خرید تور تابستان

شبنامه‌ی انصاف- ۵ آبان | «شتابزدگی» دوباره‌ی جریان انقلابی | «اسرائیل پیش از حمله خبر داده بود!»

انصاف نیوز- شبنامه، شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳

«شتابزدگی» دوباره‌ی جریان انقلابی

پس از حمله‌ی اسرائیل بخشی از کاربران جریان موسوم به انقلابی انتظارها برای واکنش فوری و سخت ایران را دامن زده‌اند. 

در مقابل، کسانی معتقد بودند که هرچند واکنش و حق پاسخ برای ایران محفوظ است اما به اقتضای سیاست “نه تعلل، نه شتابزدگی” مطرح شده از سوی رهبری، باید از ایجاد انتظار و برجسته سازی توقعات فاقد مبنای منطقی خودداری کرد.

تلویزیون‌های بی‌بی‌سی و ایران اینترنشنال هم با پررنگ کردن مطالبه‌ی کاربران جریان انقلابی، آن را بهانه‌ی تحریک ایران کرده‌اند و با بزرگنمایی تاثیر این حمله، بی‌پاسخی آن را نشانه‌ی ضعف می‌خوانند.

تحلیل‌ها از بیانیه‌ی ستاد کل نیروهای مسلح

بیانیه‌ی ستادکل نیز مورد توجه و تحلیل قرار گرفته، برخی سیاسیون و رسانه‌ای‌ها معتقدند که این بیانیه نشان از واکنشی بر مدار عقلانیت دارد که به دور از هیجانات خواهد بود.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «جمهوری اسلامی ایران ضمن محفوظ دانستن حق پاسخ قانونی و مشروع خود در وقت مقتضی، برقراری آتش بس پایدار در غزه و لبنان برای جلوگیری از کشتار مردم بی‌پناه و مظلوم را مورد تأکید قرار می‌دهد.»

روزنامه اسرائیلی: اسراییل پیش از حمله به تهران پیام داده بود

جروزالم پست مدعی شده که اسرائیل از طریق چند واسطه ثالث به ایران پیام داده و مشخص کرد که اسرائیل به چه اهدافی حمله خواهد داد و به کدام اهداف حمله نخواهد کرد.

آغاز به کار حساب عبری سایت رهبری در توییتر

‏حساب پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر  آثار آیت‌الله خامنه‌ای ⁦ KHAMENEI.IR⁩ به زبان عبری در شبکه اجتماعی «ایکس»، روز شنبه ۵آبان‌ماه با انتشار پیام “بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم” فعالیت خود را آغاز کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا