خرید تور تابستان

منصور حقیقت‌پور: راه‌حل مسائل کشور دست میانه‌روهاست

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی میانه‌رو، می‌گوید از روی کار نیامدن تندروها خوشحال است. او در این گفت‌وگو با انصاف‌نیوز از تندروها و جریان خالص‌سازِ ناخالصی گفت که مردم را خسته کرده‌اند. حقیقت‌پور می‌گوید راه‌حل مسائل کشور در دست میانه‌روهاست.

خدا را شکر که نگذاشتیم تندروها حاکم شوند

منصور حقیقت‌پور درباره‌ی اثرگذاری و هدف نمایندگان ادوار مجلس در پیروزی پزشکیان گفت: کمک قابل توجهی از سوی نمایندگان ادوار مجلس در پیروزی آقای دکتر پزشکیان انجام شد. برداشت همه‌ی ما این بوده است که اگر جناح تندرو پیروز انتخاب شده بود و بر مقدرات کشور حاکم می‌شد استمرار خالص‌گرایی در دستور کار آن‌ها بود و در نتیجه وضعیت مملکت شرایط مناسبی نمی‌داشت. از این جهت تلاش بر این بود که آن جریان حاکم نشود که خوشبختانه نشد.

گرچه دوریم اما از هیچ کمکی به دولت مضایقه نمی‌کنیم

او از حضور کمرنگ یا عدم حضور خودش و اطرافیانش در دولت نیز گفت: شاید ما در مقام اجرا در دولت حضوری نداشته باشیم یا حضورمان کمرنگ باشد اما خوشحالیم که جریانی نسبتاً سالم و مردمی در قوه مجریه حاکم شده. دعا می‌کنیم که این جریان بتواند موفق شود. همانطور که مقام معظم رهبری پیروزی دولت دکتر پزشکیان را پیروزی نظام کشور دانسته‌اند ما هم هر کمکی از دستمان بربیاید برای موفق دولت انجام خواهیم داد.

راه‌حل مسائل کشور در دست میانه‌روهاست

این فعال سیاسی میانه‌رو درباره‌ی تقابل میانه‌روها و تندروها در کشور اضافه کرد: ما در فضای سیاسی کشور دو جریان تندرو داریم که بعضا قوای کشور را هم در اختیار داشته‌اند اما به نظر می‌آید که دستاورد قابل توجهی را برای مردم نداشته‌اند. این تجارب نشان می‌دهد که راهکار حل مسائل و رفع مشکلات مملکت می‌تواند در دست جریان میانه‌رو و عقلایی است که بر مبنای عقلانیت فعالیت می‌کند. اقبال مردم هم نسبت به این جریان میانه‌رو زیاد است.

مثالش هم همین مجلس!

او مجلس فعلی را برای توضیحاتش مثال زد: برای مثال در همین مجلس فعلی با وجود آنکه تندروها در انتخابات هم منابع مالی و رسانه‌ها و حمایت برخی نهادها و تریبون‌ها را داشتند بین سی تا چهل نفر هستند. عمده‌ی نمایندگان مجلس میانه‌روها هستند. اگر مجلس سه فراکسیون داشته باشد فراکسیون اقلیت متعلق به تندروهاست.

مردم از تندروی خسته‌اند

مردم از تندروی خسته شدند و به دنبال رفتارهای عقلایی بر مبنای میانه‌روی هستند. مردم خسارت‌هایی که از بالا رفتن از دیوار سفارت عربستان و انگلستان به کشور زد را فراموش نکرده‌اند.

جریان خالص‌سازِ ناخالص

حقیقت‌پور از موانعی گفت که تندروها بر سر راه میانه‌روهایی مانند ظریف، ظفرقندی، میدری و… ساختند: در سال‌های اخیر یک جریان خالص‌سازِ ناخالص هر گونه محدودیتی که می‌توانست برای رقیب خود (میانه‌روها) ایجاد کند را ایجاد کرده است. بسیاری از میانه‌روها در دوره‌های اخیر انتخابات رد صلاحیت شدند و نتوانستند خود را عرضه کنند. همین فضاسازی‌هایی که در ماه‌های اخیر علیه آقایان ظریف، عراقچی، ظفرقندی، میدری و… شده از همین جنس است.

شورای میانه روها

این پنج نفر، در راس شورای میانه‌روها

این فعال سیاسی نزدیک به علی لاریجانی در مورد محوریت آن پنج نفر در شورای میانه‌روها نیز گفت: جریان میانه‌روها جریان جوانی است و در دو انتخابات اخیر فعال شده و خود را نشان داده است. قطعا افراد موثری که از آنها نام برده می‌شود [آقایان لاریجانی، خاتمی، روحانی، سیدحسن خمینی و ناطق نوری] می‌توانند در راس آن قرار بگیرند.

او ادامه داد: امیدوارم در آینده شرایط به شکلی باشد که این بزرگان نقش‌آفرینی بیشتری کنند. این پنج نفر می‌توانند به عنوان شورای میانه‌روی و عقلانیت فعالیت کنند تا این ظرفیت نانوشته فعال‌تر شود تا راهبری خوبی برای میانه‌روها داشته باشند.

شورایی عملیاتی‌تر

منصور حقیقت‌پور امیدوار بود اطرافیان پنج نفر مرکزی شورای میانه‌روها نیز به یکدیگر نزدیک شوند: قطعا این امکان هم وجود دارد که شورایی عملیاتی‌تر متشکل از چهره‌های نزدیک به این بزرگان نیز تشکیل شده و فعالیت‌هایی داشته باشند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا