خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت‌الله شبیری زنجانی: طبق مبنای امام سیدحسن مجتهد است

آیت‌الله شبیری زنجانی در پاسخ به پرسش‌های تعدادی از شاگردان خود از اختلافی بودن مبانی مجتهد دانستن افراد سخن گفت.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از سایت دفتر آیت الله شبیری، این مرجع عالی‌قدر شیعیان در پاسخ به پرسش‌های تعدادی از شاگردان خود که ظهر امروز (چهارشنبه 1394/۱۰/23) انجام شد به  اختلافی بودن مبانی مجتهد بودن  اشخاص و شهادت افراد بر این امر اشاره کرد و گفت: برخی از علما مانند آقای آسید جمال خوانساری فرموده است: من فقط یک نفر را مجتهد می‌دانم. درحالی‌که در دوره ایشان علمای بسیار بزرگی حضور داشته‌اند از طرفی از مرحوم آقای خمینی نقل‌شده است که ایشان گفته بودند تمام یا اکثر شاگردان من مجتهدند.
این مرجع تقلید در پاسخ به پرسشی درباره اجتهاد آقای آسید حسن خمینی اظهار داشت: ایشان را فردی فاضل و بااستعداد می‌دانم که مشتغل به درس و بحث هست و سطوح عالی و خارج را تدریس می‌کند.

آیت‌الله‌ شبیری زنجانی، آسید حسن خمینی را فردی خوش تألیف دانست که برخی از اهل‌فن و تشخیص از کیفیت آن تعریف کرده‌اند و درباره مجتهد دانستن وی گفت: اگر مبانی مرحوم آقای خمینی درباره اجتهاد افراد ملاک باشد قطعاً آقای آسید حسن از کثیری از شاگردان آقای خمینی افضل است و در مقایسه با بسیاری از افرادی که متصدی برخی از امور حکومتی‌اند که شرط آن اجتهاد است و به‌عنوان مجتهد پذیرفته‌شده است، مراتب علمی ایشان کمتر نیست.

مرجع عالی‌قدر تشيع، با اشاره به اینکه مواظب باشیم دشمن از اختلاف ما سوءاستفاده نکند، تأکید کرد که افراط‌وتفریط آسیب جدی به کشور وارد می‌کند که باید پرهیز شود.

آیت الله شبیری تاکید کرد: از آنجا که مبانی شهادت به اجتهاد، بسیار متفاوت است، من از قدیم الایام در مورد شهادت به اجتهاد علماء و بزرگان حتی برخی از علمای معروف اظهار نظری نداشته و ندارم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا