خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دختر آمریکایی، سرسپرده شامپوی ایرانی!

سرویس مجله، انصاف نیوز: دختر آمریکایی سرسپرده شامپوی ایرانی شده است؛ این تبلیغی نسبتا خلاقانه در مطبوعات آغاز دهه 1350 بود.

در واقع با آغاز دهه 1350، صنعت تبلیغات در ایران وارد عرصه‌های تازه‌تری شد؛ اقتصاد رونق داشت و با وجود گسترش پوشش تلویزیون، روزنامه‌ها و مجلات هنوز جدی‌ترین رسانه‌ها و وسیله سرگرمی مردم بودند. از این رو، صاحبان کالاها و خدمات تلاش می‌کردند در رقابت، سهم بیشتری از توجه مردم را به خود اختصاص دهند.

در این شرایط، استفاده از پرسوناهای تبلیغاتی آغاز شد و مدل‌های زنده جای نقاشی‌ها را گرفتند. برای نمونه شامپوی ایرانی دیوا از مدلی در تبلیغات خود استفاده کرد که مدعی بود آمریکایی است. خانم جولی، گفته بود در آمریکا زاده و بزرگ شده و از شامپوهای خوب ینگه دنیا استفاده می‌کرده است. به ایران که می‌آید مدتی از همان شامپوها استفاده می‌کند تا تمام می‌شوند اما «دوست مادرم که یک خانم تمیز و مرتب است» به او گفته خودش و همسرش و بچه‌هایش از شامپو دیوا استفاده می‌کنند، «از آن پس من هم موهامو با شامپو دیوا شستم و واقعا سرسپرده شامپو دیوا شدم.»

تصویری که می‌بینید تبلیغ شامپو دیوا در صفحه دوم جلد مجله تماشا در سال 1352 است؛ دختر آمریکایی سرسپرده شامپوی ایرانی دیوا شده بود!

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. با سلام عجب حرف زدی خیلی بجا بود، مدیر محترم انصاف نیوز عزیز شما که این همه علاقه به آمریکا و غرب دارید چرا تشریف نمی برید اون ور آب فکر می کنم همکاران عزیزتان که فرار را بر قرار ترجیح دادند منتظر جناب عالی باشند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا