خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین خبرها از اعتراضات عراق

منابع آگاه از تظاهرات شهروندان عراق علیه تعیین محمد علاوی به عنوان نخست وزیر کشورشان در شهر ناصریه، مرکز استان ذی‌قار خبر دادند. در همین حال سخنگوی دولت موقت عراق بر ادامه کار دولت کنونی تا زمان اعطای رأی اعتماد به کابینه علاوی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، شهروندان عراقی امروز در اعتراض به تعیین محمد توفیق علاوی به عنوان نخست وزیر کشورشان در مناطق مختلف شهر ناصریه تظاهرات کردند.

در همین راستا، یک منبع امنیتی گفت که معترضان سه پل “النصر”، “الحضارات” و “الزیتون” را در شهر ناصریه بستند.

طبق گفته این منبع، مسدود شدن سه پل مذکور منجر به ترافیک سنگین در خیابان‌های اطراف این پل‌ها شد.

معرفی محمد توفیق علاوی از سوی برهم صالح، رئیس‌جمهوری عراق برای مقام نخست‌وزیری این کشور و مأمور کردن او برای تشکیل کابینه، با مخالفت ملت عراق در بغداد و برخی شهرهای جنوب این کشور از جمله نجف، ناصریه، کربلا، دیوانیه، کوت و بصره روبه‌رو شده است و این شهرها طی چند روز اخیر شاهد تظاهرات مردمی علیه علاوی بوده‌اند.

در همین راستا، سحد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق در سخنانی اظهار کرد، دولت کنونی که در راس آن عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق قرار دارد تا زمانی که پارلمان به کابینه محمد علاوی رأی اعتماد بدهد، به کار خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: با اخذ رای اعتماد از پارلمان، تمام اختیارات دولت کنونی به دولت جدید داده خواهد شد.

در همین حال، ایاد علاوی، رهبر ائتلاف “الوطنیه” عراق با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر، نوشت: برخی طرف‌های داخلی و منطقه‌ای برای حفظ شرایط فعلی و از بین بردن خواسته‌های مردم برنامه‌های لازم را تهیه کرده‌اند.

ایاد علاوی در ادامه از احزاب سیاسی ملی و جنبش مسالمت آمیز مردمی خواست که نسبت به این “توطئه جدید” آگاه باشند.

از سوی دیگر شبکه تلویزیونی “إن‌آرتی” از تظاهرات علیه اوضاع نامناسب خدمات رسانی  در سلیمانیه خبر داد.

طبق این گزارش، شماری از اهالی سلیمانیه صبح امروز در اعتراض به اوضاع نامناسب خدمات رسانی جاده اصلی “عربت” به سلیمانیه را مسدود کردند.

معترضان در سلیمانیه دولت محلی را به افزایش تظاهرات در صورت عدم پاسخ‌گویی به خواسته‌هایشان تهدید کردند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا