خرید تور تابستان ایران بوم گردی

درک اصولگرایان از خطر تجزیه پس از سه سال

اصولگرایان که سه سال پیش به ابراز نگرانی‌ها از برنامه‌ی تجزیه‌ی ایران واکنش انکاری داشتند، بالاخره باور کردند که این خطر وجود دارد. یکی از آنها، عبدالله گنجی، فعال رسانه‌ای اصولگرا و مدیر مسئول چندی قبل روزنامه‌ی همشهری است.

روزنامه‌ی جوان که در سال ۱۳۹۸ مدیر آن عبدالله گنجی بود، در واکنش به مصاحبه‌ی انصاف نیوز با سعید حجاریان که با تیتر «همه‌ی آنها که مقابل تجزیه‌ی ایران خواهند ایستاد؛ گفت‌وگو با حجاریان» [لینک] منتشر شده بود، نوشت:

«روشن نیست چرا یک سایت اصلاح‌طلب باید با موضوع «تجزیه ایران» که هیچ قرینه و دلیلی بر آن نیست، مصاحبه بگیرد و حتی بعد از سخنان حجاریان در این زمینه، بپرسد که «راهکار شما برای مقابله با برنامه «تجزیه ایران» چیست؟» کدام تجزیه؟! چرا باید مساله‌تراشی کذایی کنیم و خودمان برای مشکلی که نیست، راه‌حل دربیاوریم؟! آن هم مساله‌ای که بیانش تحقیر یک ملت و کشور قدرتمند است؟!»  [لینک]

گنجی و دیگر هم طیف‌های اصولگرای او در آن سال‌ها بارها در توییت‌هایی موضوع تجزیه را به عنوان برنامه‌ای که برای ایران در حال پیگیری است باور نداشتند اما به‌ویژه پس از اتفاقات اخیر در کشور و از جمله انتشار فایل صوتی رعنا رحیم‌پور، گزارشگر بی‌بی‌سی فارسی، بارها از خطر تجزیه ابراز نگرانی کرده‌اند.

اخیرا فایل‌هایی صوتی از مکالمه‌ی خصوصی رعنا رحیم‌پور منتشر شده که در آنها می‌گوید شبکه‌ی ایران اینترنشنال با هدف تقویت تجزیه طلبی دست به تهیه‌ی خبر و مصاحبه می‌زند.

انصاف نیوز در سال ۸۹ در سلسله مصاحبه‌هایی به خطر تجزیه پرداخته بود از جمله در گفت‌وگویی محسن کدیور، اسلام پژوه ایرانی که سالهاست در دانشگاه دوک در آمریکا تدریس می‌کند، به راهکارهایی در مقابله با خطر تجزیه ایران پرداخته شد. [لینک]

همچنین در این باره یادداشت امیر هاشمی مقدم، پژوهشگر فرهنگی و عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز را با عنوان «زمینه‌های تجزیه‌طلبی در جمهوری اسلامی» بخوانید. [لینک]

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. وقتی جزیره انتشار نظرات مخالف را ندارید پز آزاد اندیشی و تحمل مخالف را ندهید ، البته از شما عجیب نیست چون فرمانده کل شما خاتمی که شعار زنده باد مخالف من سر می داد تاب تحمل چند تا دانشجو رو نداشت و دستور داد از سالن بیرون شأن کنند .
    منافق همیشه رسوا می شود

    1
    1
  2. سلام‌دراسکاتلند‌یک‌مهاجر‌مسلمان
    پاکستانی‌‌به‌نخست‌وزیری‌آن‌ایالت
    انگلیس‌فدراتیو‌منصوب‌شده‌ودر
    شروع‌مسئولیت‌دردفتر‌نخست
    وزیری‌نماز‌جماعت‌خوانده‌.عجیب
    است‌یک‌زمانی‌‌‌‌خیلی‌نزدیک‌‌در
    شبه‌قاره‌‌انگلیسیها‌مصدر‌امور
    بودند‌اینک‌برعکس‌میشود‌روند
    تحولات‌جهان‌به‌سرعت‌به‌سوی
    حاکمیت‌مستضعفین‌پیش‌میرود
    ملتهای‌جهان‌به‌هم‌ترکیب‌میشوند

  3. اگر بمب اتم بسازیم و داشته باشیم علاوه بر این که اعتبار و منزلت خارجیمان بالا می رود و قدرت چانه زنی مان بیشتر می شود در داخل نیز نامردهای تجزیه طلب قدرتشان کم می شود اما نمی دانم چرا عده ای از نام بمب اتم هم می ترسند بمب اتم برای قدرت نمایی و کسب اعتبار است ما که این همه تحریم تحمل می کنیم اقلا بگذار در ازایش چیزی به دست آوریم.

  4. چرا نباید تجزیه بشه هویت واحدی به غیر از همون تشیع اسلام وجود ندارد بلوچها بلوچند کردها کردند ترک ها هم ترکند شما دارید ظلم می کنید تجزیه ایران برای همه مردم ایران خوبه از سکولار تا اسلامگرا از سنی تا شیعه این تلاش مسخره برای نگه داشتن ایران اساسا باعث رنج تمام مردم ایران از سکولار و لائیک تا مسلمانش شده حالا هر دفعه به یک شکل جلوی دموکراسی را گرفته چون حکومتها حالا با هر ایده مرتبا از نظر امنیتی برای دموکراسی دچار مشکل می شوند باعث تمرکز گرایی و اقتصاد نفتی هم میشه تجزیه بشه و یک مجموعه مثل اتحادیه اروپا باشه با و مثلا در نفت و معادن هم شرکتهای متعلق به کل اتحادیه که مال همهی کشورها باشه داشته باشه که خیلی بهتره به خدا این را با فحش و دری وری گفتن مثل یک عده یا از روی توهین به جمهوری اسلامی و شهداش نمی گم اتفاقا خیلی هم آدمهای خوبی بودند مسئله اینه که اساسا کار اشتباهی رفتارهای بی شعوری تروریستی یک عده را هم درست نمی دونم باعث اذیت همه در طول تاریخ شده در حالی که اگر خاورمیانه کلا به این شکل تجزیه بشه برای تمام مردمش بهتر است البته نگاه تجزیه فوری را ندارم ولی دوستانه هم بگم این برای همه بهتره منتها یک عده به جای عقلانی صحبت کردن فحش تروریسم توهین به دین و شهدا انقلاب ایران را جلو می برند مرتبا علیه امنیت ملیند ولی من می گم اگر خود ایران این کار را انجام دهد و زیر ساخت های سیاسی اقتصادی امنیتی را جلو ببرد برای همه از عراقی ها که اونها هم باید تجزیه بشند تا افغانستانی ها تا پاکستان به خدا برای اسلام دموکراسی هم بهتر گوش نمی دید متاسفانه چقدر شیعیان تو عراق بهشون زور گفته شده فقط برای اینکه عراق را نگه دارند که چی بشه ؟؟؟ افغانستان هم همینه بعد میشه فضایی مثل اتحادیه اروپا داشت اگر خود ایران هم این کار را انجام بدهد اتفاقا کمک می کنه که از نظر امنیتی هم مستقل باشه اگر الا بخش شیعه عراق جدا بود میتونست مثل اسرائیل باشه و این مشکلات سکولار لائیک عرفگرا متشرع هم حل شده بود اما کو گوش شنوا این طوری جای اسرائیل هم مشخص می شد اینهمه جنگ اینها هم نبود باور کنید بهتره واقعا می گم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا