خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تا انتخابات با انصاف: رصد اخبار 17 اسفند 99

انصاف نیوز در این بسته‌ی خبری به شکل روزانه خبرهای انتخاباتی را منتشر می‌کند؛ خلاصه‌ای از اخبار انتخابات ۱۴۰۰ در روز ۱۷ اسفند ۹۹ به این شرح است:

*سردار سعید محمد، از فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء استعفا کرد؛ بر اساس اعلام روابط عمومی قرارگاه خاتم، او در نامه‌ی استعفای خود خطاب به فرمانده سپاه پاسداران نوشته است: «از آنجا که احتمال دارد به دلیل حضور اینجانب در فضای انتخاباتی شائبه‌هایی متوجه نهاد مقدس سپاه شود در راستای صیانت از سپاه و قرارگاه انقلابی- جهادی خاتم‌الانبیاء، از سمت خود استعفاء می دهم».

*مسعود پزشکیان، نماینده‌ی مردم در مجلس در گفت‌وگو با انتخاب درباره‌ی احتمال کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: در انتخابات آنچه که من تصور می کنم، فرصتی می تواند بوجود بیاید که آدم آن چیزی که معتقد است را به زبان بیاورد و صحبت کند و آن چیزی را که مشکل می بیند، طرح بکند. اینها یک فرصت است و می شود از این فرصت استفاده کرد.

*منصور حقیقت‌پور، از فعالان سیاسی نزدیک به علی لاریجانی در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد رئیس سابق مجلس هیچ فعالیت و اظهارنظری پیرامون انتخابات ۱۴۰۰ نداشته است.

*حزب ندای ایرانیان از جوانان متخصص در حوزه شهری برای نام نویسی در انتخابات شورای شهر دعوت کرد. [ایسنا]

*حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، نماینده‌ی مردم در مجلس دهم در گفت‌وگو با شرق گفت: ظریف اصلاح‌طلب نیست. او یک دیپلمات است. کسی که موضع سیاست خارجی دارد و دیپلمات‌ها نیز معمولا از تعریف در دل یک جریان سیاسی اکراه دارند و شاید غیر از یک مقطعی که در دوران احمدی‌نژاد ایشان منصب دیپلماتیک را از دست داد، همیشه صاحب منصب دیپلماتیک بوده است. ایشان طبق اخلاق سیاسی دیپلمات‌ها خودش را در جریان‌های سیاسی محصور نکرد؛ ضمن این که به هر حال چنین دیپلماتی در جریان‌های افراطی تعریف نمی‌شود. بنابراین به طور طبیعی این تعریف سیاسی است که می‌شود از ایشان داشت.

*اسحاق جهانگیری با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره‌ی ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: بعضی‌ها دقت نمی‌کنند یک جمله حرفشان را می‌خواهند علیه بنده مصرف کنند ولی توجه ندارند که من هم اگر بخواهم جواب بدهم خیلی بهتر از شما می‌توانم جواب بدهم ولی این حرف شما علیه ملت ایران استفاده می‌شود و زندگی مردم را مختل می‌کنید. زندگی مردم آسیب زده می‌شود و بخشی از گرانی‌های اخیر نتیجه آن تلاطمی بود که اینها شوک ایجاد کردند و گفتند قیمت ارز چنین می‌شود و چنان می‌شود. [انتخاب]

*بر اساس اعلام آذر منصوری، سخنگوی جبهه اصلاحات ایران روسای کمیته های این جبهه‌ی سیاسی انتخاب شدند؛ الیاس حضرتی رییس کمیته رسانه، جواد امام رییس کمیته استان‌ها، ابراهیم اصغر زاده رییس کمیته سیاسی، علیرضا علوی‌تبار رییس کمیته راهبرد و برنامه‌ریزی، و محمود صادقی رییس کمیته پایش و داوری. [ایرنا]

*محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انتخابات سال ۱۴۰۰ یکی از مهمترین انتخابات کشور در طول ۴۲ سال گذشته است که نیروهای انقلابی باید برای شرکت در آن اتحاد ایجاد کنند. [فارس]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا