خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۲ مرداد سال ۸۰ | انتقادات به کابینه خاتمی

کابینه انتظارات مردم را برآورده نمی‌کند»

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 22 مرداد 1380 | 23 جمادی‌الاول 1422 13 آگوست 2001

«[آقای الکساندر ماریاسوف]، سفیر روسیه آمد. زبان فارسی را خوب می‌داند. مذاکرات به زبان فارسی بود. درباره مسائل دوجانبه، دریای خزر، قفقاز، افغانستان، آسیای مرکزی و تاجیکستان، صحبت کردیم. روی تداوم کار در امور هسته‌ای و نظامی و گاز و نفت هم تأکید شد.

آقای [محمد] رئیسی، نماینده شهرکرد آمد. از مشکلات اقتصادی و شغلی مردم نگران است و گفت، در فکر بوده که از نمایندگی استعفا بدهد؛ چون مجلس کاری برای مردم نمی‌کند و سیاسی‌کاری آنها را مشغول کرده است. مقداری شیرینی آورده بود و دعوت کرد که به چهارمحال و بختیاری سفر کنم.

آقای [محمدرضا] صادق، از روابط عمومی دبیرخانه [مجمع تشخیص مصلحت نظام] آمد. از شگردهای تبلیغاتی عوامل نفوذی و تعرض گفت و راهکار برای بهداشت تبلیغاتی ارائه کرد. عصر آقای [غلامرضا] فروزش، [عضو شورای اسلامی شهرتهران] آمد. از اختلافات شدید و مشاجره در شورای شهر تهران و درگیری‌های آنها با شهردار و صدمه دیدن امور شهر، گفت و از این مشاجرات و از اوضاع عمومی کشور، ابراز نگرانی‌کرد و تأکید بر چاره‌اندیشی داشت. کابینه معرفی‌شده آقای [سیدمحمد] خاتمی را ضعیف و سیاسی می‌بیند. دیروز آقای خاتمی، [رئیس‌جمهور]، کابینه جدید را به مجلس داده است.[17]

بحث مهم رسانه‌های داخلی و خارجی، متمرکز بر مسائل کابینه معرفی شده است. تقریباً اجماع است که کابینه، انتظارات مردم را برنمی‌آورد. هر گروه، دلیل خود را برای مخالفت دارد. به نظر می‌رسد، تعدادی از وزرای پیشنهادی، رأی اعتماد به دست نیاورند. حرف‌های تُندی هم علیه آقای خاتمی، از درون جبهه دوم‌ خرداد زده می‌شود. آقای فروزش‌ گفت، مطلع است که دفتر تحکیم وحدت هم بنا دارد، مخالفت را شروع کند.

باران در اکثر نقاط ایران می‌بارد. تلفات سیل در استان گلستان از 300 نفر گذشته: 170 کشته و 130 مفقود و بیش از 20 میلیارد تومان خسارت. اگر سد گلستان نبود، خطر خرابی خیلی بیشتر بود.

بحران بین انگلیس و ایرلند هم اوج گرفته و انگلیس، یک دور تمام نهادهای مدنی را تعطیل کرد. در لبنان، ارتش حدود 250 نفر از مخالفان حضور سوریه را بازداشت‌کرده و اعتراضات زیادی در جریان است. امروز در سوریه و اردن و فلسطین، تعداد زیادی از مردم در اعتراض به اسراییل اعتصاب دارند.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا