خرید تور تابستان

امام جمعه پردیس: ۵ هزار واحد مسکن‌ مهر روی خاک است

امام‌جمعه پردیس گفت: پس از ۱۵ سال اخذ پول از متقاضیان مساکن مهر همچنان بیش از ۵ هزار واحد بلاتکلیف و بر روی خاک است که با عدم ساخت این واحدها نارضایتی‌ها بیشتر می‌شود.

به گزارش صبح پردیس، «زارعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با حضور در مسجد جامع شهر پردیس ضمن اقامه نماز و دیدار با مردمی ضمن دیدار با امام‌جمعه شهرستان پردیس مشکلات این شهرستان را احصا کرد.

سیدحسین حسینی امام‌جمعه پردیس ضمن اعلام مشکلات این شهرستان اظهار کرد: بارها بحث متروی پردیس را مطرح کردیم و مسئولان اعلام کردند، به‌زودی کلنگزنی خواهد شد اما هیچ تأثیری به جز افزایش قیمت مسکن در این شهرستان و فشار مضاعف بر روی مستأجرین نداشت.

او گفت: دولت قبل اعلام کرد به‌هیچ‌وجه امکان ساخت مترو را نداریم زیرا هزینه ساخت آن بسیار سنگین است و متأسفانه در پی آن نیز حمل‌ونقل شهرستان با مشکلات بسیاری روبرو است.

امام‌جمعه پردیس افزود: شهر بومهن با ۱۲۰ هزار جمعیت هیچ اتوبوسی برای شهروندان ندارد و پردیس ۲۰ دستگاه اتوبوس را خریداری و مبلغ آن را کاملاً پرداخت کرده اما خبری از تحویل نیست.

حسینی ادامه داد: شهرستان اسلامشهر از ۸۰ دستگاه خریداری شده ۵۰ دستگاه را تحویل گرفته است اما به شهر پردیس فقط ۲ دستگاه تحویل دادند و صفوف طولانی شهروندان برای تردد به تهران و بلعکس ساعت‌ها شهروندان را معطل می‌کند و بدانید این مردم سزاوار اینکه در سرما و گرما صفوف معطل اتوبوس باشند نیستند.

افزایش ساخت‌وساز غیرمجاز به‌خاطر نبود اسناد مالکیتی

او اضافه کرد: شهر بومهن اسناد مالکیتی ندارد و یک سال پیش دکتر محمدباقر قالیباف قول دادند به‌زودی این مشکل حل می‌شود اما اتفاقی رخ نداده است‌ و نبود اسناد مالکیتی باعث افزایش ساخت‌وساز غیرمجاز شده و دراین‌بین رشوه بیداد می‌کند و باید جلوی این مشکل و تردد بی‌اثر شهروندان بین شهرداری و اداره ثبت گرفته شود.

امام‌جمعه پردیس تصریح کرد: ساختمان‌ها که ساخته هم می‌شوند خدمات آب، برق و گاز ارائه نمی‌کنند و در پایان حکم تخریب را برایشان صادر می‌شود و با این کار به دست خودمان نارضایتی ایجاد می‌کنیم.

حسینی با بیان اینکه شهرک‌های امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) هنوز بلاتکلیف هستند و همچنان با تانکر برایشان نفت و آب می‌برند، ابراز کرد: پردیس دیگر حاشیه تهران نیست بلکه در شهر تهران قرار گرفته و استان‌های دورافتاده کشور نیز این گونه مانند پردیس نیستند.

او افزود: پس از ۱۵ سال اخذ پول از متقاضیان مساکن مهر همچنان بیش از ۵ هزار واحد مسکن مهر بر روی خاک است و با عدم ساخت این واحدها نارضایتی‌ها بیشتر می‌شود.

امام‌جمعه پردیس ادامه داد: واحدهای مسکن مهری که تحویل متقاضیان می‌شود بدون آب، برق، آسانسور و غیره است و از مالکان درمانده نیز امضا می‌گرفتند که بدون نقص تحویل گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به افزایش عوارض آزادراه تهران_پردیس، عنوان کرد: شهروندان به‌صورت روزانه از این آزادراه تردد می‌کنند که روزانه ۲۰ هزار تومان باید پرداخت کنند که این باعث افزایش هزینه زندگی در این شهر شده است.

۷۰ هزار نفر و یک مسجد در پردیس

او با اشاره به کمبود مدرسه و مسجد در شهرستان، تأکید کرد: مردم امروز دنبال استقرار مسجد در مساکن مهر هستند زیرا در نبود خدمات مساجد به آنها خدمات مختلفی ارائه می‌کنند.

امام‌جمعه پردیس اضافه کرد: هم‌اکنون در ۳۳ هزار و ۳۳۳ واحد مسکن مهر فاز ۱۱ بیش از ۷۰ هزار‌ نفر ساکن هستند و این تعداد به ۱۲۰ هزار نفر خواهد رسید اما امروز فقط یک مسجد ۲۰۰ نفری دارد.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: صحبت‌هایی که در خصوص پردیس می‌شنوید اشتباه است و با اعتقاد قلبی می‌گویم که مردم این شهرستان بسیار خوب و همراه هستند و در تمامی تجمعات دینی، مذهبی و سیاسی مانند روز قدس، ۲۲ بهمن و عید سعید فطر حضور دارند.

او افزود: نماز عید فطر پردیس در بین شهرستان‌های استان تهران بی‌نظیر و بسیار پرشکوه است و دراین‌خصوص مقام معظم رهبری زمانی که تصاویر این نماز را مشاهده کردند این نماز باشکوه را تحسین کرده بودند.

امام‌جمعه پردیس ادامه داد: پردیس فعالان فرهنگی مطالبه‌گری دلسوز و پیگیر هستند مسوولانی یک‌دست و همدلی دارد اما دفتر امام‌جمعه آخرین پناهگاه مردم است و بیشترین مراجعات دفاتر و نامه‌نگاری‌ها را در شهرستان داریم.

حسینی با بیان اینکه پردیس با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت مصلی ندارد و در برخی روزها مردم در خیابان و بر روی آسفالت نمازجمعه را برپا می‌کنند، اذعان کرد: مکان مصلی مشخص شده و تنها دستور وزیر راه و شهرسازی باقی‌مانده تا ساخت مصلی آغاز شود و در صورت ساخت آن هر هفته بیش از ۷ هزار نمازگزار خواهیم داشت.

با تعطیلی صنایع با مشکل اشتغال مواجه می‌شویم

او با بیان اینکه مناطق صنعتی پردیس آب شرب ندارد و بدون خدمات یا کوچ کرده و یا تعطیل می‌کنند، عنوان کرد: امروز برای مسئله اشتغال در پردیس مشکلی نداریم اما با این وضعیت و افزایش جمعیت به ۸۰۰ هزار نفر و عدم ارائه خدمات به صنایع در آینده مشکل اشتغال خواهیم داشت.

امام‌جمعه پردیس در پایان گفت: بیمارستان الغدیر، آنتن تلویزیونی، مسکن مهر و غیره در پردیس با مطالبه‌گری‌های نمازجمعه و انتشار اخبار آن افتتاح و یا به مراحل پایانی نزدیک شده است.

پیشرفتی در نظام مسائل پردیس مشاهده نمی‌شود

مجتبی زارعی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن بیان اینکه بنده برای خود به مجلس نرفته‌ام، اظهار کرد: حتی اگر هیچ کاری از شخص بنده برنیاید و همراهی همکاران را نداشته باشم حداقل می‌توانم مشکلات پردیس را در صحن مطرح کنم.

او گفت: نماینده امکان‌های نظارتی، نطق، تذکر قانون اساسی و سؤال از وزیر را دارد و حتی می‌تواند درخواست استیضاح را ارائه دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجمع نمایندگان استان تهران کار ما جمعی است و این مجمع مناطق را تقسیم کرده و هر یک مطالبات مناطق محول شده را پیگیری می‌کنند.

زارعی ادامه داد: برای پیگیری مطالبات و مسائل حوزه‌های انتخابیه یک ساختار مانند گروه اندیشکده نیاز است و با کمک آن باید نظام مسائل شهرستان پیگیری شود، زیرا پس از احصای این نظام مسائل روند رفع مشکلات آغاز نشده و به جلو نرفته است.

او با بیان اینکه حلقه واسط بین ما و مسوولان شما مردم هستید، ابراز کرد: ۳۰ نفر نماینده مجلس علاوه بر تقسیم مناطق استان و شهر تهران و تشکل گروه‌هایی شامل ۷ تا ۸ نفر مسوولیت نظارت بر مدیران شهر و استان را بر عهده گرفته‌اند و گروه‌های دیگر مواردی مانند، سلامت، ثبت‌احوال، عمران، بهداشت و درمان و غیره را پیگیری می‌کنند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رقم‌های اعلام شده برای ساخت مترو بسیار بالا است اما طی جلسه با شهردار تهران خبرهای امیدوارکننده‌ای برای پردیس و اسلامشهر شنیدیم که به دنبال سرمایه‌گذار خارجی هستند.

مشکل حمل‌ونقل را می‌تواند با تجهیز ناوگان تسهیل کرد

زارعی تصریح کرد: مشکل حمل‌ونقل را می‌تواند با تجهیز ناوگان تسهیل کرد اما اگر مدیری جرئت کند که در خصوص مطالبه‌گری‌ها بی‌تفاوت باشد ابتدا تذکر سیستمی، سپس تذکر شفاهی، در ادامه سخنرانی در صحن و در پایان سؤال از وزیر مطرح می‌شود.

او افزود: ماه گذشته مجمع نمایندگان در پردیس برگزار و مصوباتی داشت اما این مصوبات به جلو نرفته و دلیل آن را باید با رصدهای مردمی پیگیری کنیم و طی ۴ سال آینده باید با هم کار را جلو برده و صاحب یک نهاد شویم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یک نهاد علمی اندیشکده نامیده می‌شود اما ما نهاد گزارشی و سیاستی را برای مطالبه‌گری خواهیم داشت و باید این موارد و گزارش‌های سیاستی را به‌صورت مجزا بررسی و نامه‌نگاری کنیم.

زارعی تأکید کرد: اگر بسته سیاستی مجزا از شهرستان خارج شود، وزار را به مناطق خواهیم آورد و پردیس به‌صورت مداوم شاهد حضور مدیران دولتی خواهد بود.»

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا