خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد مولوی عبدالحمید از طالبان در نماز جمعه

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در مراسم نماز جمعه زاهدان، 20 مهر 1403 از طالبان انتقاد کرد و گفت: حکومت افغانستان شرایط تعلیم زنان را فراهم کند.

به گزارش انصاف نیوز، مولوی عبدالحمید با تاکید بر «آموزش زنان در افغانستان» گفت: تعلیم زنان حیاتی و مهم است. توصیۀ ما به مسئولان حکومت اسلامی افغانستان آن است که زمینه و شرایط تعلیم و آموزش زنان را فراهم کنند. این توصیۀ ما خیرخواهانه و به نفع حکومت و ملت افغانستان است.

او که در ابتدای روی کار آمدن طالبان از آن حمایت کرده بود، در این سخنان ادامه داد: اگر زنان افغانستان برای تحصیل به دیگر کشورها بروند فرهنگ‌شان تغییر پیدا می‌کند، درحالی‌که هر ملتی فرهنگ خودش را دوست دارد و فرهنگ اسلامی و افغانی و فرهنگ هر ملتی زمانی حفظ می‌شود که زنان و مردان بتوانند در کشور خودشان تحصیل کنند. لذا فراهم‌کردن زمینۀ تحصیل برای زنان و مردان یک وظیفۀ ملی برای تمام کشورهاست و باید در رأس اولویت‌ها قرار گیرد.

امام‌جمعه زاهدان گفت: البته حکومت افغانستان توفیقات و پیشرفت‌های خوبی به‌ویژه در بخش امنیت داشته است و ما برای موفقیت افغانستان دعا می‌کنیم و امیدواریم مسئولان این کشور بتوانند از طریق حل مشکلات و دغدغه‌ها روابط دیپلماتیک افغانستان را با دیگر کشورهای جهان برقرار کنند؛ این به نفع کشور و ملت افغانستان است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا