خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد از «مجلس انقلابی» فرماندار تربت حیدریه را بازنشسته کرد!

ایسنا نوشت: چندی پیش علی رستمی فرماندار بازنشسته تربت حیدریه در یک نشست خبری سخنانی ایراد کرد که محتوای این سخنان مغایر با سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران تشخیص داده شد، این مسئله حواشی زیادی را به همراه داشت.

پیش از این نیز در رسانه‌ها منتشر شده بود که رستمی در نشست خبری که ۱۱ بهمن ماه در حضور اصحاب رسانه برگزار شد گرفتاری‌های فعلی کشور را به مجلس جوان و انقلابی منتسب دانسته و نسبت به یکی از مصوبات مجلس انتقاد کرده بود.

به دنبال ایراد این سخنان توسط فرماندار تربت‌حیدریه، افراد مختلفی از جمله رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور و امام جمعه شهرستان نسبت به این سخنان واکنش نشان دادند به طوری که این حواشی و واکنش‌ها، باعث توبیخ وی از جانب استاندار خراسان رضوی شد. رستمی نیز به دنبال این واکنش‌ها، اقدام به عذرخواهی کرد و در بیانیه‌ای گفت: «چنانچه حواشی به وجود آمده در نشست خبری باعث رنجش علاقه‌مندان به نظام و انقلاب شده عذرخواهی و پوزش می‌طلبم.» اما در نهایت، این حواشی به درخواست بازنشستگی از طرف وی انجامید که با این درخواست موافقت شد.

در این رابطه سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی درباره خبر درخواست بازنشستگی فرماندار تربت حیدریه در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: با توجه به حواشی اخیر که به وجود آمد، ایشان درخواست بازنشستگی کردند و با بازنشستگی ایشان موافقت شد.

محمدعلی نبی‌پور ادامه داد: به دنبال حواشی اخیر، بحث‌هایی به وجود آمد و این بحث‌ها مشکلات و بداخلاقی‌هایی را هم در پی داشت که فضای کار را برای فرماندار سخت کرد.

نبی‌پور تصریح کرد: با توجه به اینکه به ایام انتخابات نزدیک می‌شویم، برای ایجاد آرامش و مدیریت فضای حاکم، موضوع بازنشستگی مطرح و چون موعد بازنشستگی ایشان هم فرا رسیده بود با این درخواست موافقت شد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در پاسخ به این سوال که آیا بین حواشی به وجود آمده و درخواست بازنشستگی ایشان ارتباطی هست، اظهار کرد: کلا حواشی که ایجاد شد فضای شهر را متشنج کرد و ایشان عذرخواهی هم کردند ولی با توجه به اینکه زمان خدمت ایشان به پایان رسیده بود درخواست بازنشستگی کردند.

گفتنی است پیرو ابلاغ حکم رسمی بازنشستگی فرماندار تربت‌حیدریه، استاندار خراسان رضوی حکم سرپرستی آن فرمانداری را برای “حسین شرافتی‌راد” صادر و ابلاغ نمود.


خبرگزاری فارس در گزارش که ۱۹بهمن منتشر کرده بود، نوشت:

۱۱ بهمن‌ماه بود که علی رستمی فرماندار تربت حیدریه در بخشی از نشست خبری خود با اصحاب رسانه، گرفتاری‌های فعلی کشور را به مجلس جوان و انقلابی منتسب دانست و گفت: «وقتی مصوب می‌کنید ۲۵ سال آینده اسرائیل نباشد تبعات دارد».

بارها توصیه شده مسؤولان حکومتی از جناح بندی‌های سیاسی پرهیز کرده و تمام توانشان را برای رفع و حل مشکلات مردم بگذارند، اما فرماندار تربت حیدریه در این شرایطی که مردم در تنگناهای اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند از تعامل اصلاح‌طلبان با غرب برای امور کشور گفته و تأکید کرده :«با اصلاح‌طلبان همواره بهتر کار کرده است».

اما سوال اصلی اینجاست که چگونه می‌شود که یکی مدیر ارشد به جای جهادی کار کردن و خادم مردم بودن به خود اجازه می‌دهد وارد حوزه‌های گفتمانی انقلاب اسلامی شده و درباره مواردی اظهار نظر کند و کم‌کاری‌ها را به موضوعاتی منتسب کند که ارتباطی با حوزه اجرا ندارد.

تبلیغات به نفع دولت، با چاشنی بی‌حرمتی‌ به ارزش‌های انقلاب

صحبت‌های رستمی تا چند روز خبر داغ فضای مجازی بود که البته با واکنش‌های زیادی هم مواجه شد.

حجت الاسلام عصمتی امام جمعه تربت حیدریه در واکنش به اظهارات ساختارشکنانه فرماندار این شهرستان، تصریح کرده: «با تمام وجود عرض می‌کنم راضی بودم، زنده نباشم و این مطالب را نشنوم؛ ولی در عین حال خدا را شاکریم که به ما توفیق تبعیت از ولایت را عنایت فرمود».

خواست مردم تربت حیدریه؛ برکناری رستمی

جمعی از مردم تربت حیدریه نیز که از سخنان نسنجیده فرماندار شهرستان‌شان ناراضی بودند بعد از اقامه نماز جمعه با در دست داشتن پلاکاردهای ضمن محکومیت سخنان اخیر فرماندار این شهرستان، خواهان عزل وی شدند، در بخشی از این پلاکاردها ضمن تاکید بر نابودی رژیم غاصب و کودک‌کش صهیونیستی که جزو آرمان‌های استراتژیک انقلاب اسلامی است، درخواست برکناری فرماندار ساختار شکن تربت حیدریه پررنگ بود.

مسؤولان باید در آستانه انتخابات عاقلانه حرف بزنند

رئیس ستاد امربه معروف ونهی از منکر خراسان رضوی نیز با اشاره به اینکه مسؤولان باید در آستانه انتخابات عاقلانه حرف بزنند و دقت بیشتری درحرف زدن داشته باشند، متذکر شد: «چون حرف مناسبی نبوده و به جامعه و سیاست کلی نظام توهین شده، مسؤولان نباید تا این حد توهین کنند و مواظب التهابات جامعه باشند»

البته نا گفته نماند که حزب موتلفه اسلامی، مسؤولان و دانشجویان انقلابی دیگری نیز نسبت به سخنان جنجالی و پر حاشیه علی رستمی واکنش نشان داده و خواستار برکناری و عزل وی شدند زیرا وجود چنین شخصی در ساحت یک مدیر در شأن انقلاب اسلامی و مردم تربت حیدریه نیست.

عذرخواهی فرمالیته‌ای که با یک توبیخ کتبی تمام شد!

حاشیه‌ها در فضای مجازی همچنان ادامه داشت که فرماندار تربت حیدریه گفت: «چنانچه حواشی به وجود آمده در نشست خبری باعث رنجش علاقمندان به نظام و انقلاب شده عذرخواهی و پوزش می‌طلبم». این عذرخواهی مردم با بصیرت و انقلابی را قانع نکرد.

با این وجود تقریباً پنج روز پیش سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها گفت: «در پی بیان اظهاراتی نادرست و مغایر با سیاست‌های کلی نظام از سوی فرماندار تربت‌حیدریه، استاندار خراسان رضوی وی را توبیخ کرد».

آیا استاندار به خواست مردم توجه می‌کند؟

جناب استاندار باقی ماندن چنین شخصی در ساحت مدیر ارشد تربت حیدریه، چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟ مسؤولان و مردم انقلابی خواهان عزل و برکناری علی رستمی هستند؛ به نظر شما اگر هر مسؤولی در هر رده و مقامی پشت تریبون حاضر شده و به سیاست‌های راهبردی نظام اهانت کند و بعد از چند روز یک عذرخواهی فرمالیته تحویل رسانه‌ها داده و مافوقش تنها با یک توبیخ کتبی ساده ماجرا را فیصله دهد سنگ روی سنگ بند می‌شود؟!

مقصود جامعه انقلابی به ویژه مردم ولایت‌مداری تربیت حیدریه برکناری فرماندار این شهر است، هدف از عزل و برکناری هم جابجایی این شخص در پست دیگری نیست، بلکه کنار گذاشتن از پست‌های مدیریتی مشابه است تا تلنگری باشد برای تمامی مسؤولان و کارگزاران این نظام که بدانند در چه نظامی با چه اهداف و آرمان‌هایی و در چه جایگاهی مسئولیت گرفته اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

یک پیام

  1. چرا بیراهه رفتی انصاف نیوز بی انصاف!
    دوست عزیز! دلیل توبیخ فرماندار سابق به زیر سوال بردن سیاستهای کلی نظام در قبال اسرائیل و به زیر سوال بردن منویات رهبری در قبال رژیم صهیونیستی بود.
    حالا به نظر خودتون مجلس را زیر سوال بردید و فرماندار سابق را تطهیر فرمودید؟
    زهی بی انصافی !
    زهی خیال باطل!

    1
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا