خرید تور تابستان

واکنش دانشجویان به جوابیه‌ی دانشگاه گیلان

در پی انتشار گزارش انصاف نیوز از موج جدید تعلیق در دانشگاه گیلان این دانشگاه جوابیه‌ای برای انصاف نیوز ارسال کرد. در بخش اصلی این جوابیه صدور احکام انضباطی برای دانشجویان به دلیل فعالیت‌های صنفی، سیاسی و… در زمان مدیریت جدید(از فروردین 03) تکذیب شده. این در حالی‌ست که دانشجویان این موضوع را رد می‌کنند.

سه دانشجو در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز مدعی شده‌اند که احکام انضباطی‌شان در تابستان 1403 صادر شده است. البته آنها می‌گویند حکم کتبی‌ای در اختیارشان نیست که بتوانند به آن استناد کنند. علاوه بر این اتهام گروهی‌شان تشویش اذهان عمومی از راه نشر اکاذیب بوده اما هیچ مدرکی برای آن ارائه نشده است.

یکی از دانشجویان در گفت‌و‌گو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: از دادن حکم به صورت فیزیکی به دانشجویان خودداری می‌شود پس حکمی نداریم که ادعای خود را ثابت کنیم. تنها یک عکس توانستیم از سیستم کارشناس کمیته انضباطی بگیریم. این نقض اصل 12 یعنی اصل شفافیت و خلاف اصل 14 یعنی اصل حق رسیدگی منصفانه‌ست.

او تاکید داشت که تمام آنچه برای او و گروهی از دانشجویان رخ داده مربوط به پس از فروردین 1403 و تصدی پست مدیریت توسط رئیس جدید این دانشگاه است. به گفته‌ی این دانشجو حکم انضباطی همه‌ی این دانشجویان «تشویش اذهان عمومی از راه نشر اکاذیب» است. برای این اتهام مدرکی به این دانشجویان ارائه نشده است.

این دانشجو اضافه کرد: علیرغم حکم عمومی وزارت علوم برای تعلیق احکام دانشگاه گیلان هنوز هیچ اقدام موثری نداشته است.

دانشجوی دیگری از دانشگاه گیلان تصویری از کارتابل آموزشی خود در تابستان 03 را برای انصاف نیوز فرستاد که به دانشجو هشدار داده شده بود که تا تاریخ معینی فرصت دارد برای ارائه‌ی دفاعیه مراجعه کند. در تصویر دیگری از کارتابل او ستون درس و نام درس خالی و غیرقابل انتخاب است و آن بالا پیام منع موقت از تحصیل می‌آید.

یک دانشجوی دیگر هم به خبرنگار انصاف نیوز گفت که اتهام او نیز «تشویش اذهان عمومی از راه نشر اکاذیب» بوده است. او هم تاکید می‌کرد که هیچ مدرکی برای این اتهام ارائه نکرده‌اند. این دانشجو هم مانند دیگران توضیح می‌داد که حکمش شفاهی ابلاغ شده است. او در کارتابلش هم چیزی ندیده است.

این دانشجو اضافه کرد که برخلاف قانون 11 شهریور دسترسی او به کارتابل محدود شده. در قانون ذکر شده که تا صدور حکم قطعی اجازه‌ ندارند که دسترسی دانشجو به کارتابل دانشجو را محدود کنند. پس از این مجددکارتابل این دانشجو وصل شده و پس از آن 4 مهرماه باز هم دسترسی به کارتابل محدود شده است. دلیل این محدودیت این بار صدور حکم انضباطی بوده.

کارشناس کمیته انضباطی در یکی از مراجعات چند وقت اخیر یکی از این دانشجویان از او خواسته که تعهدی را امضا کند تا ماجرا فیصله پیدا کند. یکی دیگر از دانشجویان به خبرنگار انصاف نیوز گفت که امضای این تعهدنامه به معنی پذیرش اتهامات است در حالیکه اصلا اطلاع درستی از اتهامشان ندارند. او تاکید می‌کرد: بدون اطلاع از حکم و بدون رعایت تشریفات امضا نشود برای ما بهتر است.

همه‌ی این دانشجویان در گفت‌و‌گویشان با خبرنگار انصاف نیوز بر آن بخش از گزارش اول صحه می‌گذاشتند که به دنبال تنش یا عزل و نصب کسی نیستند و اگر راه تعامل با دانشجو در دانشگاهشان باز بود هیچگاه آنچه بر آن‌ها گذشته را رسانه‌ای نمی‌کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا