خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شگرد جدید ثروتمندان برای فخرفروشی در ایران

مدتی است که واردات خودرو با پلاک گذر موقت شدت گرفته و به نظر می‌رسد ثروتمندان شگرد جدیدی برای فخر فروشی پیدا کرده‌‌اند.

گجت نیوز نوشت: مدتی است که واردات خودرو با پلاک گذر موقت شدت گرفته و به نظر می‌رسد ثروتمندان شگرد جدیدی برای فخر فروشی پیدا کرده‌‌اند. ماجرا چیست؟

واردات خودرو با شرایط ویژه مدتی است که آزاد شده و واردکنندگان می‌توانند محصولات دلخواه خود را پس از تأیید به کشور بیاورند و به فروش برسانند. البته واردات خودرو دست دوم یا کارکرده هم طی ماه‌های اخیر بحت برانگیز شده و شاهد ورود تعداد زیادی محصول لوکس و لاکچری از طریق گمرک بوده‌ایم.

واردات خودرو با پلاک گذر موقت

هنوز ورود برخی ماشین‌های خارجی به کشور ممنوع است و بعضی از ثروتمندان که متقاضی خرید نمونه‌های مرسدس بنز، بنتلی، لامبورگینی یا استون مارتین هستند، حسرت داشتن آنها به دلشان نشسته است. با این حال به تازگی تصویری منتشر شده که در آن شاهد ورود یک دستگاه بنتلی فلایینگ اسپور به کشور هستیم.

طی سال‌های اخیر و همزمان با ممنوعیت واردات خودروهای خارجی به کشور، بازار واردات خودرو دست دوم با پلاک گذر موقت شدت گرفته است. گمرک بعد از اینکه متوجه شد تقاضا برای ورود خودرو با پلاک گذر موقت زیاد است، تصمیم گرفت با انتشار لیستی به صورت سالانه، مجوز واردات بدهد.

فهرستی که همه ساله گمرک ایران منتشر می‌کند، شامل ماشین‌های گران قیمت و ممنوعه‌ای می‌شود که از جمله آنها می‌توان به برندهایی نظیر رولزرویس، بنتلی، فراری، لامبورگینی، استون مارتین، پورشه و هامر اشاره کرد. به هر حال اتفاقات عجیب و غریبی در حال رخ دادن است که ما قطعا از آن بی‌خبر هستیم.

پدیده ای به نام واردات با پلاک گذر موقت

ماجرای ورود خودرو با پلاک گذر موقت پس از اعمال ممنوعیت‌ها برای واردات خودرو به کشور شروع شد. وقتی قانون‌گذار تصمیم گرفت برای حمایت از تولید داخل قفل بزرگی به درب کارخانه‌های خودروسازی خارجی بزند و آنها را از کشور فراری دهد، بازار خودرو داخل نوسانی شد و قیمت‌ها افزایش یافت.

دولت سیزدهم به ریاست شهید ابراهیم رئیسی تصمیم گرفت قفلی که دولت قبلی به واردات خودرو زده را باز کند و سیاست‌های اصلاحی در دستور کار قرار گرفت. در نهایت تلاش‌ها منجر به تصویب آیین نامه واردات خودرو صفر کیلومتر در شهریور ۱۴۰۱ گردید. با این حال ورود ماشین‌های خارجی به کشور با یک شرط و محدودیت مهم مواجه بود؛ واردات خودرو با سقف قیمت ۲۰ هزار یورویی!

تا پیش از شیوع گسترده کرونا در جهان، شاید می‌توانستیم با ۲۰ هزار یورو یک دستگاه خودرو لوکس خریداری کنیم اما پس از همه‌گیری، امکان ورود برخی محصولات خارجی به کشور با محدودیت مواجه شد. با این اوصاف متقاضیانی که خودرو مدنظرشان قیمت بیشتری نسبت به سقف قیمت آیین نامه واردات خودرو داشت، ترجیح دادند سراغ واردات با پلاک گذر موقت بروند.

بنتلی فلایینگ اسپور با پلاک گذر موقت

شگرد جدید ثروتمندان برای فخرفروشی در ایران

گفتیم که اخیرا یک دستگاه بنتلی فلایینگ اسپور به کشور وارد شده که با پلاک گذر موقت است. این خودرو لوکس و گران قیمت مجهز به یک پیشرانه 12 سیلندر W شکل 6 لیتری تویین توربو شده که می‌تواند در شرایط ایده آل حداکثر 616 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

بنتلی اسپور قادر است صفر تا صد کیلومتر را تنها در عرض ۴.۳ ثانیه پر کند و نهایت سرعتی که با آن می‌تواند رانندگی کرد، ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت است. نیروی محرکه موتور تویین توربو ۱۲ سیلندر از طریق یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ساخت آلمان به محور جلو منتقل می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا