بسیار با صنعت برق همراه هستند و در پایتخت جلسات متعددی برای این سرمایه گذاری ها برگزار شده است.

او تصریح کرد: تا پایان سال ۲۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی، دو نیروگاه ۱۷۰ و ۱۰۰ کیلوواتی دیگر در کل ۲۰۲ واحد نیروگاهی خورشیدی دیگر در استان با ارزش سرمایه گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق متصل خواهند شد.

ناصری با اشاره به اینکه برای تامین برق عشایر نیز در سال گذشته ۲۵۰ دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی به ایشان واگذار شده است، اضافه کرد: درسال جاری نیز ۷۰۰ دستگاه از این پنل ها با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیون ریال به ایشان تقدیم شده و برق رسانی به ۴۵۰ خانوار عشایری دیگر در دست اقدام است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا