خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سایه روشن‌های کشتی در انتخابی

«علی رضا ایمانخانی» در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی وضعیت این روزهای کشتی نوشت:

با پایان دو روز مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی شاید بهترین خبر برای مردم شیوه‌ی برگزاری مسابقات از نظر شکوه و جلوه‌ی برگزاری و نظم و ترتیب مسابقات بود.

اگر بدقولی‌ها و بی‌نظمی‌های صدا و سیما در پخش زنده‌ی مسابقات را چندان مهم ندانیم که به ویژه در شب آخر سوهان روح بیننده‌ی تلویزیونی شده بود، «قطع نابهنگام پخش، تبعیض قایل شدن برای پخش اذان مابین مسابقات فوتبال و کشتی، تبلیغ بیش از حد سامانه‌ی پیامکی، پخش تیزرها و تبلیغات در جایی که چند مسابقه‌ی مهم در جریان بود و…» در کل این مسابقات به ویژه در رشته‌ی آزاد از ارزش فنی بالایی برخوردار نبود و زنگ خطر را در شش هفته به مسابقات جهانی نواخت.

این مسابقات نشان داد که در به غیر از «حسن یزدانی» صعود کرده به وزن بالاتر کلاس هیچکدام از آزاد کاران در حد آوردگاه جهانی نیست.

دوری جستن از اجرای فن‌های مختلف و کشتی نمایشی برای گول زدن داوران، ضعف قوای جسمانی، ترس از اجرای فن که البته همه و همه محصول عدم اجرا و بیان نکات مهم در مقاطع پایه و باشگاه‌هاست، به هیچ وجه روزهای خوب کشتی را نوید نمی‌دهد.

البته از کشتی‌های خوب «یدالله محبی» پدیده‌ی جوان و سنگین وزن کرمانشاهی که «کمیل قاسمی» دارنده‌ی مدال نقره‌ی المپیک را شکست داد نباید غافل شد.

اما در قسمت فرنگی قضیه‌ی قدری تفاوت داشت و رقابت‌های داغ و کشتی‌های خوب جوانانی مانند «مردانی»، «بلفکه» و پدیده جدید وزن نود و هفت کیلوگرم خوزستانی، «سیدمصطفی صالحی زاده» بود که موفق شد «مهدی علیاری» قهرمان آسیا را شکست دهد.

البته شکست خفیف «محمدعلی گرایی» مقابل «برومند اصلان» با وجود آسیب دیدگی شدید و حضورش با تمام مشکلات بر خلاف خیلی از کشتی گیران غایب قابل تقدیر بود.

امید است کمیته‌ی فنی با لحاظ کردن تمامی پارامترها از جمله سوابق، مسابقات انتخابی و کیفیت نتایج، بهترین شخص را برای پوشیدن دوبنده‌ی تیم ملی انتخاب کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا