خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دانشگاه آزاد به مدیری از جنس خود نیاز دارد

رضا قاضی سعیدی، دانشیار واحد علوم و تحقیقات اسلامی دانشگاه آزاد، در یادداشتی با این عنوان به تحلیل مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی در چند سال اخیر پرداخته و ضعف عمده این مدیران را عدم شناخت کافی از دانشگاه آزاد اسلامی به تعبیری ناهمگن بودن و یا غیر همجنس بودن با دانشگاه آزاد اسلامی دانسته است.

به گزارش انصاف نیوز، او در این یادداشت نوشت:

چهار دهه از عمر دانشگاه آزاد اسلامی می‌گذرد. به طور قطع و یقین می‌توان گفت این دانشگاه به بلوغ چهل ساله خود که حاکی از پختگی کارآمدی توانمندی و زایش و تولید است رسیده و می‌توان برای مدیریت و اداره آن به افراد تربیت شده در درون همین دانشگاه اعتماد کرد و اداره دانشگاه را پس از چهار دهه از عمرش به خود آن سپرد.

در مورد مدیریت صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به تازگی اتفاق همین اتفاق افتاد. پیمان جبلی فردی که از درون سیستم صدا و سیما از پایه رشد کرده بود و به تمامی نقاط قوت و ضعف این سازمان آشنا بود با هوشیاری و توانمندی و تجربه اندوخته شده طی سالیان متمادی توانست بر مسند ریاست این سازمان تکیه بزند. با اینکه چند ماهی از این انتصاب نگذشته است ولی نشانه‌های خوبی از اعتماد به درون و سپردن کار به نیروهای درون سازمانی و افراد از جنس سازمان به چشم می‌خورد.

نکته‌ای که می‌تواند الگویی برای ریاست هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی جناب آقای دکتر علی اکبر ولایتی و اعضای محترم آن باشد تکیه بر نیروهای کارآمد و توانمند دانشگاه آزاد اسلامی در اداره آن به تعبیر بهتر دکتر ولایتی و هیئت امناء دانشگاه آزاد می‌توانند بعد از ۴۰ سال به خود دانشگاه اعتماد کرده و مدیری از جنس خودش درد آشنا و با تجربه انتخاب کرده و او را مورد حمایت قرار دهند.

بدون شک کارمندان اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی از این اعتماد هیئت امنا به فردی از جنس خودشان حمایت خواهند کرد و به طور حتم نقاط ضعف احتمالی او را پوشش داده و نقاط قوتش را مضاعف می‌سازند.

مدیریت سازمانی در تمامی دنیا نشان داده است اعتماد به مدیران درون سازمان سپردن کار با آن ها خصوصا در بخش‌هایی از مدیریت که شباهت با مدیریت بخش‌های خصوصی دارد نتیجه بخش بوده است.

حال باید دید آیا ریاست محترم هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و اعضای آن می‌توانند به این جمع‌بندی رسیده زمام کار دانشگاه آزاد را به فردی از جنس خودش و فرزند خودش و محصول خودش واگذار کنند.

تجربه ۴۰ سال گذشته خصوصاً سالیان اخیر نشان داده است اعتماد به مدیران بیرونی خصوص مدیران دولتی با تفکر دولتی در دانشگاه آزاد اسلامی نه تنها اثر بخش نبوده بلکه موجب ضرر و زیان بیش از اندازه نیز شده است.

به امید روزی که هیئت امنا و رئیس آن مانند خود دانشگاه به این پختگی و تجربه برسند و خود مدیریتی را بر دیگر مدیریتی ترجیح دهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. چندین ساله دانشگاه آزاد خیلی پسروی کرده از هر لحاظ بویژه در بعد آموزشی خیلی شدیده چرا که مدیران بالاسری دادن حقوق ماهیانه وهزینه واحدها رو منوط به جذب بیشتر دانشجو و بالا بردن آمار دانشجو کرده اند و این کار گاها باعث شده روسای واحدها برای رضایت دانشجوها اساتیدرو در ارزشیابی پایان ترم تحت فشار قرار بدهند که سر کیسه نمره دادن رو زیاد شل کنند متاسفانه بخاطر عدم کفایت حقوق کارکنان و اساتید بخاطر مشکل تامین معیشت نمی توانند بر روی آرمان اصلی متمرکز شوند البته اگه آقای طهرانچی و تیمش از جنس خود دانشگاه آزاد بود و مشکلات عدم کفاف حقوق و عدم تامین هزینه درمان بیماران خانواده کارکنان واحدهارو درک می کرد حتما اقدام عاجلی انجام می داد!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا