خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 5 شهریور سال ۸۰ | پزشکیان «متعهدتر» از دیگران

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در شهریور سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 5 شهریور 1380 | 7 جمادی‌الثانی 1422 27 آگوست 2001

دکتر [حسن] حبیبی آمد. درباره اشتغال بعد از مسئولیت معاونت اول [رئیس‌جمهور] صحبت شد. رئیس فرهنگستان [زبان و ادب فارسی] است. از اختلافات و نوع اقدامات قوه قضاییه و شورای نگهبان و وضع عمل دولت، ابراز نگرانی‌ کرد و پیشنهاد داشت، مجمع [تشخیص مصلحت نظام]، پیشقدم شورایی برای حل این مشکلات باشد. من هم در نگرانی، با ایشان همراهم.

دکتر [علیرضا] مرندی و دکتر [محمدحسین] نیکنام آمدند. گزارش کار و آثار همایش پزشکان مسلمان آمریکا در ایران را دادند و گفتند، آن‌ها تحت تأثیر وضع ایران و پیشرفت‌های علمی و فنی و به خصوص سخنرانی افتتاحیه من قرار گرفته‌اند و نوارآن را برای نشر درآمریکا گرفته‌اند. برای ادامه کار با آنها، مشورت‌ کردند؛ گفتم خوب است.

دکتر مرندی، به‌خاطر وضعمان با آمریکا، ملاحظاتی دارد. برای ملاقات‌گروهی از پزشکان، وقت خواستند. برخلاف نظر دکتر [ایرج] فاضل و دوستانش، از انتخاب [آقای مسعود پزشکیان]، وزیر جدید بهداشت و درمان، ابراز رضایت‌ کردند و گفتند، متعهدتر از دیگران است‌که مطرح بوده‌اند.

اسراییل در چارچوب طرح ترور فعالان فلسطین، امروز [ابوعلی مصطفی]، دبیرکل جبهه خلق برای آزادی فلسطین را در دفتر کارش، با موشک شهید کرده و موج اعتراض جهان اسلام علیه اسراییل بلند شده است. عراق، ادعا کردکه یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی را در جنوب سرنگون‌ کرده و آمریکا اعتراف‌ کرد که یک هواپیمای بدون سرنشین تجسسی، از مأموریت بر فراز خاک عراق برنگشته است.

دیشب بدون اطلاع قبلی، آب منزل قطع شد و مشکل داشتیم.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا