خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش مجلس نسبت به کابینه پیشنهادی «روحانی»

در پی ارائه لیست اسامی وزرای کابینه دوازدهم از سوی رئیس‌جمهور به نمایندگان مجلس، فراکسیون‌های مختلف حمایت خود را نسبت به برخی چهره‌های پیشنهادی برای کابینه دوازدهم اعلام کردند و رایزنی‌های وزرای پیشنهادی با نمایندگان آغاز شد.

به گزارش ایسنا ماراتن بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در مجلس در حالی از روز گذشته آغاز شد که قرار است نمایندگان در فرصت یک هفته‌ای درباره مردان کابینه دوازدهم به جمع بندی برسند. با مشخص شدن لیست مردان دولت روحانی، مجلس در همان ساعت اولیه با تشکیل جلساتی وارد بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی شد.

مهرداد لاهوتی  با اشاره به حمایت فراکسیون مستقلین از وزرای پیشنهادی اطلاعات و خارجه به جلسه صبح امروز این فراکسیون با علوی و ظریف اشاره کرد و گفت: در این جلسه نمایندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند و وزرای پیشنهادی نیز برنامه خود را ارائه کرده و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند. آقای علوی در این جلسه مباحث امنیتی را تشریح کرد و آقای ظریف هم در خصوص برجام، استفاده از سرمایه گذاری خارجی و تقویت سفرا برای ورود بیشتر به مباحث اقتصادی سخن گفت.

همچنین ناصر موسوی‌لارگانی با اشاره به جلسه صبح امروز این مجمع نمایندگان اصفهان با گزینه پیشنهادی وزارت دفاع گفت که اکثریت نمایندگان استان اصفهان از حضور حاتمی در دولت دوازدهم استقبال کردند. در ادامه وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با نمایندگان عضو فراکسیون‌ ولایی مجلس گفت: حوزه‌های موشکی‌، هوایی، دریایی، پدافند ‌و رزم زمینی ‌از اولویت‌های وزارت دفاع‌ است و در حال حاضر قابلیت‌ها و ظرفیت تولید قدرت بازدارندگی در وزارت دفاع افزایش یافته است. امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع افزود: از جوانی وارد عرصه دفاع شده و در مسئولیت‌های فرماندهی‌ یگان‌های ارتش در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور، معاون اطلاعات ‌ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین‌ رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح و جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌ در دولت یازدهم انجام وظیفه کرده‌ام.

سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی نیز از استقبال فراکسیون ولایی از ادامه کار قاضی‌زاده هاشمی در دولت خبر داد. حسین نقوی حسینی با اشاره به جلسه امروز فراکسیون نمایندگان ولایی با وزیر پیشنهادی بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در این جلسه آقای قاضی زاده هاشمی برنامه های خود را در دولت دوازدهم توضیح دادند و اعضای فراکسیون نیز نظرات، دیدگاه‌ها و انتقادات خود را مطرح کردند.

نشست فراکسیون مستقلین ولایی نیز با حضور وزیر پیشنهادی امور خارجه با هدف بررسی برنامه های محمدجواد ظریف برگزار شد. محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه در این نشست گفت: مراسم تحلیف نشانه‌ای از اقتدار نظام بود و از همه جای دنیا به طور متوازن به ایران آمدند. وی تاکید کرد: مسئول روابط خارجی کشور وزارت خارجه است.

سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از حضور وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات در کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد و گفت: بعد از طرح سوالات نمایندگان محترم و پاسخگویی وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات، به نظر آقای جهرمی با توجه به سوابق فنی و اجرایی که داشته این قابلیت را دارد تا به عنوان وزیر ارتباطات به گسترش حوزه ICT در کشور کمک کند. وی گفت: آقای جهرمی جوان‌ترین وزیر بعد از انقلاب است که به مجلس معرفی شده و دیروز با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس به سوالات نمایندگان محترم به صورت شفاف پاسخ دادند.

وزیر پیشنهادی اطلاعات نیز با حضور در جلسه فراکسیون مستقلین ولایی برنامه ها و مواضع خود را بیان کرد. سید محمود علوی در این جلسه گفت: وزارت اطلاعات تنها یک تشکیلات ندارد و موضوعات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی دسته بندی نشده است و هر بخش به موضوعی مخصوص می‌پردازد. علوی با اشاره به اینکه برخورد وزارت اطلاعات با کانال‌ها پلیسی نیست افزود: سیاست و امکان وزارت اطلاعات در خصوص کانال‌ها، برنامه پلیسی نیست و اینگونه برخورد در قبال فعالان مدنی جدای از عناصر ضد انقلاب را در شأن یک جامعه رشد یافته نمی‌دانیم، در مورد ادمین کانال‌های داخلی می‌توانیم افراد را احضار کنیم و به دستگاه قضائی تحویل دهیم و دخالتی در کار قاضی نداریم.

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم گفت: احتمالاوزرای خارجه، بهداشت و نفت رأی بالایی از مجلس می‌گیرند. محمد کاظمی با اشاره به اینکه در اعضای فعلی کابینه مشکل خاصی نمی‌بینم، خاطرنشان کرد: وزرای معرفی شده را بعد از ارائه برنامه می‌توان مورد ارزیابی قرار داد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا