خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسدود کردن ۱۵۰ حساب بانکی مشکوک به پولشویی در خراسان شمالی

روزنامه خراسان شمالی نوشت: «رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی خراسان شمالی از مسدود کردن ۱۵۰ حساب بانکی به‌دلیل انجام عملیات‌های مشکوک به پولشویی خبر داد. سرهنگ یوسف شاکری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: همزمان با آغاز مسابقه‌های فوتبال جام ملت‌های آسیا و بر اساس تجربه‌های سال‌های گذشته در مسابقات بین‌المللی ورزشی و به خصوص در فوتبال، تحرکات و تبلیغات مجرمان سایبری در حوزه ایجاد سایت‌های شرط‌بندی، قمار آنلاین و پیش‌بینی نتایج مسابقات افزایش می‌یابد.

او تاکید کرد: مجرمان سایبری از طریق افراد واسط، به اجاره حساب بانکی با عنوان کردن موضوعاتی مانند فرار از مالیات، محدودیت‌های سقف تراکنش، فعالیت در حوزه بورس و ارزهای دیجیتال اقدام می‌کنند و به‌دنبال آن، اطلاعات حساب‌های اجاره‌شده را در راستای پولشویی‌های مرتبط با سایت‌های قمار استفاده می‌کنند. او ادامه داد: سودجویان، با قانونی جلوه دادن فعالیت‌های مجرمانه خود به فریب افراد و اجاره حساب‌های بانکی آن‌ها اقدام می‌کنند بنابراین با توجه به این که تبعات قانونی ناشی از سوءاستفاده از حساب‌های بانکی با فرد صاحب حساب است، مردم باید در این حوزه بسیار هوشیار باشند و از ارائه اطلاعات حساب بانکی خود به دیگران خودداری کنند.

به گفته‌ی شاکری، برخی افرادی که در این مسیر به لحاظ مالی متضرر می‌شوند از بیم جرم بودن فعالیت‌شان، به شکایت از نفرات و مجموعه اصلی اقدام نمی‌کنند و این موضوع سبب دشواری در برخورد با عوامل اصلی شده است که نیاز به احساس مسئولیت اجتماعی مردم دارد. شاکری بیان کرد: با بررسی‌ها و رصد دقیق فعالیت این باندهای غیرقانونی و کلاهبرداری، از ابتدای سال تاکنون ۱۵۰ مورد کارت بانکی متعلق به قربانیان، مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گرفته که با هماهنگی مراجع قضایی توسط پلیس فتا مسدود شده است.

این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ مورد بود که نشان از افزایش ۵۰ درصدی تعداد قربانیان ناشی از سوءاستفاده کلاهبرداران در امسال دارد که از حساب‌شان برای پولشویی، شرطبندی و قمار استفاده شده است. او افزود: توصیه پلیس فتا به کاربران فضای مجازی این است که هرگونه تبلیغ یا فعالیت در سایت‌های قمار و شرطبندی برابر با قانون جرم است و ضمن داشتن تبعاتی مانند از دست رفتن سرمایه زندگی و اعتیاد به قمار، با افراد فعال در این زمینه برخورد قانونی خواهد شد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا