خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چرا نام کلاهی و کشمیری در دادگاه «مجاهدین خلق» نیست؟

جواد موگویی، مستندساز اصولگرا، در صفحه‌ی اینستاگرام خود نوشت:

چرا پس از ۴۰سال در تنها دادگاه مجاهدین، نام کشمیری و کلاهی از کیفرخواست حذف شده است؟!

چندی پیش رفتم دادگاه سازمان مجاهدین خلق در مجتمع قضایی امام‌خمینی. اینکه پس از ۴۰سال اعضای فراری سازمان هنوز پرونده قضایی نداشتند، خود گواه وضعیت است! ولیکن بازهم جای امیدواریست که بالاخره به همت اژه‌ای انجام گرفته است. احکام این دادگاه برای ۱۰۴ تن از اعضای سازمان منجر به دستور قضایی برای ارجاع به اینترپل خواهد شد..

اما عجیب آنکه در میان متهمین نام مسعود کشمیری(عامل انفجار دفتر نخست‌وزیری) و محمدرضا کلاهی( عامل انفجار دفتر حزب) نیست!

چرا؟ از نماینده دادستان پرسیدم، گفت با خبرگزاری میزان صحبت کنید! از رییس دادگاه پرسیدم، ابتدا گفت پرونده کشمیری هنوز باز است؟! بعد گفت «این دادگاه فقط برای اعضای مرکزیت سازمان است. کشمیری در مرکزیت نیست.»

گفتم چه ربطی دارد؟ یعنی اگر رجوی از مرکزیت خارج شود، دیگر نباید علیه‌اش اعلام جرم شود؟ کشمیری، رییس‌جمهور و نخست‌وزیر و رییس‌شهربانی را ترور کرد. کلاهی نیز عامل ترور بهشتی و ۷۲ تن از وزرا و نمایندگان بود. چرا نباید به پرونده آنها رسیدگی شود؟ چطور نام محمود فخارزاده عامل ترور شهید قدوسی دادستان کل انقلاب، در پرونده است اما نام کشمیری و کلاهی نیست؟ چه فرقی میان این دو و فخارزاده است؟ مگر فخارزاده الان عضو مرکزیت سازمان است؟!

واقعا مضحک است! پس از ۴۰سال دادگاه برگزار شده ولی نام دو تروریستی که مهمترین عملیات‌‌های تروریستی را در کشور انجام دادند، از کیفرخواست دادگاه حذف شده است!

پس از فرار کشمیری در شهریور۱۳۶۰، لاجوردی (دادستان انقلاب تهران) پرونده قضایی تشکیل داد. به گمان او در این عملیات عواملی در داخل نخست‌وزیری با کشمیری همکاری کردند. پرونده‌ای که پس از ۴سال فرازونشیب بالاخره مسکوت ماند.

رد کشمیری تا چند سال پس از عملیات، در عراق و اروپا بود.

آیا می‌شود فرضیه ساخت که همان‌ جریانی که ۴۰سال پیش پرونده را به‌بن‌بست کشاند، حالا نیز نگران از دستگیری کشمیری در خارج از کشور، نام او را از این دادگاه داخلی هم حذف کردند؟

قوه‌قضا پاسخ این حذف این دو متهم را به افکارعمومی بدهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا