خرید تور تابستان

واکنش آیت الله ناظم زاده به حملات تندروها به مجمع مدرسین

آیت الله ناظم زاده قمی با بیان اینکه عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نیست و چند سالی‌ست که از این تشکل حوزوی استعفا کرده نسبت به حملات صورت گرفته علیه آنها انتقاد کرد.

این استاد حوزه علمیه قم درباره‌ی بعضی واکنش‌ها به بیانیه‌ی این مجمع درباره نظریه دوکشوری اسرائیل ـ فلسطین نوشت:

اینجانب با احترامی که به اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم _ که همگی از فضلای حوزه و خدمتگزار اسلام و نظامند _ داشته و دارم، ولی حدود هفت سال است از این مجمع استعفا داده ام و هیچ گونه مداخله ای در بیانیه های این مجمع محترم نداشته و حتی اطلاعی هم ندارم.

در اینجا از فرصت استفاده می کنم و به عنوان یک روحانی و برادربزرگتر و در راستای فرمان الهی تواصی به حق : “و تواصوا بالحق” به کسانی که لباس روحانیت به تن دارند و شاید از آزادی بدون مسئولیت برخوردارند عرض می کنم که اگر فردی یا گروهی نظریه و دیدگاهی در مسائل سیاسی و غیره دارند که بانظر شما سازگار نیست، آیا بهتر نیست مباحث را به شیوه جدال احسن به بحث و گفتگو بگذارید: “و جادلهم باللتی هی احسن”. این روش هم مشروع است و هم رویه‌ی تمام عقلای عالم و دانشمندان و عالمان حوزه های علمیه در طول تاریخ بوده است.

در این مورد اخیر، آیا درست است که شما افرادی را متهم می کنید که سال‌های طولانی است عضو مجمع نیستند. تعدادی از افرادی را هم که نام برده شده، مدت هاست از دنیا رفته اند. بعضی هم طبق اطلاعی که دارم، مدت هاست بیمار و در خانه بستری هستند.

شما که لباس روحانیت برتن دارید و سال‌ها در حوزه بوده اید، درست است قلم بردارید و چشم بسته جمعی را که در جریان موضوع مورد بحث شما نبوده اند متهم کنید؟! این هشدار قرآن را بشنوید که: «لاتقف ما لیس لک به علم ان السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسولا».

شماکه با آیات نذیر و بشیرقرآن آشنایید با این برخوردهای نسنجیده چه جوابی دارید؟!

فاجعه بارتر در مسیر راهپیمایی مردم قم بعد از نماز جمعه که علیه اسرائیل برپا شده بود، حدود ۳۰ نفر خانم و جوان و بعضی افراد مسن از آن انبوه جمعیت به طرف محل مجمع مدرسین و محققین سرازیر می شوند و هر رطب و یابسی بر دهانشان می آید به زبان جاری می کنند. زشت تر آن که در غروب همان روز جمعه، چند نفر ناشناس شیشه های درب را شکسته و فرار می کنند.

آیا این رفتارها شرعی و قانونی است؟ آیا ساختمانی که متعلق به بیت المال است باید تخریب شود؟!
سخنم در این جهت با کسانی است که این برنامه های ناصواب را سامان می دهند. که البته ان شاءالله این رفتارها و تهمت ها مورد رضایت هیچ‌یک از مسئولین نیست. خوب است در این شرایط بحرانی و مشکلات دولت و ملت، به جای تفرقه انداختن، باهم همدلی داشته باشیم که رضای خدا و خلق خداست.
و السلام علی عبادالله الصالحین
قم- سید اصغر ناظم زاده
ششم آبان ۱۴۰۳

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا