خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بیانیه‌ها و پیام‌ها پس از شهادت سیدحسن نصرالله

پس از اعلام رسمی خبر شهادت سیدحسن نصرالله توسط اسرائیل، بیانیه‌ها و پیام‌های بسیاری تاکنون صادر و منتشر شده است که بخشی از مهم‌ترین آنها در پی می‌آید:


بیانیه حزب الله لبنان

حزب الله

بسم الله الرحمن الرحیم

«پس کسانی در راه خدا بجنگند که زندگی دنیا را به آخرت مبادله کنند و هر کس در راه خدا بجنگد و کشته شود یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او خواهیم داد.»

خداوند متعال راست گفته است

جناب استاد، سرور مقاومت، بنده صالح، به عنوان شهیدی بزرگ، رهبری شجاع، دلاور، مؤمنی حکیم، بصیر و مؤمن در جوار پروردگار و رضای او حرکت کرده و به قافله جاویدان شهدا پیوسته است. کربلای نورانی در سفر الهی ایمان در رکاب پیامبران و امامان شهید.

جناب سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان به شهدای بزرگ و جاویدالاثر خود پیوست که قریب به سی سال در راه آنان بود و در این مدت آنان را از پیروزی تا پیروزی رهبری کرد و جانشین سرور و سالار شهیدان مقاومت اسلامی در سال 1371 شد. آزادی لبنان در سال 2000 و تا پیروزی الهی و پایدار در سال 2006 و سایر نبردهای افتخار و رستگاری تا نبرد حمایت و قهرمانی در حمایت از فلسطین، غزه و مردم مظلوم فلسطین.

مصیبت وارده را به صاحب عصر و زمان (رضوان الله تعالی علیه)، ولی امر مسلمین حضرت سید علی خامنه ای (مدظله العالی) سایه اش بلند، مراجع عظام، مجاهدین، مؤمنین، تسلیت عرض می نماییم. به ملت مقاومت، مردم صبور و مجاهد ما، همه ملت اسلام، همه آزادگان و مستضعفان جهان و خانواده محترم و صبور ایشان، به جناب آقای سید حسن نصرالله رضوان، دبیرکل حزب الله لبنان تبریک می گوییم خداوند متعال به او به عنوان شهید راه بیت المقدس و فلسطین تسلیت عرض می نماییم، فرمان امام حسین علیه السلام را برآورده سازد همرزمان شهیدی که در پی یورش خائنانه صهیونیست ها به حومه جنوبی به موکب پاک و مقدس او پیوستند.

رهبری حزب الله به بالاترین، مقدس ترین و گرانقدرترین شهید در سفر پر فداکاری و شهید عهد می بندد که به جهاد خود در مقابله با دشمن، حمایت از غزه و فلسطین و دفاع از لبنان و استوار و شریف آن ادامه دهیم. مردم

و به مجاهدان سرافراز و دلاوران پیروز و پیروز مقاومت اسلامی و شما امانت شهید عزیز هستید و شما برادران او هستید که سپر تسخیر ناپذیر او و تاج دلاوری و رستگاری رهبر ما بودید استاد همچنان با اندیشه و روح و خط و رویکرد مقدس خود در میان ماست و در عهد وفاداری و پایبندی به مقاومت و فداکاری تا پیروزی هستید.

شنبه 28/9/2024

24 ربیع الاول 1446 ق


پیام آیت‌الله خامنه‌ای:

پیام آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت شهادت سیدحسن نصرالله

بسم اللّه الرحمن الرحیم

انا للّه و انا الیه راجعون

ملت عزیز ایران

امت بزرگ اسلامی

مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله و دشواریهای آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بی‌پناه ضاحیه‌ی بیروت و خانه‌های ویران‌شده و عزیزان پرپرشده‌ی آنان بود، همچنانکه دهها سال برای دفاع از مردم ستمدیده‌‌ی فلسطین و شهر و روستای غصب‌شده و خانه‌های تخریب‌شده و عزیزان قتل‌عام‌شده‌‌ی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. فیض شهادت پس از اینهمه مجاهدت حق مسلّم او بود.

دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است.

سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.

اینجانب به همسر گرامیِ سید عزیز که پیش از او فرزندش سید هادی را نیز در راه خدا داده، و به فرزندان گرامیش و به خانواده‌های شهیدان این حادثه و به یکایک افراد حزب الله و به مردم عزیز و مقامات عالیه‌ی لبنان، و به سراسر جبهه‌ی مقاومت، و به مجموع امت اسلامی، شهادت نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض میکنم و در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی اعلام مینمایم. خداوند آنان را با اولیائش محشور فرماید.

والسلام علی عبادالله الصالحین

سید علی خامنه‌ای

۱۴۰۳/۰۷/۰۷

پیام ساعتی قبل رهبری درباره قضایای اخیر لبنان

آیت‌الله خامنه‌ای پیش از انتشار خبر رسمی شهادت سیدحسن نصرالله، درباره‌ی اتفاقات لبنان پیامی دیگر صادر کرده بودند که متن آن در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحيم

کشتار مردم بیدفاع در لبنان از سوئی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سوئی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمیتواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار میدادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث

آن را یاری کنند.

والسلام على عباد الله الصالحين

سید علی خامنه‌ای

۷ مهر ۱۴۰۳


پیام دفتر آیت الله سيستانی

آیت الله سیستانی

بسم الله الرحمن الرحيم

(مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا).

در نهایت اندوه و تالم خبر شهادت علامه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله و گروهی از برادران وی در مقاومت لبنان به همراه ده‌ها غیرنظامی بی‌گناه در نتیجه جنایت فجیع ارتش دشمن اسرائیلی در ضاحیه جنوبی بیروت را دریافت کردیم

این شهید بزرگ نمونه‌ای از رهبری کم‌نظیر طی دهه‌های اخیر بود که نقشی برجسته در پیروزی بر اشغالگران اسرائیلی در آزادسازی اراضی لبنان ایفا کرد و از مردم عراق با تمام توان در آزاد کردن کشورشان از چنگال تروریست‌های داعشی پشتیبانی کرد همچنین مواضع درخشانی در یاری مردم مظلوم فلسطین اتخاذ و سرانجام زندگی ارزشمند خود را در این راه فدا کرد.

ما این مصیبت بزرگ و خسارت عظیم را به مردم عزیز لبنان و سایر ملت‌های مظلوم تسلیت عرض کرده و از خداوند متعال مسالت می‌کنیم که این فقید سعید را مورد رحمت واسعه و رضوان خویش قرار دهد و با اولیای خود حضرت محمد و اهل بیت مطهر ایشان در اعلای علیین هم‌نشین گرداند و به خانواده و همه داغداران صبر جمیل و اجر جزیل عطا کند.

إنا لله وإنا إليه راجعون.

۲۴ / ربيع الأول/ ۱۴۴۶هـ مورخه ۲۸/۹/۲۰۲۴م

دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی نجف أشرف


پیام رئیس جمهور پزشکیان

مسعود پزشکیان

بسم الله الرحمن الرحیم

«حَتَّى إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّيَ مَن نَّشَاءُ وَلَا يُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ»

دبیرکل حزب‌الله لبنان، فخر مسلمانان و اسوه جهاد و مقاومت، شهید سید حسن نصرالله به آرزوی دیرینه خود، یعنی نائل آمدن به درجه رفیع شهادت، دست یافت. کلمات در وصف رشادت‌ها، سلحشوری‌ها، دلاوری‌ها و مجاهدت‌های مداوم او حقیر و ناچیزند.

داغی بزرگ بر دل همه مظلومین و مستضعفین عالم نشسته است. حمله تروریستی شامگاه 6 مهرماه صهیونیست‌ها به ضاحیه و فقدان شخصیت‌های برجسته‌ی مقاومت و در رأس آنها رهبر جاویدالاثر حزب‌الله شهید سید حسن نصرالله، شجره طیبه مقاومت را بیش از پیش مستحکم‌تر می‌کند و نام «سید حسن نصرالله» تا ابد در تارک اسلام خواهد درخشید.

ما اینگونه آموخته‌ایم که فرماندهی از آن خداست. مسیر الهی هیچ‌گاه بدون فرمانده و رهبر باقی نمی‌ماند و این زمین به بندگان صالح خدا به ارث خواهد رسید.

جامعه جهانی فراموش نخواهد کرد که فرمان این حمله تروریستی از نیویورک صادر شد و آمریکایی‌ها نمی‌توانند خود را از هم‌دستی با صهیونیست‌ها تبرئه کنند.

اینجانب شهادت مجاهد عالی‌مقام، شهید سید حسن نصرالله، را به رهبر معظم انقلاب اسلامی و جمیع مستضعفین و آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.  حزب الله لبنان بیش از پیش چونان خورشید خواهد درخشید و بی‌شک عَلَم مبارزه با ظالم بر زمین نخواهد ماند که «إِنَّ اللَّهَ عَزِيزٌ ذُو انْتِقَامٍ».

مسعود پزشکیان

رئیس جمهوری اسلامی ایران


پیام تسلیت سرلشکر سلامی

فرمانده سپاه: عملیات وعده صادق بزرگترین عملیات موشکی تاریخ بشریت بود

بسم الله الرحمن الرحیم
سوره مبارکه الأحزاب آیه 23
مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا﴿23﴾

شهادت مجاهد نستوه، سید مقاومت و فرمانده مومن، انقلابی و شجاع حزب الله پرافتخار لبنان “حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله ” و دیگر شهدای جنایت اخیر رژیم صهیونی، را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عج لله)، رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای ( مد ظله العالی )، امت اسلامی، ملت و دولت شریف و قهرمان لبنان، مجاهدان سرافراز مقاومت اسلامی، حزب الله قهرمان و خانواده آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.
جنایت وحشیانه سگ‌ هار صهیونیست در ضاحیه لبنان تحت حمایت آشکار و وقیحانه رژیم تروریست و جنگ افروز امریکا و بلکه دیگر سردمداران دروغین حقوق بشر در اروپا و غرب که دست‌های پلیدشان تا مفرغ به خون مردان، زنان و کودکان بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم فلسطین و لبنان آلوده است نشان داد ” آرمان آزادی قدس” در آستانه تحقق شکوهمند و تاریخ ساز خود قرار دارد و به فضل الهی و پیروز قطعی این میدان سرانجام “حزب الله” مقتدر و “حماس” غیرتمند خواهد بود.
بی شک استحکام و اقتدار حزب الله لبنان، حماس، سایر نیروهای مقاومت فلسطینی و جبهه‌ی مقاومت با ادامه ی راه این شهید بزرگوار ضربات کوبنده تری بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونیستی فرود خواهد آورد و با به میدان آمدن ظرفیت‌ها، امکانات و مقدورات مسلمانان عالم ، طومار رژیم غاصب و خبیث را در هم خواهد پیچید.

وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزیزٌ


پیام تسلیت حسن روحانی

راه‌حل سریع، فوری، انقلابی برای احیای برجام

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبّهِمْ یُرْزَقُونَ

شهادت سید مجاهدین، دبیرکل شجاع حزب‌الله لبنان، برادر عزیزم حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسن نصرالله، رضوان‌الله علیه و جمعی از فرماندهان سرافراز مقاومت اسلامی و مردم بی‌گناه در حمله وحشیانه رژیم اسرائیل به بیروت، قلب همه مسلمانان، ملت ایران و آزادگان جهان را جریحه‌دار کرد.

حیات بابرکت سیدحسن نصرالله به مجاهدت و مقاومت برای آزادی و استقلال ملت‌های شریف لبنان و قدس گذشت و همان‌طور که تدبیر و پایداری او به اخراج اسرائیل غاصب از جنوب لبنان انجامید، خون پاک و نام زنده و راه پوینده او زمینه‌ساز اخراج اشغالگران از قدس شریف خواهد شد. ان‌شاءالله

حزب‌الله لبنان نماد مقاومت و مأمن مردم لبنان با هر دین و آئین و نصرالله قهرمان، مترادف با شکست اسرائیل و سرافکندگی تجاوزگران است؛ قطعاً رژیم اسرائیل دست به یک خطای بزرگ زد و مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز، انتقام خون پاک این شهید بزرگوار را خواهند گرفت. 

گرچه رژیم اسرائیل از این جنایت احساس پیروزی موقت می‌کند اما در خاک مقاومت هزاران نصرالله می‌روید و می‌بالد و نام شهدای خود را زنده و جاوید نگاه خواهد داشت. قدرت مقاومت در اتکا به خواست و توان مردمی، دفاع از آرمان آزادی و استقلال، خودباوری جوانان در ساخت ادوات دفاعی، برخورداری از سلاح شرف و ایمان و پایبندی به اصول اخلاقی و انسانی است که این قدرت بر اشغال، سلطه، تجاوز و تعدی صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد.

از خداوند منان برای سیدالشهدای مقاومت، سیدحسن نصرالله، علو درجات و محشور شدن با اولیای الهی، برای خانواده‌های شهدای سرافراز صبر و تسلا، برای حزب‌الله لبنان و مجاهدان بزرگ اسلام فتح مبین و برای مردم مقاوم قدس، رؤیت صبح صادق و رهایی از اشغال و جنگ‌طلبی صهیونیستی و زندگی در پرتو استقلال و آزادی حقیقی آرزومندم.

حسن روحانی

۱۴۰۳/۰۷/۰۷


پیام تسلیت سیدمحمد خاتمی:

4 پیشنهاد محمد خاتمی درباره‌ی تحولات اخیر در فلسطین

بسم الله الرحمن الرحیم

شهید سرفراز و با فضیلت حضرت سید حسن نصرالله که زندگی مومنانه و موثر خود را با مقاومت در برابر تجاوز و آدمکشی و اشغال و مبارزه با تبعیض و نسل کشی و ستم معنی کرد، اینک بدیدار معبود شتافته است ولی دل همه آزادیخواهان و حق طلبان بخصوص ملت شریف و با فرهنگ لبنان مظلوم را سخت به درد آورده است.

ملت بزرگوار لبنان همچون فلسطینیان عزیز سالهاست در معرض تجاوز و بیداد رژیم تروریست صهیونیستی بوده است ولی اینبار جنایتش با آنچه در گذشته بوده است قابل مقایسه نیست و حاصل آن نیز هزاران شهید و زخمی و آواره از زن و مرد و کودک و جوان و پیر بخصوص مدافعان آزاده و قهرمان راه عزت و در رأس آنها شهید بزرگوار سید حسن نصرالله است.

دریغا که در این ایّام دست آدم کشان خون آشام نه تنها باز است که جنایات آنان صریحاً یا تلویحاً مورد تایید قدرتهائی است که با کمکهای مالی و تسلیحاتی و سیاسی خود شریک جرم جنایتکاراند.

در عین حال تردید نکنیم که هرچه بر تعداد شهیدان راه آزادی و مدافعانی از کرامت و عزت انسان افزوده می شود، کارنامه سیاه آدمکشان و تروریست های وحشی در برابر وجدان های بیدار و مردم آزاده جهان پر برگ‌تر می گردد.

درود به روان پاک این شهید عزیز و همه شهیدان لبنان مظلوم و طلب شفای عاجل برای آسیب دیدگان حوادث اخیر دارم. امید است که این خونهای پاک که بهرحال سبب بیداری و هوشیاری بیشتر مظلومان می شود هرچه زودتر دامن آلوده بانیان و مسببان و مباشران این جنایات را بگیرد و موجبات شکست و رسوائی رژیم جنگ‌طلب اسرائیل و توقف جنگ و جنایت را فراهم کند. امیدوارم که همه‌ی مردم منطقه و جهان به ویژه ملت مظلوم و سرفراز فلسطین و محرومان و مقاومان گرانقدر در لبنان عزیز بتوانند طعم آزاد زیستن و سربلند زندگی کردن و استقلال و پیشرفت را بچشند. و خداوند بر این مهم توانا است.

و هو القاهر فوق عباده و الله غالب علی امره

سید محمد خاتمی

۷ مهرماه ۱۴۰۳


پیام سید حسن خمینی

سید حسن خمینی

 بسم الله الرحمن الرحیم

«فَلْيُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ الَّذِينَ يَشْرُونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ  وَمَنْ يُقَاتِلْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيُقْتَلْ أَوْ يَغْلِبْ فَسَوْفَ نُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا»

رژیم سفاک صهیونیستی بار دیگر مرتکب جنایتی بزرگ شد و برادری عزیز و مجاهدی بزرگ، فخر جهان اسلام و عالم گرانقدر جناب حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله رحمت الله علیه و جمعی از فرماندهان حزب الله و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و صدها تن از مردم بی گناه را به شهادت رساند. برای آنانکه با سید عزیز آشنایی داشتند به خوبی واضح بود که برای او مرگ در بستر عار بود و آرزوی او شهادت به دست شقی ترین مردمان بود.

شهادت، به تعبیر امام خمینی «هنر مردان خداست» و بنا به نقلی از شهید بهشتی « مقلدان خمینی سرنوشتی جز شهادت ندارند» و تمام مقلدان آن رهبر کبیر آرزوی رسیدن به این درجه عالی را داشته و دارند، اما این جنایت عظیم و نابشخودنی هرگز نباید بی پاسخ بماند و حرکت متحد و دقیق جبهه مقاومت را می طلبد.

امروز بیش از قبل واضح است که رژیم جعلی صهیونیستی بدون کمک مالی، نظامی، اطلاعاتی و دیپلماتیک دولت آمریکا و دولت های بزرگ اروپایی  قادر به اینگونه رفتارهای افسارگسیخته نیست و عامل و مسبب واقعی تمام این وحشی گری ها شیطان بزرگ است.

راه نصرالله ادامه دارد، همانطور که راه سید عباس موسوی و کلیه فرماندهان مقاومت تا امروز تداوم داشته است؛ اما درک مختصات دوره جدید از مبارزه با استکبار ضرورت فوری و حیاتی این شهادت های عظیم است. همانگونه که شهید نصرالله با تکیه بر عقلانیت بی بدیل خویش به مدت بیش از 30 سال نهال حزب الله لبنان را با عبور دادن از طوفان های سهگین تبدیل به درختی تناور و ریشه دار کرد.

امروز دفع نفوذ دشمنان، پرهیز از تفرقه و چنددستگی های پوچ و وحدت حول محور رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خامنه ای؛ لازمه عبور سالم از این مرحله حساس است.

انشاءالله به زودی خون مطهر نصرالله عزیز و تمامی شهیدان جبهه مقاومت با آزادی قدس شریف به ثمر خواهد نشست. به امید آن روز!

وَمَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِندِ اللّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيم

سید حسن خمینی

7 مهر 1403


پیام علی لاریجانی:

بسمه تعالی

شهادت و عروج ملکوتی مرد بزرگ مقاومت در منطقه، حسن نصرالله قهرمان، به‌دست نامردان کثیف صهیونیست، گرچه برای مجاهدان مسلمان به‌خصوص سلحشوران حزب‌الله لبنان و ملت لبنان بسیار تأثربرانگیر است، فقدان او نظیر شهادت سردار سلیمانی دردی است که هرگز از دل‌ها محو نمی‌شود. اما این رژیم جعلی که به‌صورت آژانس آدم‌کشی درآمده است، در بحران مشروعیت داخلی و بین‌المللی تصمیم گرفته خود را به بی‌کلگی سیاسی و امنیتی بزند تا دستاوردی ناچیز به دست آورد و بتواند رژیم را سرپا نگهدارد.

در این روش دیوانگی ساختگی، آمریکا و غرب زمان را با الفاظ ظاهری سپری می‌کنند، اما در عمل با ارسال سلاح و تجهیزات وسیع مسیر این جنایات را مهیا می‌نمایند، لذا واقعاً شریک جرم این رژیم سفاک هستند و این امر در محاسبات مقاومت منطقه مدنظر قرار خواهد گرفت.

إن‌شاءالله با جهاد فراگیر نیرویهای مقاومت در منطقه و هدایت‌های رهبری معظم، همگان در مقابله با این جانیان به پا خواهند خاست تا دیگر کسی در منطقه اجازۀ چنین گستاخی‌ای به ساحت مسلمانان پیدا نکند.

شهادت این مرد الهی را به خانوادۀ محترمشان و همۀ نیروهای مقاومت به‌خصوص اعضای حزب‌الله تسلیت عرض می‌کنم و قطعاً در آینده این رژیم درمانده با پیشمانی موجودیت خویش را از دست خواهد داد.

علی لاریجانی | ۱۴۰۳/۷/۷


دلنوشته ابراهیم حاتمی‌کیا

ابراهیم حاتمی کیا

انا لله و انا الیه راجعون

سید این احوال دو گانه را چه کنم؟! مگر جامه‌ای جز رخت شهادت بر تو زیبنده بود.

کاش سید، مقابلت نشسته بودم و متن سوگنامه را با خودت تمرین می‌کردم. مطمئن هستم هر بار جمله‌ای در وصفت می‌نوشتم با آن گونه‌های سرخ و محجوب، می‌خندیدی و مرا خجالت‌زده می‌کردی.   

سید‍، جگرم سوخت. باورش سخت است که لبنان بدون تو را تصور کنم.

سید، بارها در لبنان به عشق دیدارت به انتظار نشستم و سهم دیدارت نصیبم نشد.

سید، ارابه فرعون را به بازی گرفته‌ام و فریاد می‌کشم صدا، دوربین، حرکت ولی عالم مَجاز من کجا، عالم حقیقی تو و یارانت کجا. من مشغول قهرمان بازی مجاز بودم که خبر آمد سیدحسن نصرالله رفت.

صدا و دوربین خاموش ولی حرکت تو تا بیت‌المقدس ادامه خواهد داشت. اکنون من مانده‌ام و چشمان گریان آسیه سلام الله که مقابل شکنجه فرعون برای دست کشیدن از حق منتظر است و او جز هم‌نشینی خدا چیزی نمی‌بیند.    

سید، این قوم فرعونی به گواه تاریخ رفتنی‌اند ولی راه تو و مرام و نگاه مقاومت همچنان ماندنی خواهد بود.

من که حاضر نیستم تصویر انگشت اشاره‌ات که به سمت اسرائیل نشانه می‌رفتی را، لحظه‌ای از نظرم پاک کنم و بر پیکر پاره پاره‌ات نظر کنم.

سید زنده است. راه مقاومت زنده است.

ابراهیم حاتمی‌کیا


پیام محمدجواد ظریف:

محمدجواد ظریف

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَيۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن يَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِيلࣰا

با قلبی اندوهگین خبر شهادت سید مقاومت، نماد مبارزه با ظلم، پناه مظلومان و ستم‌دیدگان لبنان و منطقه، علامه مجاهد، شهید سید حسن نصر الله (رضوان الله تعالی علیه) و همراهان ایشان را دریافت کردم. بی‌تردید نقشه آشفته نتانیاهو و اسرائیل برای منطقه و دنیا شکست خواهد خورد و این مقاومت شکل گرفته در برابر وحشی‌گری‌ آنان از این پس با قدرت بیشتری پیش خواهد رفت.

اینجانب این ضایعه دردناک را به محضر مبارک حضرت ولی عصر (ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی)، مردم و دولت شریف لبنان و تمامی نیروهای شریف مقاومت و آزادی خواهان جهان تسلیت عرض می‌کنم.

به امید پیروزی حق و شکست باطل، انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.


پیام آیت الله بیات زنجانی

آیت الله بیات زنجانی

بسم الله الرحمن الرحیم
وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلُوا فی سَبیلِ اللهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ
(آل عمران، ۱۹۶).
شهادت جناب حجت الإسلام و المسلمین آقای سید حسن نصر الله، این چهره آزادی‌خواه و فکور حزب الله لبنان که عمر عزیز و جوانی خود را برای دفاع از آرمان‌های مسلمانان خصوصاً دفاع از رهایی مردم فلسطین و لبنان و آزادی قدس عزیز وقف و صرف کرد، نه تنها پایان راه دفاع از آرمان‌های فلسطین نیست بلکه شور و حرارت مضاعفی را در دل‌های مسلمانان و عموم آزادی‌خواهان جهان برمی‌انگیزد و إن شاء الله طومار ظالمان صهبونیست را در هم خواهد پیچید.
او در طول سال‌های مدیریت حزب الله لبنان توانست تلفیق قابل دفاعی از دو عنصر تدبیر و مبارزه را ایجاد کند و مبارزه با اسرائیل را متناسب با امکانات مادی، معنوی و مردمی‌ای که در اختیار داشت، به پیش ببرد.   
اینجانب شهادت سرافرازانۀ این شهید عزیز و همراهانش را به مردم لبنان، فلسطینی‌ها و عموم آزادی‌خواهان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند عالم مسئلت دارم که مجاهدان فلسطینی را برای آزادسازی قدس شریف از چنگال غاصبان صهیونیست، نصرت بفرماید و آرامش و سکینه را بر زندگی مردم منطقه به خصوص اهالی مظلوم و ستم‌دیدۀ غزه جاری کند و به آنها بر این همه مصیبت و رنج، صبر و اجر بدهد إن شاء الله.

اسدالله بیات‌زنجانی
مهرماه ۱۴۰۳/ قم‌المقدسه


پیام تسلیت محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائيه

انتقاد غلامحسین محسنی اژه ای از «طرد افراد از قطار انقلاب»

بسم‌الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤمِنِينَ رِجَالࣱ صَدَقُوا مَا عَٰهَدُواْ اللَّهَ عَلَيۡهِ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنهُم مَّن يَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِيلࣰا

با تألم و تأثر و حزن و اندوه بسیار خبر مصیبت‌‌بار فقدانی‌ بزرگ‌ و شهادت برادر عزیز، روحانی مجاهد و نستوه و رهبر شجاع و فداکار حزب‌الله لبنان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله بدست رژیم جنایتکار صهیونیستی را دریافت کردیم.  قلم در دست گرفتن و سخن گفتن در رثای سید حسن شهید، حقیقتاً سخت و صعب است؛ وداع با این متعلّم ممتاز و برجسته‌ی مکتب سرخ عاشورا جانگداز و جگرسوز است؛ امروز روز عزای بزرگ‌ جهان‌ اسلام‌ است؛ این شهادت باعظمت و این عاقبت، موجب غبطه همه آزادگان عالم است.

سید حسن شهید اکنون در جوار رحمت بی‌کران الهی، متنعم است و همراه با سایر شهدای والامقام محور مقاومت میهمان خوان مولایش حضرت سیدالشهدا(ع) است.

رحمت و رضوان خداوند بر این سید عالیقدر و مخلص و شجاع باد که سالها در مسیر حق و یاری مظلومان، مجاهدت مخلصانه کرد و دهه‌ها با صهیونیست‌های غاصب و خون‌آشام، نبردی همه‌جانبه و هوشمندانه و سلحشورانه داشت و به کرّات این جنایتکاران را به وادی شکست‌های مفتضحانه کشاند، به نحوی که امروز موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر رو به اضمحلال و ازاله است.

این روحانی جلیلی القدر که نمونه‌ی اعلایی از تربیت‌شدگان اسلام ناب بود؛ لحظه لحظه‌ی عمر مبارک خود را به جهاد در راه خدا گذرانید و علم و عمل و صدق و درایت و فداکاری را توأم کرد و سرانجام در راه هدف الهی و مقدس خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز بود به شهادت رسید و به سعادت ابدی نائل آمد.

اگر چه داغ وداع با سید مقاومت، سید حسن نصرالله عزیز، این سلاله پاک رسول‌الله (ص) و این عبد صالح که بهره‌مند از فضائل کثیر بود، سخت و جانکاه است، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر، طی‌طریق خواهد کرد و به حول و قوه الهی، بر برگه‌ی انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما، توشیح نهایی را ثبت خواهد کرد.

قدر متیقّن، خون سید مقاومت و همراهان مظلومش، مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت و مردم لبنان و فلسطین را بر ضد اشغالگران صهیونیست،عمق بیشتری خواهد بخشید و راه سید حسن شهید توسط یاران و هم‌سنگرانش و ملت مسلمان و مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار تا زوال صهیونیست‌های غاصب ادامه خواهد یافت.

اینجانب این شهادت افتخارآمیز را که پاداش خداوند به جهاد مستمر آن انسان مخلص و فداکار بود به پیشگاه‌ حضرت‌ بقیه‌الله‌الاعظم‌ ارواحنافداه‌ و محضر مبارک مقام معظم رهبری و امت اسلام و ملت لبنان، خانواده معزز ایشان،  به جوانان پاک و عزیز مقاومت به ویژه حزب‌الله و ارادتمندان آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت می‌گویم و رحمت و فضل واسعه الهی را برای ایشان مسئلت می‌‎نمایم.

والسلام علی عبادالله الصالحین

غلامحسین محسنی اژه‌ای


پیام بیژن عبدالکریمی، استاد فلسفه

بیژن عبدالکریمی
بیژن عبدالکریمی

انا لله و انا الیه راجعون
سرانجام سید حسن نصرالله، بنیان‌گذار و سومین دبیرکل حزب‌الله کشور دوست و برادرمان، لبنان، بعد از بارها مورد سوءقصد قرار گرفتن توسط نیروهای امنیتی و نظامی کشور صهیونیستی اسرائیل و به واسطۀ بمباران سنگین مناطق ضاحیه جنوبی بیروت به همراه برخی دیگر از فرماندهان هم‌رزمش به فیض عظیم شهادت نائل شدند.

بدین وسیله نهایت احساس تأسف و انزجار خویش را نسبت به این ترور ددمنشانه و کشته شدن رهبر آزادسازی لبنان در سال 2000 و رهبر پیروز لبنانی‌ها در برابر اسرائیلی‌ها در سال 2006 را به همه نیروهای مقاومت در برابر نظام سلطه جهانی، به سرکردگی آمریکا و اسرائیل، به مردم مظلوم لبنان و فلسطین، و به همه آزادگان، عاشقان عدالت و بیزار از حافظان نظام سلطه و بردگی در جهان معاصر تسلیت گفته، همه هموطنان عزیز، عاشقان ایران و کنش‌گران راستین سیاسی و اجتماعی در کشورم را دعوت می‌کنم که در شرایط حساس کنونی با مراقبت بیشتری پاسدار میهنمان بوده، و اسیر فضاسازی‌های رسانه‌ای وابسته به قدرت‌های بزرگ جهان نگردیده، هر چه بیشتر بر وحدت و انسجام ملی کشور تأکید ورزند و قیصریه ایران عزیز را قربانی آتش جنگ و جدال های سیاسی و روزمره نسازند.
با آرزوی پیروزی جبهۀ مقاومت در سراسر کرۀ زمین در برابر جنایات امپریالیسم و صهیونیسم جهانی.


پیام آیت‌الله سیداصغر ناظم زاده

آیت الله سید اصغر ناظم زاده

بسم‌الله الرحمن الرحیم

من المومنین رجال صدقوا ما عاهدوالله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و ما بدلوا تبدیلا(احزاب، آیه ۳۲ )

شهادت مجاهد بزرگ، جناب سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در بمباران بسیار سنگین و وحشیانه رژیم صهیونیستی در منطقه ضاحیه لبنان به همراه برخی دیگر از فرماندهان حزب الله در تاریخ ششم مهر ماه ۱۴۰۳، همه حق‌طلبان و مجاهدان و آزادگان جهان را به سوگ نشاند. او در راه هدف مقدس خود که دفاع از اسلام و مقابله با ظلم و تجاوز و آزادی قدس شریف بود به شهادت رسید.
بی‌تردید رژیم اشغالگر قدس سرانجام از این ترورها سودی نخواهدبرد؛ چنان‌که ترورها و‌ حملات پی درپی به غزه هر روز نفرت و انزجار جهانی را به دنبال داشته و اوضاع را برای کشورو نیروهایش سخت تر و پیچیده تر کرده است، و هرگز فکر نکند با این کشتار قساوت بار ره به جایی خواهند برد، وباید منتظر خشم همه آزادگان جهان که همانا خشم خدای پیامبران است باشند.
آری شهادت مظلومانه شهید بزرگوار، سید حسن نصرالله راهمانا پاداش مخلصانه سالیان درازاو بود.
وظیفه خود می دانم به جبهه مقاومت لبنان و همه آزادگان تسلیت و تبریک گویم و رحمت و مغفرت بی‌دریغ الهی را برای ایشان وهمه مجاهدان درراه حق مسئلت دارم و به همراه حوزه علمیه سه روزدرس خود را تعطیل اعلام می‌کنم.

حوزه علمیه قم
سید اصغر ناظم زاده
مهرماه ۱۴۰۳


پیام سیدمحمود علوی

وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ

بی شک شهادت بالاترین مقامی است که خداوند متعال به بندگان خاص خود عطا می کند. بندگانی که عمری را به مجاهدت در راه خدا گذراندند و برای رهایی مظلومان در مقابل مستکبران عالم از آرامش و آسایش خویش گذشتند و جز رضایت محبوب ازلی نخواستند و خود را لایق این فوز عظیم نمودند.

به راستی عاقبت سید عظیم الشان مقاومت اسلامی لبنان حجة الاسلام والمسلمین حاج سید حسن نصرالله جز شهادت نبود و خداوند چنین مقدر کرده بود که این سید مجاهد نستوه را به بالاترین مقامی برساند که پیامبران و اولیاء الله به استقبالش بیایند و فرشتگان به حالش غبطه بخورند.

خوشا به حال او و خوشا به حال مجاهدان راه حق. خوشا به حال سید ما که زندگیش از همان زمان که در مسیر مبارزه با پلیدترین و خبيث ترین موجودات عالم قرار گرفت لحظه به لحظه اش شهادت بود و چه زیبا و باشکوه است چنین زیستنی و چنین پرکشیدنی .
خاطره یک عمر جهاد خالصانه رهبر بزرگ حزب الله لبنان در تارک تاریخ بزرگ آزادگان جهان جاودانه و ماندگار خواهد ماند.
یاد و خاطره سردار سپاه اسلام شهید سرتیپ پاسدار عباس نیلفروشان که به فیض بزرگ و افتخار شهادت نایل آمد گرامی می داریم.

شهادت اسوه و اسطوره مجاهدت و ایستادگی و مبارزه با رژیم شیطانی صهیونی شهید سید حسن نصرالله و تمامی یاران و سرداران جبهه مقاومت را به محضر حضرت بقیة الله الاعظم اروحنا فداه، مقام معظم رهبری و خصوصا به خانواده جلیل القدرشان و تمام رزمندگان عزیز جبهه مقاومت تبریک و تسلیت عرض می کنم.
ان شاءالله خداوند متعال همه ما را جزء ادامه دهندگان راه سید مجاهد شهید سید حسن نصرالله عزیز قرار دهد.

سید محمود علوی
۸ مهرماه ۱۴۰۳


پیام اسحاق جهانگیری:

اسحاق جهانگیری

به نام خدا

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

جهان، منطقه و ایران با گسترش امواج ترور وکشتار و نفوذ رژیم اشغالگر قدس و ادامه سکوت و بی عملی مجامع بین المللی و قدرت های غربی در موقعیتی مخاطره آمیز قرار گرفته است. اکنون اسرائیل در تکمیل جنایت‌ها و حملات خود به مردم بی‌دفاع غزه، لبنان مظلوم را عرصه ماجراجویی‌های خطرناک خود کرده است.

حملات تروریستی روز و شب گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه ضاحیه بیروت و جنایت بزرگ به شهادت رساندن مجاهد بزرگ، مدبر و شجاع، دبیرکل محبوب و مردمی حزب الله لبنان، جناب سیدحسن نصرالله و جمعی از فرماندهان تلاشی دیگر برای گسترش درگیری در منطقه و دستیابی به اهداف جنگ‌طلبانه دولت نتانیاهوست.

این شهادت سرفرازانه را به خاندان آن شهید بزرگ و حزب الله قهرمان، مردم مظلوم لبنان و فلسطین و گروه های مقاومت و آزادی خواهان منطقه و جهان و رهبر معظم انقلاب تسلیت می گویم.

این رخداد نشان داد که این رژیم هیچ پروایی از نقض مقررات بین المللی برای تحقق خواسته های نامشروع خود از جمله کشتار غیرنظامیان ندارد. به این لحاظ در صورت شعله‌ور شدن آتش جنگ منطقه‌ای، غرب و ایالات متحده مسئولیت مستقیمی در این باره خواهند داشت.

جمهوری اسلامی ایران نشان داده است در شرایط پیچیده و دشوار، بنا به تدبیر و محوریت منافع ملی و مصالح اسلامی در دام جنگ افروزی پ‌های رژیم صهیونیستی و فضاسازی‌های متناظر آن نخواهد افتاد و در عین حال حمایت موثر از مظلومان و مجاهدان را ادامه داده و با پیشبرد سیاست‌های مؤثر و بازدارنده جنگ‌طلبان را پشیمان خواهد کرد. ضرورت امروز پرهیز از اختلاف و عیب‌جویی در داخل و تقویت انسجام ملی حول رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

فعال‌سازی کانال‌های دیپلماتیک دو و چندجانبه، جلب توجه سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، ترغیب ملت‌ها و دولت‌های مسلمان و مستقل به حمایت از مقاومت و مقابله و محکوم‌سازی جنایات رژیم صهیونیستی و تقویت بازدارندگی ملی در ابعاد سیاسی اقتصادی و نظامی اولویت کنونی است.

تاریخ به زودی نشان خواهد داد که آنچه امروز بر منطقه می‌گذرد یعنی ترور و شهادت رهبران و فرماندهان محور مقاومت وکشتار مردم مظلوم لبنان وفلسطین نه پایان مقاومت که محرکه جدیدی برای تداوم این تفکر و روش خواهد بود.


اطلاعیه حزب کارگزاران سازندگی ایران

حزب کارگزاران

به نام خدا

انا لله و انا الیه راجعون

ترور ناجوانمردانه سیدحسن نصر الله رهبر جنبش حزب‌الله به دست رژیم صهیونیستی و از اتاق فرمان در نیویورک لکه ننگی است که بر دامان نظام و حقوق بین‌الملل نشست و نشان داد که خطرناک‌ترین نوع تروریسم، تروریسم دولتی است. رژیمی که چون هیولایی مست به راست و چپ می‌چرخد و نفرت‌پراکنی می‌کند.

بنیامین نتانیاهو جنایتکار که در درون رژیمش دچار بحران ناشی از عملیات توفان‌الاقصی شده است برای بقای خود و رژیمش قربانی می‌طلبد و جنبش مقاومت در فلسطین و لبنان هزینه هزیمت اسرائیل را می‌دهند.

زمان کوتاه تا انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برای این رژیم به فرصتی بدل شده است که با بسط جنگ در منطقه همانند همیشه غرب را به پیروی از خود بخواند.

جنگ برای اسرائیل نه فقط تاکتیک یا استراتژی که ایدئولوژی است. بنیان اسرائیل بر جنگ است. اسرائیل کشور نیست، پادگان است. و این لویاتان/ اژدهای رام‌نشدنی هویتش را با ترور به ‌دست آورده است و با ترور ادامه می‌دهد.

حزب الله لبنان اما نه فقط یک حزب سیاسی و نظامی که جنبشی اجتماعی است. سیدحسن نصر الله در تداوم راهی که امام موسی صدر بنیان گذاشت، سازمان اجتماعی شیعیان لبنان است و در فرآیند مشارکت سیاسی این کشور به متحد اهل سنت و مسیحیان مارونی و دیگر اقوام لبنان بدل شد. او جنگ را نه برای جنگ که برای صلح می‌خواست و به رای ملت بها می‌داد.

هنر سیدحسن نصر الله تبدیل نیروی نظامی به نیروی اجتماعی بود و به این علت حتی با ترور او به‌عنوان رهبری کاریزماتیک، جنبش حزب الله متوقف نمی‌شود. ملت لبنان انتقام رهبر جنبش حزب‌الله را خواهد گرفت و دولت لبنان باید از حاکمیت ملی خود دفاع کند. لبنان همواره عمق استراتژیک ایران بوده و وظیفه انسانی، اسلامی و ملی حمایت از استقلال لبنان است.

در واکنش به جنایت صهیونیست‌ها باید به چهار گزاره توجه کرد:

۱- فقدان مشروعیت رژیم صهیونیستی و اصرار این رژیم بر تروریسم، فرصتی برای پیگیری کارزار حقوقی در سطح بین‌المللی است.

۲- حمایت دولت‌های آمریکا و انگلیس و اتحادیه اروپا از صهیونیسم و روابط تاریخی روسیه با اسرائیل و سکوت و حتی همراهی اعراب باید به فرصتی برای نهاد دیپلماسی در نبردی دیپلماتیک علیه اسرائیل بدل شود و ایران می‌تواند پیشتاز این راهبرد باشد.

۳- باید با آسیب‌شناسی امنیتی و نظامی، جاسوسان اسرائیل را شناسایی کرد. باید راه نفوذ را بست. اسرائیل دو گروه جاسوس دارد؛ ماموران مخفی که مکان و زمان ترور را تعیین می‌کنند و مزدورانی که در رسانه‌های مخالف ایران به واقع یار پنهان این رژیم هستند و می‌کوشند با گسترش جنگ برای این ضحاک، خوراک فراهم کنند.

۴- با رعایت همه تدابیر امنیتی و نظامی مناسب و متوازن و متناسب با امنیت ملی ایران این جنایت نباید بی‌پاسخ بماند. پاسخ به اسرائیل البته یک راه ندارد و الزاما در جنگ خلاصه نمی‌شود. باید به اسرائیل ضربه کاری امنیتی زد. اسرائیل با جنگ تغذیه و فربه می‌شود. این هیولای انسان‌خوار با خون سیراب می‌شود. باید به همان شیوه جواب اسرائیل را داد که درخور این رژيم است: قاطع، به موقع و موثر. باید امنیت ملی اسرائیل را هدف قرار داد و گنبد امنیتی آن را فرو ریخت.

دفاع و انتقام حق ملت لبنان است که باید در بستری هوشمندانه راهبردی محقق شود. زمین بازی را نباید اسرائیل تعیین کند و همان طور که در پیام رهبری آمده است این وظیفه همه ملت‌های مسلمان است که اسرائیل را تنبیه کنند و همان‌گونه که رئیس جمهور ایران گفته است این ما هستیم که زمان و زمین و شیوه مجازات را تعیین می‌کنیم، نه اسرائیل. راه نصرالله در حزب‌الله ادامه دارد. مقاومت محدود به یک فرد نیست و این نه یک ملت، بلکه همه ملت‌های مسلمان هستند که مقابل اسرائیل ایستاده‌اند. نصرالله زنده است تا حزب‌الله زنده است.

حزب کارگزاران سازندگی ایران

۷ مهر ۱۴۰۳


پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز

مجمع روحانیون مبارز

بسم الله الرحمن الرحيم

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَى نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلًا

عالم مجاهد، سردار رشید اسلام، رهبر مقاومت و دبیر کل حزب الله لبنان شهید حجت الاسلام والمسلمین سید حسن نصرالله رضوان الله تعالی علیه به لقاءالله پیوست و امت اسلام و آزادیخواهان جهان را به سوگ نشاند.

این روحانی عالیقدر عمر بابرکت خود را صرف تحصیل علوم دینی و تبلیغ معارف اسلامی و مبارزه با ظلم و فساد و تباهی نمود و در راه نجات ستمدیدگان و دفاع از حقوق پایمال‌شده مردم لبنان از هیچ تلاشی فروگذار نکرد.

زندگی پرافتخار و غرورآفرین آن سید رشید و عالم جلیل نمونه روشنی از زیست مؤمنانه با انگیزه انسانی و جهاد در راه خدا بود که در سخت‌ترین شرایط در مقابل پلیدترین و وحشی‌ترین رژیم تاریخ بشر بدون کوچک‌ترین واهمه، مردانه ایستاد و درس زندگی شرافتمندانه را به همه انسان‌های آزاده آموخت.

رژیم صهیونسیتی و جلاد خون‌آشام آن به اتکاء آمریکا و استکبار جهانی طی یک سال گذشته ده‌ها هزار انسان بی‌دفاع را در غزه و فلسطین و لبنان به خاک و خون کشید و حتی بیمارستان ها و مراکز اسکان پناهجویان و کودکان و نوزادان و بیماران را هم جلو چشم سازمان‌های بین‌المللی بمباران و قتل عام کرد. دریغا که با هیچ اقدام عملی جهت توقف جنایاتش مواجه نشد. 

قدرت‌های بزرگ غربی با کمک‌های تجهیزاتی و حمایت‌های سیاسی‌شان و  نظام‌های مرتجع منطقه با سکوت خود زمینه تداوم جنایات و تشویق جانیان وحشی را فراهم کردند و با آزاد گذاشتن دست رژیم ضدبشری و سفاک اسرائیل، منطقه و جهان را در آستانه خطری بزرگ و غیرقابل‌کنترل قرار دادند.

البته ما مطمئنیم جنایت‌پیشگان دیر یا زود بر اساس وعده تخلف‌ناپذیر الهی به سزای اعمال ننگین خود خواهند رسید. اما باید دانست لازمه تحقق وعده پروردگار اولا تلاش مردم برای نصرت دین خدا و ثانیا پرهیز از تفرقه و اختلاف است که فرمود: «یا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ » و  « وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ وَاصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ».

مجمع روحانیون مبارز  شهادت مظلومانه و پرافتخار رهبر بزرگ مقاومت سیدحسن نصر الله و عزیزان همراه ایشان و شهدای ضاحیه لبنان را به حضرت ولیعصر(عج) و رهبر انقلاب اسلامی و ملت شریف لبنان و داغدیدگان تبریک و تسلیت عرض نموده پیروزی مقاومت اسلامی را بر دشمنان بشریت از درگاه قادر یکتا مسئلت دارد.


بیانیه حزب مردمسالاری

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

خبر شهادت سید مقاومت، مدافع مظلومان غزه، سمبل مبارزه با تروریسم و صهیونیسم مایه تاثر و تاسف گردید، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان عمر خویش را صرف دفاع از خاک لبنان و مظلومان غزه کرد و با یک عمر مجاهدت مدبرانه و شجاعانه در نهایت با شهادت در راه خدا که همانا بهترین جان باختن هاست به دیدار معبود شتافت. شهادت ایشان و یارانش جوانه‌های پیروزی نهایی جبهه مقاومت بر رژیم جعلی صهیونیستی را شکوفا خواهد ساخت.

رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو بداند هر چند باید عواقب عبور از خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران را که قطعا سخت و نابودگر خواهد بود در نظر داشته باشد، اما با اقدامات وحشیانه و بی محابای این چنینی نمی‌تواند رویای کشاندن جمهوری اسلامی ایران به جنگ مستقیم را تعبیر سازد، بلکه پاسخی سخت و متناسب را از جبهه مقاومت و مخصوصا حزب الله لبنان دریافت خواهد کرد.

حزب مردم سالاری شهادت این مجاهد بزرگ و الگوی شجاعت و تدبیر را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، خانواده ایشان، حزب الله لبنان، رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران، فرماندهان و رزمندگان مقاومت و تمامی دوستداران ایشان تسلیت عرض می‌کند و از خداوند قادر متعال طلب پیروزی نهایی برای محور مقاومت دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا