خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ارزیابی وزیر امور خارجه روسیه از نشست «سوچی»

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که مسکو امیدوار است نتایج کنفرانس سوچی به پیشبرد مذاکرات در ژنو کمک کنند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه در کنفرانسی مطبوعاتی با همتای ایتالیایی خود گفت: ما دوستان ایتالیایی‌مان را به شکل کامل در جریان کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در سوچی قرار دادیم و امیدواریم که تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس گفتگوی ملی سوریه در شهر سوچی به استفان دی میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه در پیشبرد مذاکرات ژنو میان دولت دمشق و مخالفان سوری در زمینه اصلاح قانون اساسی کمک کند.

لاوروف در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت: گروهی از مخالفان سوری مستقر در استانبول با طرح دلایلی جدید که ارتباطی با مساله آشتی نداشتند و می‌توانم آنها را دلایلی ساختگی بخوانم، از شرکت در  کنفرانس سوچی خودداری کرده و به استانبول بازگشتند.

به گفته وزیر خارجه روسیه، دی میستورا بر این باور است که بحث‌های داغ در کنفرانس سوچی حاکی از آن است که در واقع پیش از این اقدامی دموکراتیک در راستای بررسی رویکردهای نمایندگان مردم سوریه و تبادل نظر میان آنها انجام نشده بود.

لاوروف بار دیگر تاکید کرد: تاکنون هیچ گونه نشستی با حضور گروه‌های اصلی سوریه در این وسعت برگزار نشده بود.

وزیر خارجه روسیه درباره لیبی نیز با تاکید بر اینکه دخالت ناتو موجب تشدید درگیری‌ها در لیبی شد، گفت: روسیه همواره بر حل مشکلات در لیبی از راه گفتگوی ملی تاکید داشته است.

وی افزود: از زمان آغاز تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران در لیبی که ناتو با دخالت‌های غیر قانونی و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت آنها را متوقف کرد، ما گفتیم که باید با گفتگوی ملی از بحران در این کشور عبور کرد.

این مسئول وزارت خارجه روسیه درباره برگزاری کنفرانس گفتگوی لیبی مشابه کنفرانس سوچی گفت: بله، غسان سلامه، فرستاده سازمان ملل به لیبی ایده‌های درستی را پیشنهاد کرده و این ایده‌ها در راستای منافع ملی لیبی هستند، ما از این ایده‌ها حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا