خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳ آذر سال ۷۹ | «كسی نمی‌تواند انتفاضه را به آسانی مهار کند»

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۳ آذر سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 3 آذر 1379   |   26  شعبان 1421             23 نوامبر2000

امروز باران خوبي در تهران و خيلي از جاهاي ديگر داشتيم. پيش‌بيني‌شده‌كه چند روز ادامه داشته باشد. از ساعت یازده و نیم صبح تا چهار بعد از ظهر، در دفتركوشك بودم؛ با اينكه براي استفاده از استخر مي‌روم، به خاطر احساس بي‌حالي در اثر رژيم غذايي براي پايين‌آوردن قند و نيز سرد بودن آب ‌استخر، شنا نكردم. پيامي براي رحلت آقاسيدمهدي روحاني[1]، عضو [مجلس] خبرگان فرستادم.

عصر اخوي محمد و اعضاي خانواده‌اش آمدند. توضيحاتي از مراسم عزاداري براي همشيره در قم و نوق دادند. محمدتقي، كارگرمان در نوق آمد. مقداري‌گوشت و… آورد و گفت، در آخرين روزهاي حيات همشيره فاطمه در بهرمان، روزي او را كناركوچه ديده كه مي‌خواسته به منزل خانم هاشمي، عموزاده و همشيره طاهره برود، او را رسانده است.

در مسير گفته كه مي‌خواهم قبل از آنكه بميرم، آنها را ببينم و به خانم كه فقير است، كمك كرده و گفته که احساس ضعفي در سراسر بدنم دارم. گفت، بعد از سفر كربلا، خواب ديده است كه من با هواپيمايي از نزديك زمين پرواز مي‌كنم و تعداد زيادي با صدا به من حمله مي‌كنند و خودشان پيدا نيستند و من با استفاده از شاخه‌هاي درخت سبز اناري، آنها را متفرق كرده‌ام. گفت، شخصي به نام حسين لوطي، از محركان حوادث فردوسيه نوق است. خداوند از او انتقام گرفته است؛ به اين صورت‌كه فرزندان و همسر و دامادش با او اختلاف پيدا كرده‌ و او را كتك مفصلي زده‌اند.

تعداد آسيب‌ديدگان انفجار ديروز شمال تل‌آویو اعلام شد: 65 مجروح و دوكشته. اسرایيل، امروز شهر نابلس را با هواپيما بمباران كرده كه به عنوان انتقام ديروز تفسير شده؛ گرچه اسرایيل مي‌گويد، هواپيماي آموزشي اشتباه كرده است. [آریل] شارون به [ایهود] باراك، [نخست‌وزیر اسراییل]، توصيه‌كرده كه ياسر عرفات، [رییس دولت خودگردان فلسطین]  را بكشند؛ معلوم است‌ كه كسي نمي‌تواند، انتفاضه را به آساني مهار نمايد.


[1] – آیت‌الله سیدمهدی حسینی‌روحانی (۱۳۰۳ – ۱۳۷۹)، از روحانیون مجاهد شیعه و از شاگردان امام خمینی (ره) بود. او در پی‌ریزی بنیاد جامعه مدرسین حوزه‌ علمیه‌ قم مؤثر بود. در سال ۱۳۷۱ رهبر معظم انقلاب، طی حکمی، گروهی از صاحبنظران و فضلای حوزه‌های علمیه را برای بررسی موضوعات جدید فقهی و پاسخ‌گویی به مسایل روز منصوب کردند. آیت‌الله روحانی جزو اولین کسانی بود که به عضویت این هیأت درآمد. او سه دوره به نمایندگی از مردم استان‌های مرکزی و قم در مجلس خبرگان رهبری حضور یافت.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا