خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شوک تدبیر بزرگان به جدیدالسیاسی ها

مطهره شفيعي در روزنامه ی آرمان نوشت: بازار شايعات و تخريب، داغ است؛ شايعات و هجمه‌هايي كه در نزديكي انتخابات اوج مي‌گيرد و البته اينگونه نيست كه اين بي‌اخلاقي‌ها درباره افراد و كانديداهاي معمولي باشد چرا كه در اين فضا، ساخت و پخش اين شايعات و بيان دروغ، دليلي ندارد و تنها هزينه زيادي و اتلاف وقت است اما زماني كه مطمئن باشند صلاحيت آيت‌ا… هاشمي‌رفسنجاني براي انتخابات مجلس خبرگان تاييد شده يا صلاحيت يادگار امام احراز نشده و او بناي سخن گفتن با مردم را دارد، آنگاه است كه موتور شايعات را با روغن تازه قوت مي‌بخشند و آنچه را مي‌نويسند و رواج مي‌دهند كه حتي روح خود آيات هاشمي و سيد حسن خميني هم از آن خبر ندارد و متعجب مي‌شوند!

ديدار در ذهن متوهم تندروها

مثلا روز گذشته فرارو نوشت: « پس از اعلام عدم احراز صلاحيت سيدحسن خميني، شايعه‌اي مبني بر ديدار يادگار امام و آيت‌ا… هاشمي درباره ماجراي نتايج صلاحيت‌ها منتشر شد كه «انتخاب» صحت و سقم آن را از يكي از نزديكان بيت امام جويا شد. خبر ديدار آيت‌ا… سيدحسن خميني با آيت‌ا… هاشمي همراه با ديگر افراد رد صلاحيت شده با موضوع انتخابات كاملا دروغ است. به گفته اين منبع، سيدحسن خميني روز گذشته در قم به سر مي‌برده و مشغول درس و بحث روزانه خود بوده است. اين منبع تاكيد كرد: پس از اعلام نتايج بررسي صلاحيت‌ها، يادگار امام هيچ گونه فعاليت و رايزني در اين خصوص نداشته و نخواهد داشت. وی افزود: متاسفانه بي‌اخلاقي‌هاي گسترده و بي‌سابقه اين ايام توسط همان جماعتي انجام مي‌شود كه خون به دل امام كردند و اين روزها درصدد گرفتن انتقام از يادگارش، با انتشار چنين دروغ‌هايي هستند.» يا مثلا هفته گذشته نوشتند كه آيت‌ا… هاشمي برنامه سفر به قم را داشته است اما پس از اطلاع از احتمال استقبال پايين از او، اين سفر را كنسل كرده است. خنده‌دار است اگر تصور شود مراجع و علماي قم پذيراي هاشمي نيستند يا مردم قم از او استقبال گسترده‌اي نخواهند كرد. هاشمي را بايد مرد روزهاي سخت ناميد و نمي‌توان فداكاري‌ها و رشادتهاي او براي زنده ماندن اعتبار قم را از ذهن زدود يا حتي كمرنگ كرد. آغوش مراجع قم همواره به روي هاشمي باز بوده است چرا كه اكثر آنها دوستان زمان مبارزه عليه رژيم شاه در كنار هم بوده يا اينكه دردوران تحصيل حوزوي با آيت‌ا… هاشمي كه آن روزها طلبه بود، روزگار مي‌گذراندند نكته با اهميت اينكه مراجع و بزرگان قم در صدر دلسوزان براي كشور قرار دارند كه همين موضوع نقطه اشتراك بزرگي ميان آنها و هاشمي است پس بي‌سبب نيست هر گاه سخن از سفر هاشمي به قم مي‌شود تندروها هراسان مي‌شوند و سعي مي‌كنند با فرافكني فضا را مسموم و متشنج كنند. در راستاي اين خبرسازي كذب، مصطفي درايتي مي‌گويد: «آيت‌ا… هاشمي از اوايل انقلاب تاكنون در بين فرهيختگان، علما و مراجع ديني حوزه علميه قم از اعتبار برجسته و بالايي برخوردار بوده و هستند. وي به دليل مبارزات انقلابي و سوابق حوزوي فراوان از شأن و جايگاه بسيار بالايي در ميان مردم و فضلاي قم برخوردار است. از همين رو نيز رفت و آمد آيت‌ا… هاشمي به قم مي‌تواند به هماهنگي ميان علما و مراجع كمك زيادي كند. حضور آيت‌ا… هاشمي در شهر قم مورد استقبال ويژه محافل مذهبي و سياسي اين خطه قرار خواهد گرفت.» وي ادامه داد: «در تمام اين سال‌ها مخالفان آيت‌ا… هاشمي با توسل به ابزارهايي چون تهمت، دروغگويي، جوسازي و شايعه پراكني تلاش كرده‌اند تا اعتبار و شخصيت وي را در ميان مردم زير سوال ببرند و گمان مي‌كنند اين قبيل اقدامات قابليت وارد آوردن ضربه به شخصيت آيت‌ا… هاشمي را دارد. اما تقريبا در همه اين موارد، جايگاه برجسته آيت‌ا…، موجب شده تا تلاش‌هاي مخالفان نتيجه معكوس داشته باشد و روز به روز بر شأن و شخصيت آيت‌ا… هاشمي افزون شود.»

تخريب سابقه‌دار در قم

البته هجمه به هاشمي در قم مختص يكي دو روز اخير نيست چنانكه نهم دي ماه هم مراسمي در قم با سخنراني آيت‌ا… سيداحمد علم الهدي امام جمعه مشهد برگزار شد كه در آن علاوه بر جمعي از طلاب، برخي شخصيت‌هاي حوزوي نيز حضور داشتند و جمعي از طلاب حاضر شعار «تمامي فتنه‌ها – زير سر هاشمي» را سر مي‌دادند. «خبرگان رهبري جاي فتنه‌گران نيست»، «حوزه ما بيدار است، از فتنه‌گر بيزار است»، «زير سلطه آمريكا، هرگز نمي‌ره ايران»، «مرگ بر حامي آل سعود»، «مرگ بر منافق»، «منافق حيا كن، اين ملت رو‌‌ رها كن» از جمله دست‌نوشته‌هايي بود كه ديده مي‌شد و در پايان نيز بيانيه‌اي از سوي گروهي صادر شده بود كه در آن از شوراي نگهبان خواسته شده بود در انتخابات پيش رو، بدون توجه به انتساب افراد به امام‌خميني(ره)، بدون توجه به سابقه انقلابي قبل و بعد از انقلاب، توجه به چگونگي عملكرد در سال۸۸، توجه به ميزان روحيه استكبارستيزي آنان و…، عمل كرده و افراد را بر اين اساس تاييد يا رد كند. حجت‌الاسلام غرويان در اين باره مي‌گويد: «ادعاهاي مطرح شده درباره شخصيت والاي هاشمي را مي‌توان در گفتار و نوشتار بزرگان كشور به راحتي يافت بنابراين با توجه به ارتباط تاريخي و دوطرفه آيت‌ا… هاشمي با روحانيون قم قابل درك است كه اين شهر ميزبان شايسته‌اي براي هاشمي خواهد بود هرچند برخي تحمل نظاره اين شايستگي را ندارند و سعي دارند با فضاسازي و شايعه‌پردازي‌هايي كه ناشي از كوته‌فكري‌شان است، اذهان را منحرف سازند كه البته در 37سالی كه از عمر انقلاب اسلامي مي‌گذرد هاشمي محبوب‌تر از هميشه شده است.»

تندروها هاشمي شناس شدند!

ناراحتي تندروها از حضور آيت‌ا… هاشمي در مجلس خبرگان مشهود است چنانكه با عجله قلم در دست گرفته و هاشمي‌شناس شده‌اند. جوان ديروز در مطلبي مملو از توهين وهتاكي نوشت: « هاشمي امروز تجديدنظرطلبان با هاشمي دهه80 و حتي بعد از آن تفاوت بسيار فاحشي دارد؛ هاشمي ديروز ديكتاتور بود و هاشمي امروز معتقد به دموكراسي؛ هاشمي سابق خالق مشكلات و گرفتاري‌ها، هاشمي حال مرتفع‌كننده مصائب و نيازها؛ هاشمي پارسال غيرقابل تحمل بود و هاشمي كنوني نقطه اميد. هاشمي امروز عاليجناب سرخپوش ديروز نيست و يكي از رهبران قابل احترام جريان تجديدنظرطلب به شمار مي‌آيد.» جهان نيوز اما دايره تخيلات خود را گسترده‌تر تعريف كرده و بدون آنكه دليل يا سندي داشته باشد يا رخدادي واقعي نه تخيلي را بداند هاشمي را اهل تجسس ناميده و نوشته است: «هاشمي‌رفسنجاني در آذر 94مدعي مي‌شود: من فكر مي‌كنم حكومت اسلامي بايد مردمش را آزاد بگذارد و… يك‌قسمتي از فرمايشات امام را مي‌خوانم براي شما كه ببينيد امام چه جوري توضيح مي‌دهند كه اين مردم را بگذاريد كار خودشان را بكنند؛ اين شنودها وجود نداشته باشد، اين افشاگري‌هاي دروغ نشود، آبروي مردم را نبريد، با حيثيت انسان‌ها بدرفتاري نكنيد، حق مردم را مراعات كنيد، امام مكرر اينها را گفتند، خيلي وسيع اينها را درآوردند، از اين نظر من فكر مي‌كنم انتخاباتي كه در پيش داريم بسيار مهم است.»

 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا