خرید تور تابستان

نصب 50هزار دوربین روی لباس‌ پلیس ها

ساعدنیوز نوشت: این روزها پلیس چهره تازه‌ای از خود به نمایش گذاشته است. دیگر کمتر می‌توان مأموری را دید که با قبض کاغذی راننده متخلفی را جریمه کند و شمار زیادی از مأموران مجهز به دوربین‌های هوشمند در البسه‌شان هستند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین؛ این روزها پلیس چهره تازه‌ای از خود به نمایش گذاشته است. دیگر کمتر می‌توان مأموری را دید که با قبض کاغذی راننده متخلفی را جریمه کند و شمار زیادی از مأموران مجهز به دوربین‌های هوشمند در البسه‌شان هستند. دیگر شهروندان مجبور نیستند برای انجام کارهای پیش پا افتاده به کلانتری‌ها یا مراکز پلیس +10مراجعه کنند و اپلیکیشن «پلیس من» جای خیلی از این رفت‌وآمدها را گرفته و به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند. اما این پیشرفت‌های فناورانه چطور اتفاق افتاده و برنامه‌های بعدی پلیس برای استفاده از فناوری چیست؟ سردار احمد دولت‌خواه، فرمانده فاوای فراجا در هفته نیروی انتظامی مهمان روزنامه همشهری بود و از آخرین پیشرفت‌های فناورانه پلیس گفت؛ از جمله نصب 50هزار دوربین روی لباس پلیس که نقش مهمی در جلوگیری از تحریف وقایع از سوی بدخواهان خواهد داشت.

چطور شد که تصمیم به نصب دوربین روی لباس مأموران گرفتید؟

برای اینکه مأموران بتوانند ماموریت‌شان را به‌خوبی انجام دهند و استانداردسازی شود و مراجع قانونی به اتفاقاتی که در صحنه می‌افتد، رسیدگی کنند یا اینکه مجموعه نظارتی پلیس بتواند بر عملکرد مأموران نظارت داشته باشد، بحث نصب دوربین روی لباس‌های مأموران مطرح شد. تا هفته فراجا 28هزار دوربین البته اعم از آفلاین و آنلاین در سازمان داشتیم. در هفته فراجا حدود 18هزار دستگاه دوربین به این تعداد اضافه کردیم که حدود 9هزار دستگاه از آنها در اختیار کلانتری‌ها قرار گرفت. همین تعداد به راهور و پلیس راه داده شد و تلاش این است که مامورانی را که در میدان هستند تجهیز کنیم. تدبیری که فرمانده کل فراجا دارند این است که دوربین برای کارکنان مثل ابزار و ادوات شخصی باشد و دست به‌دست نشود و همیشه همراه مأمور باشد. ان‌شاءالله به‌زودی به مرز 50هزار دوربین البسه خواهیم رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا