خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۹ تیر سال ۸۰ | قساوت صهیونیست‌ها

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 29 تیر 1380 | 28 ربیع‌الثانی 1422 20 جولای 2001

صبح با دکترها در بیمارستان [قلب] شهید رجایی تماس‌ گرفتم؛ نتیجه سی‌تی اسکن آشیخ حسین [هاشمیان] را گفتند؛ امیدواری هست، خطر هم دارد. وقت زیادی صرف اصلاح مصاحبه با آقای صادق‌الحسینی‌ کردم. چند بولتن از نظرات معاونت سیاسی مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام] را خواندم.

قساوت دیروز صهیونیست‌ها که منجر به شهادت سه شهروند فلسطینی، منجمله یک کودک سه ماهه شده، انعکاس وسیعی در رسانه‌های دنیا دارد و خیلی‌ها آن را محکوم کرده‌اند؛ حتی آمریکا و رئیس ناتو.

مسأله مهم روز، اجتماع سران گروه هشت، در جنوای ایتالیا است و تظاهرات وسیعی که علیه آنها در جریان است؛ با اینکه پلیس به شدت شهر را کنترل کرده و مانع ورود مسافران می‌شوند، ده‌ها هزار نفر در خیابان‌ها با خشونت تظاهرات دارند و به خاطر خشونت پلیس، به بانک‌ها و مغازه و اتومبیل‌ها حمله می‌کنند و پلیس با هلی‌کوپتر، علیه آنها گاز اشک‌آور پخش می‌کند و اطراف کاخ محل اجلاس را آن چنان از گاز اشک‌آور اشباع کرده‌اند که کسی نمی‌تواند نزدیک شود.

فشاری که روی برنامه جهانی‌کردن از طریق مردم وارد می‌شود، عجیب و بی‌سابقه است. کنفرانس محیط‌زیست در بُن [آلمان] هم مواجه با اعتراضات فراوان است؛ به خاطر مسامحه‌ها و به خصوص عدم همکاری آمریکا برای حفظ محیط زیست.

در اندونزی، رئیس‌جمهور گفته بود، امروز اعلام وضع فوق‌العاده می‌کند، ولی عقب‌نشینی کرد. اما مخالفان او بر برنامه استیضاح اصرار دارند وکشور رو به تشنج بیشتر می‌رود. در ترکیه، حزب [اسلامی] سعادت، به جای حزب رفاه و فضیلت، اعلام موجودیت کرد.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا