خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شبکه‌های اجتماعی شهر پاکستانی در ماه محرم مسدود می‌شود

دولت پنجاب پاکستان در راستای جلوگیری از انتشار مطالب نفرت‌پراکنی و اطلاعات نادرست خواهان بسته شدن شبکه‌های اجتماعی طی ماه محرم شده است تا از حفظ صلح در این ایام و پیشگیری از درگیری‌های فرقه‌ای اطمینان حاصل کند.

به گزارش سایت ایمنا، «دولت پنجاب پاکستان از وزارت کشور خواسته است پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی را از ششم تا یازدهم محرم ببندد تا با کنترل انتشار مطالب نفرت‌پراکنی و اطلاعات نادرست، از خشونت‌های فرقه‌ای جلوگیری شود.

نفرت‌پراکنی در رسانه‌های اجتماعی به‌ویژه فیس‌بوک و ایکس در ایام محرم ممکن است در نهایت به جای ایجاد درگیری میان دو نفر، به محل اختلاف بین دو فرقه تبدیل و چندین برابر می‌شود.

کمیته دائمی کابینه قانون و نظم (SCCLO)، همچنین وزارت کشور پنجاب بر این عقیده بودند که قطع کردن این پلت‌فرم‌ها موجب ایجاد مشکلاتی برای عموم مردم می‌شود، با این حال از آنجا که حجم عمده‌ای از مطالب نفرت‌پراکنی از طریق رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود، وزارت کشور در نامه‌ای درخواست کرد پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی ازجمله فیس‌بوک، واتس‌اپ، اینستاگرام، یوتیوب، توئیتر، تیک‌تاک و موارد دیگر، از ششم محرم تا یازدهم محرم در سراسر استان تعلیق شوند. هدف از این اقدام تضمین حفظ صلح در طول محرم است.

دولت پنجاب در ابتدا تصمیم گرفته بود که برنامه‌ها در روزهای نهم و دهم محرم تعلیق شود اما برای ایجاد نظم و قانون در شرایط جاری، تعلیق ساده اینترنت و پارازیت تلفن همراه نیز ممکن است کارساز نباشد و باید به اصلاح الگوهای رفتاری پرداخت. وزارت کشور از پلیس خواسته است مناطقی را که در آن قطع اینترنت و پارازیت تلفن همراه ضروری است، هرچه سریع‌تر معرفی کند، علاوه بر این دولت پنجاب برای نخستین بار تصمیم گرفت که سخنرانی‌های ذاکرها به‌صورت دیجیتال ضبط و یک نسخه دیجیتالی از آن به کلانتری‌های مربوطه ارسال شود و در اختیار دولت قرار گیرد.

کمیته دائمی همچنین دستورالعملی صادر کرد که همه معاونان کمیساریای عالی باید ظرف ۲۴ ساعت فهرستی از افرادی را ارائه کنند که باید از تردد بین ولسوالی‌ها (تقسیمات کشوری) منع شوند تا از اختلال در صلح در ماه محرم جلوگیری شود. این کمیته همچنین دستوری برای ممنوعیت سخنرانی‌های فرقه‌گرایی تصویب کرد.

وزارت کشور نیز دستورالعمل‌هایی برای موکب‌های محرم صادر کرد که تضمین می‌کند موکب‌ها در مسیرهای تأییدشده تحت پوشش امنیتی سه لایه حرکت می‌کنند. طبق این دستورالعمل، دوربین‌های مداربسته در کل مسیر حرکت این دسته‌ها برای پوشش زنده نصب خواهد شد و باید اطمینان حاصل شود که همه شرکت‌کنندگان پس از بررسی کامل و تنها از طریق مسیر اختصاص داده شده به راهپیمایی به موکب می‌پیوندند. حرکت دسته نیز باید پیش از غروب خورشید به پایان برسد.»

شبکه‌های اجتماعی شهر پاکستانی در ماه محرم مسدود می‌شود
شبکه‌های اجتماعی شهر پاکستانی در ماه محرم مسدود می‌شود

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا