خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برکناری معاون استاندار در ماجرای سفارت عربستان

صفرعلی براتلو، معاون امنیتی استاندار تهران با نظر وزارت کشور و تصمیم استاندار از سمت خود برکنار شد.

به گزارش انصاف نیوز، این خبر ساعتی پیش به صورت از قبل اعلام نشده ای در تعدادی از خبرگزاری ها منتشر شده؛ در حالی که فرآیند برگزاری انتخابات شروع شده و طبیعی به نظر نمی رسید.

خبرگزاری های منتشر کننده ی خبر نیز به این تغییر با شک و شبهه برخورد کرده اند.

یکی از نمایندگان اصولگرای مجلس نیز در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها، این تغییر را دارای شائبه ی سیاسی خوانده است.

حالا با گذشت ساعتی از انتشار این خبر، به نظر می رسد برکناری وی به علت کوتاهی در مدیریت در ماجرای حمله ی جمعی از افراطیون به سفارت عربستان بوده است.

 

در زیر، گزارش اولیه ی چند خبرگزاری می آید:

 

خبرگزاری ایلنا در این باره نوشت: این تصمیم در حالی گرفته شده که در آستانه برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس و همچنین پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان قرار داریم. انتخابات مهم دو مجلس 7 اسفندماه در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

خبرگزاری تسنیم نیز نوشت: براتلو معاون امنیتی استانداری تهران با نظر وزارت کشور از سمت خود کنار رفت.

حسین طلا از عزل معاون امنیتی استاندار تهران خبر داد و گفت: آنگونه که بنده از زبان آقای براتلو شنیدم ایشان گفته‌اند که با نظر وزارت کشور و تصمیم آقای هاشمی استاندار تهران بنده از سمت خود برکنار شده‌ام.

وی افزود: اینگونه عزل و نصب‌ها در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری آن هم از سوی شخص وزیر کشور شائبه سیاسی را به وجود می‌آورد.

دبیر مجمع نمایندگان تهران بر همین اساس خاطرنشان کرد: وزارت کشور و نهادها مسئول در اجرا و نظارت بر انتخابات باید به گونه‌ای رفتار کنند که بیشترین تلاش برای امنیت انتخابات صورت گیرد. اما با توجه به سابقه مثبت معاون امنیتی استانداری تهران عزل وی در تضاد با آرامش پایتخت در ایام انتخابات استنباط می‌شود.

طلا با دفاع از سابقه و عملکرد براتلو معاون امنیتی استانداری تهران در برگزاری انتخابات و همچنین وقایع سال 88 اظهار داشت: براتلو بهترین گزینه برای اداره و مدیریت جو امنیتی پایتخت است. بنابراین سئوالی که وجود دارد این است که وزیر کشور چه کسی را می‌تواند در آستانه انتخابات عهده‌دار این مسئولیت کند.

وی با طرح این سئوال که چه طور معاون سیاسی استاندار که در آستانه سفر رئیس جمهور به شهرستان ری در جمع مدیران شورای اداری شهرستان ری مطالبی را مطرح کرد که شائبه‌های زیادی را برای دغدغه مندان کشور ایجاد می‌کند اراده‌ای برای برخورد با آن موارد مطرح شده وجود نداشته و وزارت کشور حساسیت نشان نداده اما در همین حال فردی را که در سمت معاونت امنیتی استانداری به بهترین وجه عمل کرده باید در آستانه انتخابات از سمت خود عزل شود یادآور شد: اگر که ساختار انتخابات در کشور به گونه‌ای است که امکان تخلف در انتخابات را تقریبا به صفر رسانده است اما در عین حال عزل یک مقامی که به صورت مستقیم در امنیت انتخابات دخالت دارد شائبه رفتارهای جناحی تقویت می‌کند.

دبیر مجمع نمایندگان تهران با بیان این مطلب که سخنگوی وزارت کشور بارها تاکید کرده بود که در وزارت کشور اصل بر عدم تغییر است، تصریح کرد: مدتی زیادی از تغییرات در استانداری مازندران به دلیل عدم استقبال از رئیس جمهور در سفر به ساری و همچنین تغییر نیمی از مدیران استان خراسان شمالی و تغییر استاندار سمنان و برخی استانهای دیگر نمی‌گذرد. بنابراین وزارت کشور حداقل باید در خصوص این جابه جای ویژه اخیر توضیح قانع کننده‌ای داشته باشد.

 

همچنین باشگاه خبرنگاران صداوسیما خبر داد:

سخنگوی وزارت کشور گفت: موضوع تغییر و جابجایی وی از قبل مطرح بوده و چیز جدیدی نیست.

حسینعلی امیری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به برکناری “براتلو” معاون امنیتی استانداری تهران، اظهار داشت: موضوع تغییر و جابجایی وی از قبل مطرح بوده و چیز جدیدی نیست.

سخنگوی وزارت کشور افزود: بحث جابه جایی وی گاهی به دلیل ادغام معاونت سیاسی و امنیتی و گاهی هم به دلیل تغییر تشکیلات به تاخیر می افتاد که در نهایت به جمع بندی رسیدند تا شخص دیگری جایگزین وی شود.

وی ادامه داد: اکنون همدانی به عنوان سرپرست این قسمت منصوب شده اند.

 

خبرگزاری فارس نوشت:

صفرعلی براتلو برکناری خود از سمت معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران را تایید کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس صفرعلی براتلو معاون امنیتی انتظامی استانداری تهران از سمت خود برکنار شد.

وی در گفت وگو با خبرنگار فارس خبر برکناری خود را تایید کرد و گفت این برکناری با نظر وزیر کشور بوده است.

همچنین همدانی یکی از مدیران استانداری به عنوان سرپرست فعلا جایگزین براتلو شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا