خرید تور تابستان ایران بوم گردی

امام زمان و گردن زدن صهیونیست‌ها؟

/ در حاشیه سخن امام جمعه اردبیل /

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

یک سال از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و در این مدت رژیم صهیونیستی با قساوت عریان، هزاران نفر از مردم غزه و لبنان را به خاک و خون کشیده و هنوز هم این قساوت‌های عریان با شدت تمام، آشکارا و در مقابل دیدگان جهانیان ادامه دارد.

در قساوت و ددمنشی صهیونیست‌ها هیچ سخنی نیست ولی متأسفانه افکار عمومی جهانی در سطح وسیعی این قساوت را به عنوان «دفاع مشروع» تلقی کرده و لذا محکومیت جدی رژیم صهیونیستی از جانب بسیاری از مجامع دولتی و خصوصی دیده نمی‌شود.

صادقانه عرض می‌کنم که این حقیر برخی اشتباهات رزمنگان فلسطینی هنگام عملیات طوفان الاقصی و موضع‌گیری‌های غلط بعضی دیگر را در این زمینه کم‌تأثیر نمی‌دانم و در یادداشت‌های گذشته بعضی از آنها را متذکر شده‌ام. یکی از جدیدترین این اشتباهات، سخنان امام جمعه اردبیل در خطبه جمعه گشته است.

ایشان در این سخنان به جای بازگو کردن چهره رحمانیت و رحیمیت امام زمان و در جنب آن حداکثر هشدار نسبت به چهره قهر امام، فقط چهره قهاریت امام زمان را تصویر کرده و می‌گوید: «با حمله امام زمان ۷۰ هزار صهیونیست در قدس کشته خواهند شد. امام مهدی با ابزار پیشرفته، محل اختفای ۷۰ هزار نفر را خواهد فهمید و آنها را خواهد کشت! تا فرصت از دست نرفته، اسرائیلی ها فرار کنند و الا به شمشیر امام مهدی گرفتار خواهند شد.»

حال آن که پیامبران و اوصیای آنان از جمله امام زمان(عج) برای حیات بخشی و صلح می‌آیند. البته لازمه حیات بخشی، زدن گردن کسانی است که حیات انسانیت و صلح را به خطر می‌اندازند ولی در بیان و تبلیغ، اصل را رها کردن و لازمه را فریاد زدن، کمال بی‎سلیقگی است.

بنا بر روایات امام زمان(عج) در حالی که حضرت عیسی ایشان را همراهی می‌کند(بحارالانوار 51/70) و الواح تورات را به دست دارد(بحارالانوار 51/29)، ظهور می‌کند. آیا فکر کرده‌اید معیت حضرت عیسی و همراه داشتتن الواح آسمانی تورات برای چیست؟ اگر توجه داشتته باشیم که هدف غایی و اصلی پیامبران و امامان، هدایت است نه سرکوب و نابود کردن و اگر توجه کنیم که نصارا و یهود پیروان حضرت عیسی و تورات و مهم‌ترین اهل کتاب هستند که دنیای زمان ظهور را در ید قدرت خود دارند، بهترین راه برای هدایت آنان، همراهی پیامبر نصارا و الواح آسمانی تورات یعنی کتاب مقدس یهودیان و میراث حضرت موسی است تا نصارای صادق و خواستار هدایت و نجات با دیدن پیامبرشان و به راهنمایی او و یهود صادق و خواستار هدایت و نجات با دیدن الواح آسمانی تورات، ایمان بیاورند و بدون جنگ و خونریزی تسلیم گردند و جز تعدادی مستکبر، متعصّب، لجوج، ستیزه‌گر و شایسته شمشیر باقی نماند که برای نجات انسانیت و صلح راهی جز سرکوب آنان نیست.

آری امام زمان برای صلح و هدایت است همچنان که جدّش پیامبر و پدرش علی برای صلح و هدایت بود و حضرت آیت لله العظمی وحید خراسانی [دام ظله العالی] این حقیقت را چه زیبا بیان فرموده است: «امام زمان وقتی می‌آید مجسمه پیغمبر خاتم است. پیغمبر خاتم كه بود؟ «وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِینَ». وجود امام زمان، رحمة للعالمین است؛ بعضی از ناد‌ان‌ها تصور می‌كنند می‌آید قلع و قمع می‌كند، بعد[مخالفان] فكر می‌كنند وقتی ما را می‌كشد پس چرا در انتظارش باشیم؟! اینقدر شعور نیست كه درك كنند…؛ باغ را دیده‌ای؟ باغبان می‌آید در باغ خارها را از زمین می‌كِشد. باید بكشد یا نه؟! باغ برای پرورش گُل است، نه برای خار. همانطوری كه باغبان از باغ خارها را درو می‌كند، امام زمان هم خارهای باغ انسانیت را درو می‌كند. اگر گُل بشوی پرورش‌ات می‌دهد. جرّاح چه می‌كند؟ وقتی غده پیدا شود، اول آن غده را معالجه می‌كند تا جایی كه میسّر است مرهم می‌گذارد، دوا می‌دهد، اگر دوا اثر نكرد، مرهم نتیجه نداد، آن وقت چه باید بكند؟ یا باید این آدم بمیرد یا باید این غده درآید، آنجاست كه جراحی می‌كند غده را در می‌آورد. به آن جرّاح می‌شود گفت: چرا غده را در آوردی؟! چرا تیغ كشیدی بر سر این بیچاره؟! امام زمان غده‌های انسانیت را[که معالجه پذیر نبوده‌اند] در می‌آورد. این است كه شمشیرش رحمت است، بخشش‌اش هم رحمت است؛ تمام وجود رحمت است.»(سخنان ایشان در آستانه نیمه شعبان ، 19 /4/ 90)

امید که گویندگان ما حتی برای تهدید صهیونیست‌های جنایتکار در صدد پررنگ کردن چهره قهر امام بر نیایند و اگر به ضرورت این چهره را تصویر می‌کنند، در کنار چهره مهر و صلح امام و بعد از آن باشد تا در راستای هدایتگری و خواست آن امام همام باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا