خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اعتراض دانشجویان امیرکبیر به مشکلات امتحانات آنلاین

/معاون دانشجویی: با دانشجوها مدارا می‌کنیم/

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در واکنش به اعتراضات دانشجویان درباره‌ی مشکلات امتحانات آنلاین به انصاف نیوز می‌گوید با دانشجوها مدارا خواهیم کرد و در این‌باره به اساتید نامه زده‌ایم تا از آنها به یک شکلی امتحان بگیرند.

بر اساس گفته‌‌ی دانشجویان این دانشگاه در این ترم فرجه‌ای برای دانشجویان در نظر گرفته نشده است و کلاس‌های اساتید تا دو روز قبل از شروع امتحانات ادامه داشته؛ از طرفی مشکلاتی در سامانه‎ی آموزشی دانشگاه‌ها و همچنین قطعی برق در تهران بسیاری از آنها حتی نتوانستند در امتحانات شرکت کنند.

سیاوش خرسندی -معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه امیرکبیر- درباره‌ی اعتراض دانشجویان این دانشگاه به نحوه‌ی برگزاری امتحانات پایان‌ترم آنها به انصاف نیوز گفت: امتحانات این نیم‌سال بین دی و بهمن‌ماه پخش شده است، قرار بود در ابتدا حضوری برگزار شود و بعد تغییر کرد؛ به همین دلیل فشردگی امتحان‌ها را کم کردیم اما دیگر فرجه‌ای به آنها داده نشد. اما دانشجوها زمان خوبی از زمان پایان کلاس‌ها تا شروع امتحان‌ها دارند. البته شکایت دانشجویان را به معاون آمورشی منتقل کرده‌ایم.

او ادامه داد: از ابتدای ترم این برنامه امتحانی را به دانشجویان اعلام کردند و الان که نزدیک پایان ترم است، دوستان اعتراض می‌کنند. وقتی از قبل برنامه‌ریزی شده، نمی‌توان تغییری ایجاد کرد. مثلا یک نفر ممکن است بلیط سفر گرفته باشد. مگر شرایط اضطراری باشد تا یک امتحان جا به جا شود. برای این ترم دیگر نمی‌توان کاری کرد اما صحبت کردیم تا در ترم‌های آینده این مسائل را در نظر بگیرند.

او درباره‌ی مشکلات سامانه‌ی مجازی برای برگزاری امتحانات توضیح داد: با وجود تقویت زیرساختی امتحانات، از نظر نرم‌افرازی کمی مشکل داریم و در امتحانات خللی ایجاد شد، سعی کردیم آن را اصلاح کنیم؛ چون این سامانه‌ها بومی بودند و وقتی توسعه پیدا کردند، برای تست اولیه قاعدتا مشکلاتی وجود دارد، البته با کسانی که به خاطر مشکل نرم‌افزاری در امتحان آنها مشکلی ایجاد شده مدارا می‌کنیم. به اساتید توصیه شده است که اگر می‌توانند امتحان مجدد بگیرند یا امتحان شفاهی برگزار کنند. چون دیگر نمی‌توان امتحان مجدد رسمی برگزار کرد، این مسائل را بر عهده‌ی اساتید گذاشته‌ایم و اساتید باید قطعی برق و اینترنت را درنظر بگیرند و درک کنند که دانشجویان مقصر نیستند و  نامه هم به آنها ارسال شده است.

انتهای پیام

 

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. افتضاح یعنی این. ترم 2 ماهه امتحانات بدون فرجه ما که امتحان پایان ترم دادیم هنوز یکی از کلاس ها در حال برگزاری و کوییز گرفتن هست
    اگر تمام این دانشجوها بعد تحصیل مهاجرت کردند تعجب نکنید

  2. سلام
    مشی شما همیشه برپایه انصاف بوده ،به عنوان یک پزشک جوان دور افتاده از خانواده و به نوعی تبعیدی بواسطه طرح مناطق محروم که حتی امکان ازدواج هم ندارم چون هیچ کسی حاضر نیست با من به این منطقه بیاد برای زندگی جایی که هیچ زیرساختی نداره اما حتما باید با پزشک جبران شه ،جایی که مردم آب بهداشتی ،غذای سالم دراختیار ندارن ولی پزشک باید باشه که سوتغذیه و بیماریهای مختلف بواسطه عدم فراهم کردن زیر ساخت رو درمان کنه تا مردم هم خوشحال باشن ،جایی که حتی بچه ها شیر نمیتونن بخورن اما پز داشتن پزشک رو بخشدار و فرماندار میدن ، ما پزشکان جوان شدیم وسیله ای برای پوشاندن مشکلات اصلی مناطق محروم ،مردمی که بهداشت و غذای اولیه سالم ندارند هرچقدر هم مرکز بهداشتی احداث کنید باز هم کمه ،من پزشکی دانشگاه تهران ذرس خوندنم و الان بواسطه تحصیلم باید برده زرخرید وزارت بهداشت برای 2سال باشم و محل زندگی و کارم را خلاف قانون اساسی نتوانم تعیین کنم درحالیکه دوستانم در دانشگاه شریف و امیرکبیر حتی یک روز بعد تحصیل ایران نماندند و بدون هرگونه طرح و … رفتند انگار بیت المال برای ما بدهکاری دارد و فقط ما هستیم که باید تاوان تحصیل در وطن را بدهیم و بقیه رشته ها هیچ تعهدی به کشور ندارند این چه نا عدالتی است که صدای هیچکس در نمی آید ،وقتی دانشجوهای رشته های دیگر بعد از ظهرها مشغول تفریح و کار آزاد هستند من به عنوان برده رایگان در نقش انترن بیمارستانهای تهران را با 20کشیک 24ساعته درماه میگرداندم با مسئولیت در حالیکه مثلا دانشجو بودم ،بعد تحصیل قصد مهاجرت نداشتم اما میخواستم در شهر خودم کنارخانواده خودم مثل مردم عادی زندگی کنم عاشق بشوم و ازدواج کنم ،با این تبعید من رو بی عاطفه و بی علاقه کردند به هر وابستگی و کاملا آماده که بعد طرح مهاجرت کنم به هر خراب شده ای جز اینجا ،اما باز مقاومت کردم و تصمیم گرفتم در اکتحان تخصص امسال شرکت کنم اما آزار جوان پزشک انتها ندارد و با سیاستهای غلط در تغییر منابع در فرصت محدود و نیز فرصت محدود تا امتحان و از همه بدتر تعیین امتحان در اسفند ماه و روانه کردن 13هزار پزشک جوان بمدت چند ساعت در فضاهای سربسته بدون تهویه برای امتحان در 7اسفند امسال قصد آزار روحی و حتی مرگ فیزیکی مارا ظاهرا دارند وگرنه باوجود اینهمه گله وزیر بهداشت از تجمع ها واقعا عجیب است قرار است این جمعیت بزرگ نخبه را در روزهای سرد زمستان و پنجره های بسته در مکانی بسته برای امتحان جمع کننند
    از شما تقاضا دارم شما هم صدای ما باشید در برابر امپراتوری پول و قدرت رسانه وزارت بهداشت که تمام این بی عدالتی هارا بایکوت کرده همیشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا