خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سه گزینه‌ی پیشنهادی ستاد فرهنگیان روحانی برای آموزش و پرورش

یک فعال و پژوهشگر حوزه‌ی آموزش و پرورش انتظارات و پیشنهادات فرهنگیان درباره‌ی تعیین وزیر آموزش و پرورش را از نظر خود تشریح کرد.

«کامران حیمی» پژوهشگر حوزه‌ی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار انصاف نیوز گفت: بحثی که اکنون میان کنشگران و فعالان سیاسی، صنفی و فرهنگی آموزش و پرورش وجود دارد، تمایل به این است که وزیر جدید از درون آموزش و پرورش انتخاب شود؛ چون وزیری که متعلق به خارج از این حوزه باشد به ساختارها و بخش‌های مختلف آموزش و پرورش و اشراف کافی ندارد. آموزش‌وپرورش وزارتخانه‌ای بسیار گسترده است؛ شورای معاونین آن حدود 30 تا 35 عضو دارد. 10 الی 11 سازمان اقماری در آن وجود دارد که هرکدام در حد یک وزارتخانه‌ی کوچک هستند.

وی افزود: کسی که از بیرون آموزش‌وپرورش به این مجموعه می‌آید، در مواجهه با این ساختار عریض و طویل به سختی خواهد افتاد و در شناسایی نیروهایی که هم از دانش تخصصی در این زمینه بهره دارند و هم کارآمد باشند به سختی برخواهد آمد؛ به همین خاطر عمده‌ی تشکل‌های سیاسی و صنفی حوزه‌ی آموزش و پرورش و بخش عمده‌ای از فرهنگیان کنشگر سیاسی و صنفی جوان‌تر آموزش و پرورش این انتظار را دارند که فردی از بدنه‌ی آموزش و پرورش معرفی شود و انشاالله با رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی بتواند سکان این مجموعه را به دست بگیرد.

سه پیشنهاد فرهنگیان به رییس جمهور

رحیمی در پاسخ به اینکه آیا گزینه‌های مشخصی از سوی فرهنگیان مطرح شده است یا خیر، گفت: در این برهه هر بخش برای خود گزینه‌هایی را مطرح کرده است؛ مثلاً انجمن اسلامی معلمان به عنوان یکی از تشکل‌های اصیل، ریشه‌دار و گسترده‌ی آموزش‌وپرورش پنج گزینه معرفی کرده است. همچنین ستاد فرهنگیان دکتر روحانی در انتخابات 96 سه گزینه معرفی کرده است و به صورت انفرادی نیز گزینه‌های دیگری معرفی شده است. اگر ستاد فرهنگیان را برآیند همه‌ی کنشگران و فعالین آموزش‌وپرورش بدانیم و آن را محور قرار دهیم سه گزینه‌ی معرفی شده‌ی این تشکل به ترتیب آرا و رأی گیری‌ای که توسط اعضای شورای سیاستگزاری ستاد فرهنگیان انجام شده به این ترتیب است: نفر اول آقای علی‌محمد مصلحی، نفر دوم آقای عبدالرسول عمادی و نفر سوم آقای عبدالحمید عمادیان. تمامی این گزینه‌ها به رییس محترم جمهور معرفی شده‌اند.

او تاکید کرد: انتظار بدنه‌ی آموزش‌وپرورش این است که همانند سایر وزارتخانه‌ها، یک فرد را از درون مجموعه برای این وزارتخانه انتخاب کنند که اشراف کامل و کافی به مسائل این وزارتخانه داشته باشد. کمپین‌ها و گروه‌هایی هم در بخش‌های مختلف جامعه‌ی فرهنگیان راه اندازی شده که این انتظار را به صورت مشخص بیان می‌کند. امیدواریم رییس جمهور محترم با رویکردی تخصصی یکی از این گزینه‌ها را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش‌وپرورش معرفی کند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا