خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی 1 دی سال 79 | رسانه‌‌های خارجی سروصدای زیادی علیه امام راه انداختند

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در ۱ دی سال ۱۳۷۹ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 1 دي  1379   |  24 رمضان 1421                       21 دسامبر 2000

در خانه بودم. جزوه‌هاي پيشنهادي مركز [فرهنگ و] معارف قرآن، در محور تفسير راهنما – تدوين فرهنگ قرآن، دايره‌المعارف و تفسير موضوعي را مطالعه كردم. ديروز و امروز باران داشتيم. عفت و بستگان، براي مراسم چهلم همشيره فاطمه، به قم رفتند. سعيد، فاطي و علي براي افطار آمدند. از رستوران شانديز، كباب‌ چنجه گرفته بودند. فاطي‌ گفت، در اجلاس اخير حزب اعتدال و توسعه، آقاي [محمدباقر] نوبخت، [نماینده رشت]، به عنوان دبيركل انتخاب‌ شده است.

در تركيه، بعد از وتوي [احمد نجدت] سزر، [رئیس‌جمهور ترکیه]، پارلمان مجدداً قانون عفو عمومي را تصويب‌ كرده كه احتمالاً به اجرا نزديك‌تر شده است. رسانه‌هاي خارجي، بر مبناي اظهارات آیت‌الله منتظري‌ كه در اينترنت به‌صورت خاطرات منتشر شده، سروصداي زيادي عليه امام و انقلاب به راه انداخته‌اند؛ احتمالاً در افكار عمومي مردم ايران، تأثير منفي خواهد داشت؛ برخورد با امام شناخته مي‌شود.

شب، آقاي [محسن] دعاگو، امام‌جمعه شميرانات آمد. از وضع دادگاه‌ها انتقاد داشت‌ كه به مخالفين، اجازه شانتاژ و شعار و دروغ مي‌دهند و نيز تضعيف وزارت اطلاعات و ناجا [= نیروی انتظامی] را كار غلط و مخالف مصالح مي‌داند و ادامه رياست‌جمهوري در دور آينده براي آقاي [سیدمحمد] خاتمي را صلاح نمي‌داند؛ پيشنهادهایی ارائه داد.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۷۹؛ «اصلاحات در بحران»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا