خرید تور تابستان ایران بوم گردی

پخش زنده دربی منچستر | بازی منچستر یونایتد و سیتی امروز یک شنبه 7 آبان | حواشی شیاطین سرخ و آبی آسمانی ها

پخش زنده دربی منچستر بین منچستر یونایتد (شیاطین سرخ) و منچستر سیتی (آبی آسمانی ها) را امروز یک شنبه 7 آبان در لینک زیر ببینید. حواشی، پیشبینی و ترکیب احتمالی دو تیم را در ادامه ببینید. در 3 بازی گذشته دو بازی را سیتی برده است و بازی دیگر را یونایتد.

https://www.aparatsport.com/m/FHT7275b2273E6F

در منچستر همه‌چیز برعکس شده و حالا سیتی بالاتر از یونایتد ایستاده است.

دربی منچستر

به گزارش همشهری‌آنلاین، شهرآورد منچستر مهم‌ترین بازی امروز و امشب فوتبال جهان است. دشمنی ۲‌تیم چیز جدیدی نیست اما در ۲ دهه اخیر شدت گرفته، به‌ویژه پس از قدرت گرفتن تیم دوم شهر یعنی سیتی با ثروت اماراتی‌ها و جام‌های متعددی که آنها کسب کرده‌اند. تیم اصلی یا برادر بزرگ‌تر چند سالی است زیر سایه همشهری‌ها قرار گرفته. حالا هواداران من‌سیتی می‌توانند به طرفداران من‌یونایتد لقب همشهری‌ها یا همسایه‌های پرسروصدا بدهند و خودشان را صاحب اصلی شهر بدانند. پس از درگذشت بابی چارلتون، اسطوره فوتبال انگلیس و منچستریونایتد، عده‌ای از هواداران سیتی اقدام به تمسخر مرحوم کردند؛ چیزی که در فوتبال خودمان هم چندبار شاهدش بوده‌ایم. در پی این رفتارهای زننده، باشگاه منچسترسیتی، ۲‌هوادار خود را به‌دلیل تمسخر مرگ سر بابی چارلتون از حضور در ورزشگاه اتحاد محروم کرد. این در حالی است که هواداران تیم دانمارکی کپنهاگن که هفت‌پشت غریبه بودند، به مرحوم چارلتون ادای احترام کردند.

فصل پیش یونایتد با اشتباه کمک‌داور ویدئویی توانست به روند شکست‌های تحقیرآمیز در دربی منچستر پایان دهد. آنها پیش از این در ۳‌بازی ۱۲گل از سیتی دریافت کرده بودند. در این فصل وضعیت تن‌هاخ روی نیمکت من‌یونایتد خوب نبود تا اینکه ۳‌برد پشت‌هم آورد و فاصله را با همشهری‌های رده دومی به ۶امتیاز رساند.

اولدترافورد در هفته‌های اخیر میزبان ۲‌پایان دراماتیک متوالی بوده است. در آخرین بازی خانگی یونایتد در لیگ، اسکات مک تامینی در دقیقه۸۷ وارد زمین شد تا با زدن ۲‌گل در وقت‌های پایانی شکست مقابل برنتفورد را به برد تبدیل کند. در لیگ قهرمانان هم بازی خانگی مقابل کپنهاگن گره خورد. گل هری مگوایر که انتقادها و تمسخرهای زیادی را متحمل شده بود، در کنار مهار پنالتی دقیقه۹۶ اونانا که او هم به‌شدت زیر بار انتقادات بود، یک پیروزی دراماتیک لحظه آخری دیگر را در اولدترافورد رقم زد. تا سه نشود، بازی نشود.

براساس آمار ثبت شده ۳۹سرمربی مختلف، ۵یا بیشتر بازی خارج از خانه لیگ برتر را در اولدترافورد تجربه کرده‌اند. گواردیولا تنها کسی است که ضریب برد ۵۰‌درصد دارد. او ۷‌بازی از ۱۴بازی‌اش را در این ورزشگاه با پیروزی تمام کرده و در ۵۷درصد موارد در تئاتر رویاها بازنده نبوده. مورینیو ۶بازی از ۱۴بازی را در این ورزشگاه برده بود.

تنها آرسن ونگر (۱۲برد) در لیگ برتر بیش از گواردیولا منچستریونایتد را در خانه این تیم شکست داده و البته سرمربی سابق آرسنال ضریب برد پایین‌تری دارد و تنها ۲۷.۳درصد از بازی‌هایش (۱۲برد از ۴۴بازی) را در لیگ برتر در اولدترافورد با پیروزی تمام کرده است.پپ گواردیولا هفته گذشته در لیگ قهرمانان اروپا با طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری خود در ادوار این رقابت‌ها برابری کرد (۱۶‌بازی متوالی بدون باخت).

پپ با شکست دادن مورینیو و سولسشائر در اولدترافورد، به‌دنبال تبدیل شدن به نخستین سرمربی منچسترسیتی پس از برایان کلاف است که در خارج از خانه مقابل ۳‌مربی مختلف منچستریونایتد در لیگ برتر انگلیس پیروز می‌شود. آخرین کسی که به این مهم دست یافت، برایان کلاف بود که بر ۵‌سرمربی مختلف منچستریونایتد (سر مت بازبی، تامی دوچرتی، دیو سکستون، ران اتکینسون و سر الکس فرگوسن) پیروز شد.

گواردیولا در اولدترافورد در لیگ برتر میانگین ۱.۸۶‌امتیاز در هر بازی کسب کرده است. در میان به‌اصطلاح ۶‌باشگاه بزرگ انگلیس، او فقط رکورد بهتری در خارج از خانه مقابل آرسنال دارد و در بازی با توپچی‌ها ۲.۳۸‌امتیاز در هر بازی کسب کرده است.

دربی در جزیره | جای قرمز و آبی عوض شد!

از زمان پیوستن گواردیولا به سیتی، آنها ۱۴۲‌امتیاز بیشتر از منچستریونایتد (۶۴۶ به ۵۰۴) به‌دست آورده و ۵۹‌بازی بیشتر در لیگ برتر برده‌اند (۲۰۴ بر ۱۴۵) و ۲۲۶گل بیشتر (۶۷۸ به ۴۵۲) به ثمر رسانده‌اند.

گواردیولا (۲‌بار) یکی از ۳‌مربی‌ای است که تیم‌هایشان بیش از یک‌بار در لیگ برتر ۴یا بیشتر گل به منچستریونایتد زده‌اند. یورگن کلوپ (۴‌بار) و کوین کیگان (۲بار)، دیگر مربیان رکورددار در این زمینه هستند.

اگر یونایتد در دربی امروز پیروز شود، این نخستین برد پیاپی خانگی در لیگ برتر از سال۲۰۱۱ خواهد بود. آنها از ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱، ۳‌بار پیاپی میهمان خود را با شکست بدرقه کرده بودند. پس از آن فصل، همسایه‌های پر سر و صدا سلطه خود را بر این شهرآورد آغاز کردند و در ۱۳‌مسابقه از ۲۴‌مسابقه خود از آغاز فصل ۱۲-۲۰۱۱ پیروز شدند. ۱۳برد قبلی آنها در دربی در لیگ بیش از ۶۲‌شهرآورد قبلی از سال۱۹۷۰ تا آن تاریخ بود.

تن‌هاخ می‌تواند نخستین مربی در تاریخ یونایتد باشد که در هر ۲بازی اول لیگ خانگی خود مقابل سیتی پیروز می‌شود.

تیم تن‌هاخ در ۲ بازی اخیر خود در لیگ برتر پیروز شده و ۴‌بازی از ۶‌بازی قبلی خود را باخته است (۲‌برد). هر ۵‌پیروزی آنها در لیگ این فصل (در برابر ولوز، ناتینگهام‌فارست، برنلی، برنتفورد و شفیلدیونایتد) با اختلاف یک‌گل به‌دست آمده که ۴‌برد با گلی که در ۱۵دقیقه پایانی به ثمر رسیده ثبت شده. تنها استثنا در این میان برنلی بوده است.

ارلینگ هالند با پیراهن منچسترسیتی؛ ۶۷‌بازی، ۶۳‌گل و ۱۲‌پاس‌گل.

رشفورد در این فصل از هر ۳۳شوت به سمت دروازه حریفان یک‌بار موفق به گلزنی شده، آن هم جلوی آرسنال.

ضعف و سوتی‌های اونانا درون دروازه من‌یونایتد هواداران این تیم را نگران کرده است. نگران‌کننده‌تر این است که این دروازه‌بان کامرونی در نیم‌فصل باید تیم را برای حضور در جام ملت‌های آفریقا رها کند. اخیرا شایعه شده که قرار است داوید دخه‌آ که فصل پیش دستکش طلایی بهترین دروازه‌بان لیگ را برده بود و در حال حاضر هنوز تیمی ندارد به اولدترافورد برگردد. دروازه‌بان اسپانیایی این شایعه را رد نکرده و با یک ایموجی متفکرانه به آن واکنش نشان داده.

آندره اونانا ۲۴درصد از پنالتی‌هایی که در دوران حرفه‌ای‌اش با آنها روبه‌رو شده را توانسته سیو کند.

هری مگوایر نخستین گل خود در این فصل را به ثمر رساند که دومین گلش در چمپیونزلیگ و هشتمین گل او برای منچستریونایتد بود.

تاکنون در ۱۹۰‌رویارویی بین ۲تیم، ۷۸برد به من‌یونایتد رسیده، ۵۳بازی مساوی تمام‌شده و ۵۹بار سیتی برده است.


خبرورزشی نوشت:

امشب از ساعت ۱۹ ورزشگاه اولدترافورد میزبان حساس‌ترین بازی هفته دهم لیگ برتر انگلیس خواهد بود. هیجان با دربی منچستر بین تیم‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی به شمال‌غرب انگلیس خواهد آمد.

منچستریونایتد؛ شیاطین‌سرخ درست بشو نیستند!

مشخص نیست حال منچستریونایتد چه زمانی آنقدر خوب شود که هواداران‌شان حرص نخورند! ۴ شکست در ۹ هفته و هشتمی در لیگ برتر انگلیس یعنی شیاطین‌سرخ در فصل جاری فقط برای این که به جمع تیم‌های اروپایی برسند، باید تلاش کنند. از همین حالا منچسترسیتی، تاتنهام، آرسنال و لیورپول با آن‌ها فاصله گرفته‌اند و رسیدن به سطحی که این ۴ تیم دارند، برای تیم اریک تن‌هاخ دشوار است. با وجود این که دربی آخر را از سیتی برده‌اند هم هواداران‌شان آنقدر امیدوار نیستند که این دربی هم برای‌شان مثل بازی قبل باشد. اگرچه انگیزه تقدیم برد دربی به سربابی چارلتون را نمی‌توان کم شمرد. باید دید این شیاطین‌سرخ درست بشو هستند یا باید همچنان سرمربی هلندی و شاگردانش را سرزنش کنیم!

منچسترسیتی؛ شما بی‌رقیب نیستید

نتایج این فصل نشان داد که منچسترسیتی دیگر تیم بی‌رقیبی نیست. آرسنال، تاتنهام و لیورپول آن‌ها را برای تکرار عنوان قهرمانی به چالش می‌کشند و خبری از فاصله گرفتن نخواهد بود. اگرچه یک‌چهارم فصل گذشته، ولی سیتی که ۲ بازی متوالی را می‌بازد شاید باز هم امتیازهای مهمی را از دست بدهد. در سال‌های اخیر، منچسترسیتی در دربی وضعیت خوبی داشته و این اوج‌گیری را مدیون پپ گواردیولاست. با این حال دربی همیشه شرایط ویژه‌ای دارد و پپ قبل از بازی رفت این فصل به شاگردانش گفته که انگیزه «سِربابی» در حریف را دستکم نگیرند. منچسترسیتی در هفته‌های بعد هم چلسی، لیورپول و تاتنهام را پیش‌رو دارد و می‌تواند با گرفتن امتیازات لازم در این بازی‌ها به جایگاه همیشگی‌اش صدر جدول بازگردد.

آخرین جدال
سوم ژوئن ۲۰۲۳ آخرین دربی منچستر برگزار شد که دیدار فینال جام‌حذفی فصل قبل بود. منچسترسیتی با درخشش گوندوغان و دبل هافبک سابق آلمانی‌اش موفق به شکست ۲-۱ منچستریونایتد شد. فرناندش زننده تنها گل شیاطین‌سرخ در آن بازی بود.

آمار بازی
۱۹۰) دربی منچستر تابه‌حال ۱۹۰ مرتبه برگزار شده که منچسترسیتی ۵۹ برد و منچستریونایتد ۷۸ برد کسب کرده‌اند. ۵۳ بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است.
۱۴۲) اولین دربی منچستر سال ۱۸۸۱ یعنی ۱۴۲ سال و چند ماه قبل برگزار شد. در آن دیدار که نام منچستریونایتد «نیوتون هیت» بود و نام منچسترسیتی «سنت‌مارک»، نیوتون هیت یا منچستریونایتد موفق شد حریفش را با نتیجه ۳-۰ شکست دهد.
۵۱) در ۵۲ دربی لیگ برتری بین منچسترسیتی و منچستریونایتد، آبی‌ها ۱۸ برد و قرمزها ۲۵ برد کسب کرده‌اند و ۹ بازی مساوی شده است.
۲) منچستریونایتد در ۷ بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی ۲ برد داشته. ۴ بازی را باخته‌اند و ۲ بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
۳) منچستریونایتد در حالی دربی آخر لیگ برتری را از منچسترسیتی برد که پیش از آن ۳ بازی متوالی را باخته بود.
۷) در ۷ دربی آخر منچستر شاهد گل بوده‌ایم. آخرین دربی با تساوی بدون گل دسامبر ۲۰۲۳ برگزار شد. بعد از آن دربی منچستر ۲۶ گل داشته؛ یعنی ۳.۷ گل به ازای هر بازی.
۳) پپ گواردیولا ۳ مرتبه مقابل اریک تن‌هاخ قرار گرفته که در این ۳ بازی ۲ برد کسب کرده و یک بازی را هم باخته است.
۱۰۰) جالب است بدانید که در طول تاریخ دو باشگاه شهر منچستر روی‌هم ۱۰۰ جام کسب کرده‌اند. ۶۷ جام برای منچستریونایتد بوده و ۳۳ مرتبه منچسترسیتی قهرمان رقابت‌های مختلف شده است. در لیگ انگلیس هم که منچستریونایتد با ۲۰ جام پرافتخارترین است و منچسترسیتی ۹ جام کسب کرده.

مصدومان و محرومان
لیساندرو مارتینس، تایرل مالاسیا و آماد دیالو مصدوم هستند و به دربی منچستر نخواهند رسید. وضعیت کاسمیرو، آرون وان‌بیساکا و لوک شاو مشخص نیست، اما شاید در این دیدار حاضر باشند. جیدن سانچو هم همچنان مورد غضب اریک تن‌هاخ است. مانوئل آکانجی بعد از اخراج مقابل برایتون این بازی حساس را از دست داد. کوین دی‌بروینه هم ابتدای فصل مصدوم شد و فعلاً دور از میادین است.

ترکیب احتمالی دو تیم
منچستریونایتد:
 اونانا، دالو، مگوایر، واران، رگیلون، مک‌تامینی، کاسمیرو، آنتونی، فرناندش، رشفورد و هویلون
منچسترسیتی: ادرسون، واکر، دیاس، آکه، گواردیول، سیلوا، رودری، فودن، آلوارس، دوکو و هالند


به گزارش فوتبال 360، دربی منچستر بین سیتی و یونایتد در حالی از ساعت 19 به وقت ایران بین ایران در ورزشگاه اولدترافورد برگزار می‌شود که به جرات می‌توان ادعا کرد میزبان از ابتدای فصل تا به حال حتی یک نمایش متقاعدکننده هم نداشته است!

 یونایتد 15 امتیازی در رده هشتم به دنبال بهبود است و سیتی برخلاف اکثر فصول پیشین نه تنها در رده اول بلکه حتی در مکان دوم هم دیده نمی‌شود و با 21 امتیاز در رده سوم، 2 دشمن لندنی بالاتر از خودش را تعقیب می‌کند. منچستریونایتد قصد دارد برای اولین بار از زمان 3 برد متوالی بین فصول 2009-2008 تا 2011-2010، 2 پیروزی متوالی مقابل رقیب همشهری در خانه را جشن بگیرد. در سوی مقابل، سیتی با 8 پیروزی در خانه یونایتد، بیش از هر تیمی در تاریخ لیگ برتر در تئاتررویاها، پیروزی را تجربه کرده است.

نکات آماری

*منچستریونایتد در 98 دقیقه از فصل جاری، لذت پیش بودن از رقبایش را چشیده و فقط لوتون، شفیلدیونایتد و بورنموث آمار بدتری در این زمینه دارند.

* سیتی بین ماه‌های مارس تا ژوئیه 2020، 3 بازی متوالی خارج از خانه را به یونایتد، چلسی و ساوتهمپتون باخت و اگر امروز ببازد، برای اولین بار از آن تاریخ، 3 شکست متوالی دور از خانه را به چشم می‌بینند.

* سیتی اصلا دوست ندارد برای هفتمین بازی متوالی دروازه خودش را باز شده ببیند.رکورد گل خوردن‌های پی در پی قهرمان اروپا، 10 بازی بین اکتبر تا دسامبر 2019 است.

*گواردیولا به عنوان پیروزترین مربی تیم میهمان در تاریخ لیگ برتر مقابل منچستریونایتد (4 بازی) از زمان شروع مربیگری در سیتی باعث شده تیمش 142 امتیاز بیش‌تر از رقیب همشهری به دست بیاورد.59 پیروزی (204 در مقایسه با 145) و 59 برد ( 204 در مقایسه با 145) بیش‌تر قهرمان اروپا نسبت به رقیب همشهری، دستاورد پپ در این بازه زمانی بوده است.

هالند در اوج؟ 

از بزرگ‌ترین ایرادهای وارد شده به هالند، انفعال در بازی‌های بزرگ است اما حکایت دربی منچستر برایش متفاوت جلوه می‌کند. او به خونخواهی پدرش که با مصدومیت در این دربی برای همیشه به دوران حرفه‌ای‌اش پایان داده شد، همیشه مقابل رقیب همشهری انگیزه دارد. هالند در حال حاضر با 9 گل زده بهترین گلزن فصل نام دارد و اگر روند فعلی خودش را شتاب ببخشید، کفش طلا بار دیگر در کلکسیون افتخاراتش خواهد بود. در سوی مقابل چشم امید یونایتد به برونو فرناندس است؛ مردی که در بدترین روزهای یونایتد هم  یک ستاره نام دارد.


امشب از ساعت 19 ورزشگاه اولدترافورد میزبان حساس‌ترین بازی هفته دهم لیگ برتر انگلیس خواهد بود.

مگوایر مقابل هالند، دربی و غول‌های بی شاخ و دم!

به گزارش ایران ورزشی، هیجان با دربی منچستر بین تیم‌های منچستریونایتد و منچسترسیتی به شمال‌غرب انگلیس خواهد آمد. هواداران دو تیم منچستری به سوی ورزشگاه اولدترافورد سرازیر می‌شوند تا شاهد صد و نود و یکمین دربی منچستر باشند؛ جایی که قرمزهای یونایتد میزبان همسایه پر سر و صدای خود و مدافع عنوان قهرمانی لیگ برتر یعنی منچسترسیتی هستند. هر دو تیم با برد در بازی‌های خود در لیگ قهرمانان اروپا قدم به این رقابت می‌گذارند. شیاطین سرخ مقابل کپنهاگن به برد 1-0 رسیدند و منچسترسیتی قهرمان سه‌گانه فوتبال اروپا نیز با نتیجه 3-1 تیم یانگ بویز را شکست داد.

*روحیه بالا
بازی با کپنهاگن اولین بازی خانگی منچستریونایتد بعد از درگذشت اسطوره این باشگاه، سر بابی چارلتون، بود. در آن مسابقه هواداران دو تیم به صورت ایستاده قبل از بازی به قهرمان جام جهانی 1966 ادای احترام کردند و در بازی امشب نیز این ادای احترام در اولدترافورد و البته در تمامی ورزشگاه‌هایی که بازی‌های لیگ برتر انگلیس در آن صورت می‌گیرد انجام خواهد شد.

1944609

شاگردان اریک تن هاخ در تیم منچستریونایتد قبل از بازی با کپنهاگن در لیگ برتر نیز موفق شده بودند شفیلدیونایتد را شکست دهند و حالا آنها بعد از سه برد متوالی پا به دربی منچستر می‌گذارند که این اتفاق یعنی سه برد متوالی برای اولین بار در فصل 24-2023 برای یونایتدی‌ها که مقطعی بحرانی را پشت سر گذاشته‌اند رقم خورده است. البته که هیچ‌کدام از سه برد اخیر یونایتد نه قاطعانه بوده‌اند و نه مقابل تیم‌های قدرتمندی کسب شده‌اند اما با وجود این افزایش روحیه شاگردان تن هاخ در آستانه بازی امشب می‌تواند نکته بسیار مثبتی برای این تیم باشد.

مشخص نیست حال منچستریونایتد چه زمانی آنقدر خوب شود که هواداران‌شان حرص نخورند! 4 شکست در 9 هفته و هشتمی در لیگ برتر انگلیس یعنی شیاطین‌سرخ در فصل جاری فقط برای اینکه به جمع تیم‌های اروپایی برسند، باید تلاش کنند. از همین حالا منچسترسیتی، تاتنهام، آرسنال و لیورپول با آنها فاصله گرفته‌اند و رسیدن به سطحی که این 4 تیم دارند، برای تیم اریک تن‌هاخ دشوار است. با وجود اینکه دربی آخر را از سیتی برده‌اند اما هواداران‌شان آنقدر امیدوار نیستند که این دربی هم برای‌شان مثل بازی قبل باشد. اگرچه انگیزه تقدیم برد دربی به سربابی چارلتون را نمی‌توان کم شمرد. باید دید این شیاطین‌سرخ درست بشو هستند یا باید همچنان سرمربی هلندی و شاگردانش را سرزنش کنیم!

1946480

در تیم منچسترسیتی اوضاع مثل همه سال‌های حضور پپ گواردیولا در این تیم خوب است و سیتیزن‌ها باز هم مدعی جدی قهرمانی در همه جام‌ها به شمار می‌روند. ارلینگ هالند در مصاف با یانگ بویز در لیگ قهرمانان اروپا به روند گل نزنی خود که از ماه آوریل شروع شده بود پایان داد. شاگردان گواردیولا البته دو باخت متوالی در لیگ برتر را تجربه کردند که برای اولین بار بعد از پنج سال چنین اتفاقی رقم خورد. آنها اما هفته قبل مقابل تیم قدرتمند برایتون در لیگ برتر به این روند پایان دادند و با نمایشی قدرتمندانه حریف خود را شکست دادند و حالا جدال سختی در صدر جدول با تیم‌های آرسنال و تاتنهام دارند. سیتی به هیچ وجه نمی‌خواهد بازنده این دیدار باشد چون در این صورت اختلاف پنج امتیازی فعلی‌اش با تاتنهام دست نخورده باقی می‌ماند و کار برای آنها سخت‌تر از قبل می‌شود.

1942733

نتایج این فصل نشان داد که منچسترسیتی دیگر تیم بی‌رقیبی نیست. آرسنال، تاتنهام و لیورپول آنها را برای تکرار عنوان قهرمانی به چالش می‌کشند و خبری از فاصله گرفتن نخواهد بود. اگرچه یک‌چهارم فصل گذشته، ولی سیتی که 2 بازی متوالی را می‌بازد شاید باز هم امتیازهای مهمی را از دست بدهد. در سال‌های اخیر، منچسترسیتی در دربی وضعیت خوبی داشته و این اوج‌گیری را مدیون پپ گواردیولاست. با این حال دربی همیشه شرایط ویژه‌ای دارد و پپ قبل از بازی رفت این فصل به شاگردانش گفته که انگیزه «سِر بابی» در حریف را دست‌کم نگیرند. منچسترسیتی در هفته‌های بعد هم چلسی، لیورپول و تاتنهام را پیش‌رو دارد و می‌تواند با گرفتن امتیازات لازم در این بازی‌ها به جایگاه همیشگی‌اش صدر جدول بازگردد.

*آخرین جدال
سوم ژوئن 2023 آخرین دربی منچستر برگزار شد که دیدار فینال جام‌حذفی فصل قبل بود. منچسترسیتی با درخشش گوندوغان و دبل هافبک سابق آلمانی‌اش موفق به شکست 2-1 منچستریونایتد شد. فرناندش زننده تنهاگل شیاطین‌سرخ در آن بازی بود.

*آمار
-دربی منچستر تا به‌ حال 190 مرتبه برگزار شده که منچسترسیتی 59 برد و منچستریونایتد 78 برد کسب کرده‌اند. 53 بازی بین این دو تیم هم با تساوی خاتمه یافته است.

-اولین دربی منچستر سال 1881 یعنی 142 سال و چند ماه قبل برگزار شد. در آن دیدار که نام منچستریونایتد «نیوتون هیت» بود و نام منچسترسیتی «سنت‌مارک»، نیوتون هیت یا منچستریونایتد موفق شد حریفش را با نتیجه 3-0 شکست دهد.

-در 52 دربی لیگ برتری بین منچسترسیتی و منچستریونایتد، آبی‌ها 18 برد و قرمزها 25 برد کسب کرده‌اند و 9 بازی مساوی شده است.
-منچستریونایتد در 7 بازی آخر خانگی‌اش در لیگ برتر مقابل منچسترسیتی 2 برد داشته، 4 بازی را باخته‌اند و 2 بازی هم با تساوی خاتمه یافته است.
-منچستریونایتد در حالی دربی آخر لیگ برتری را از منچسترسیتی برد که پیش از آن 3 بازی متوالی را باخته بود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا