خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اطلاعیه‌ی جدید پلیس درباره‌ی مرگ محمد میرموسوی

پلیس اطلاعیه‌ی جدیدی را درباره‌ی مرگ محمد میرموسوی در بازداشتگاهی در لاهیجان صادر کرد که متن کامل آن در پی می‌آید:

۱. در تاریخ ۵شنبه یکم مردادماه در روستایِ ناصرکیاده از توابع شهرستان لاهیجان خبرِ  نزاع  و درگیری توسط اهالی محل در سه مرحله و به‌طور مکرر به پاسگاه محلی گزارش می‌شود.

۲. در این درگیری افراد یکدیگر را مورد ضرب وشتم قرار داده و بنابر اظهاراتِ امدادخواهان، منشأ درگیری مرحوم موسوی بوده  و خودروی متوفی همان‌طور که در تصاویر به‌صورت مستند مشخص است کاملا تخریب و در آتش می‌سوزد.

۳. این موضوع باعث رعب و وحشت اهالی محل شده و پلیس تمامی عاملین حادثه از جمله مرحوم میرموسوی را بنابر وظیفه ذاتی و قانونی  بازداشت می‌کند.

۴.متوفی در پاسگاه انتظامی شروع به فحاشی و استنکاف از دستورات عوامل انتظامی و درگیری با مأموران نموده که این روند تا حضور در بازداشتگاه ادامه می‌یابد.
۵.متاسفانه به دلیل هیجان ناشی از اصطکاک صورت گرفته میان مرحوم میرموسوی و عوامل انتظامی و عدمِ کنترلِ خشم و احساسات از طرف برخی کارکنان و بی اعتنایی به وضعیت متهم این اتفاق  رخ می‌دهد.

۶.علت فوت باتوجه به اتفاقاتِ قبل از حضور پلیس و شرایط جسمی و روحی متوفی، توسط پزشکی قانونی در حال بررسی می باشد.

۷.پیش از این مرحوم چندین مورد سابقه شرارت و درگیری داشته و در سال ۱۳۹۹ نیز در اجرای حکمِ جلب، با پلیس درگیر و به ۹ ماه حبس محکوم می‌شود.

۸. رفتارِ رخ داده توسط برخی از عوامل انتظامی بر خلاف مشی حرفه‌ای پلیس بوده و به‌هیچ وجه قابل قبول نمی‌باشد. بدین جهت  افرادِ فوق در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

۹.روز گذشته نیز رئیس بازرسی کل فراجا در موقعیت حاضر و براساس جمع بندی گزارشات بازرسان، با دستور سردار رادان ، فرماندهِ پاسگاه عزل و سایر عوامل دخیل معلق از خدمت گردیدند. همچنین در صورت تأییدِ سهل انگاری و عدم توجه دیگر مدیران انتظامی؛ تنبیهاتِ انضباطی متناسب اجرا خواهد شد.

 ۱۰.در پایان به خانواده مرحوم‌ میرموسوی تسلیت عرض نموده و استیفایِ حقوق ایشان را وظیفه ایمانی و اخلاقی پلیس می‌دانیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا