خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پیام‌های تسلیت برای درگذشت آیت الله حسن صانعی

پیام تسلیت رئیس دولت سیزدهم در پی درگذشت آیت الله حسن صانعی را به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری میخوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

درگذشت عالم وارسته حضرت آیت‌االله شیخ حسن صانعی رحمت‌الله علیه، عضو فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام موجب تاثر و اندوه خاطر شد.

این روحانی فرهیخته و انقلابی که از مبارزین نهضت اسلامی و از نزدیکان و معتمدین بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) بود، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز سالیان متمادی از عمر شریف خود را در سنگرهای مختلف خدمتگزاری به ویژه در بنیاد 15 خرداد و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام با حکم رهبر معظم انقلاب، وقف خدمت به مردم و انقلاب کرد و کارنامه ارزشمندی به یادگار گذاشت که توشه‌ای گرانبها برای آخرت ایشان خواهد بود.

اینجانب این ضایعه را محضر علمای اعلام، اعضای محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام، ارادتمندان و به‌ویژه بیت مکرم آن مرحوم تسلیت می‌گویم و در این ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، از درگاه خداوند بزرگ برای ایشان رحمت واسعه و همجواری با اولیای الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت دارم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران»


جماران نوشت: «آیت الله شیخ حسن صانعی یار دیرین امام ظهر امروز بر اثر کهولت سن و بیماری به رحمت ایزدی پیوست.

پیام های تسلیت در پی درگذشت آیت الله صانعی در پی می آید:

پیام تسلیت سید حسن خمینی

بسمه تعالی

آیت الله آقای حاج شیخ حسن صانعی رحمت الله علیه بار سفر از جهان خاکی بربست و در ماه محرم به رحمت ایزدی پیوست.

ایشان را شاید بتوان اولین کسی دانست که در دفتر امام خمینی(س) از زمره یاران و همراهان ایشان شد و در مراحل مختلف مسئولیت این دفتر را بر عهده گرفت.

بی تردید می توان این فقید سعید را از زمره نزدیک ترین افراد و خاص ترین یاران امام به حساب آورد و از جرگه آنان که محرم بسیاری از اسرار امام بودند، برشمرد.

همراهی ایشان و برادر بزرگوارشان مرحوم آیت الله العظمی شیخ یوسف صانعی(ره) با بیت امام از سال ها قبل از آغاز نهضت شروع شده بود و با اوج گیری مبارزات به کمال خود رسید تا آنجا که بارها به تبعید و زندان منتهی شد.

نقش برجسته ایشان در استمرار شهریه امام در دوران ستم شاهی و حضور شجاعانه اش در بیت امام در قم، آن هم در سال هایی که آوردن نام خمینی قرین شکنجه و ناملایمتی بود، و همدوشی او با مرحوم یادگار امام در تمام آن سال ها؛ در کنار تیز هوشی شگرف و کم نظیر و دشمن شناسی دقیق، از نقاط ارزشمند زندگی آن مرحوم است.

مرحوم آیت الله صانعی در ماه محرم دعوت حق را لبیک گفت؛ همان ماهی که در آن به تبعیت از امام نهضت اسلامی را آغاز کرد و خود را چون مولایش حسین بن علی آماده شهادت کرد.

اینجانب این مصیبت را به همه دوستداران امام خمینی(س) و به همسر صبور و عزیز ایشان و فرزندان بزرگوار و به خصوص به داماد گرامی شان جناب حجه الاسلام و المسلمین نظام زاده دامت تأییداته تسلیت عرض می نمایم و از خدای متعال برای ایشان غفران واسع و رحمت بی انتها را مسئلت می نمایم.

سید حسن خمینی


تسلیت علی کمساری به‌مناسبت رحلت آیت الله شیخ حسن صانعی

​در پی ضایعه رحلت آیت الله شیخ حسن صانعی پیام تسلیتی از طرف علی کمساری، رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) صادر شد

متن این پیام بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

در ایام سوگ سید و سالار شهیدان و سلسله جنبان آزادگان و احراز عالم،حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، روح مجاهد نستوه ،عالم با اخلاص و یار و همراه دیرینه ی امام راحل عظیم الشان (ره)، آیت الله حاج شیخ حسن صانعی طاب ثراه از خاکدان هستی به عالم بالا پر کشید. آن راحل واصل از جمله پیشگامان نهضت و در زمره ی نخستین یاران نزدیک امام راحل محسوب می شد و در طول سالیان پر مرارت نهضت که همراهی با امام جز داغ و درفش ارمغانی به همراه نداشت،لحظه ای از یاری و همراهی مراد خویش دست نکشید و تا واپسین لحظات حیات نورانی حضرت امام ره چونان سربازی گمنام، در خدمت ایشان و انقلاب، از هیچ گونه تلاشی فرو گذار نکرد و پس از ارتحال مراد خویش نیز، هیچگاه از آرمان‌های امام و انقلاب و همراهی با بیت شریف امام دست نکشید.

اینجانب این ضایعه را به بیت شریف و فرزندان گرانقدر شان و جناب حجت الاسلام و المسلمین نظام زاده و نیز به بیت منیع و رفیع امام خمینی (س) تسلیت عرض کرده، برای آن مرحوم علو درجات و حشر با مقتدای خویش و برای جمیع بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت می نمایم.

علی کمساری

رئیس مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س)


پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهور در پی درگذشت آیت الله صانعی

محمد مخبر در پیامی درگذشت آیت الله حسن صانعی را تسلیت گفت.

در پیام معاون اول رئیس جمهور آمده است :

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت آیت الله شیخ حسن صانعی، یار دیرین امام راحل(ره) دوستداران نظام و انقلاب اسلامی را در غم و اندوه فرو برد.

بدون تردید مبارزات طولانی آن فقید سعید با رژیم ستمشاهی و تحمل سال ها زندان، شکنجه و تبعید در دوران پیش از انقلاب توشه راه ایشان در نزد حق تعالی خواهد بود و از یاد مردم این سرزمین نخواهد رفت.

آیت الله صانعی که از برجسته ترین شاگردان حضرت امام راحل و فقیه و عالمی شجاع بودند، خدمات گرانقدرشان در سرپرستی بنیاد پانزده خرداد با حکم حضرت امام(ره) و همچنین حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام صفحه دیگری از فعالیت های متعدد ایشان در خدمت به جمهوری اسلامی بود که در تاریخ ماندگار خواهد شد.

اینجانب درگذشت این عالم ربانی را به بیت معزز ایشان و همچنین جامعه حوزوی و مردم ایران اسلامی تسلیت می گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم طلب آمرزش و مغفرت دارم.

محمد مخبر
معاون اول رئیس‌جمهور


پیام تسلیت هادی سروش

بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون

صدیق ارجمند جناب استاد حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ فخرالدین صانعی

رحلت عموی بزرگوارتان مرحوم آیت الله آقای شیخ حسن صانعی را خدمت شما و سائر منسوبین تسلیت عرض میکنم .

آن بزرگوار علاوه بر مراتب علم و فضیلت ، یار دیرین و حاملِ اسرار امام بزرگوار (ره) بود بطوریکه نشان از اعتمادِ منحصر بفرد امام به ایشان بود.

از خدای متعال خواستارِ رضوان الهی برای او و برادر بزرگوارش ابوی گرانقدرتان جناب استاد آیت‌الله‌ العظمی حاج شیخ یوسف صانعی هستیم .

هادی سروش

خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا