خرید تور تابستان ایران بوم گردی

محدودیت‌های ترافیکی شب‌های قدر در مشهد | بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در استان

«به مناسبت ایام لیالی قدر محدودیت‌های جدید ترافیکی در روزهای دهم، دوازدهم و چهاردهم فروردین ماه اطراف حرم رضوی اعمال می‌شود.»

به گزارش انصاف نیوز، «حجت گنابادی نژاد معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی عصر پنجشنبه در نشست خبری جمع بندی آمار ورود زائرین و اقدامات انجام شده در پیک نخست سفرهای نوروزی اظهار کرد: بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر وارد مشهد شده‌اند و بیشترین ورودی مربوط به وسیله نقلیه شخصی و سپس اتوبوس بوده است.

او در خصوص ظرفیت واحد‌های اقامتی خراسان رضوی و مشهد گفت: سطح اشغال واحد‌های اقامتی در روز گذشته در سطح استان ۵۱ درصد و در مشهد ۶۳ درصد بوده است. از ۱۵ اسفند ماه تا ۹ فروردین میانگین سطح اشغال واحد‌های اقامتی در سطح استان ۳۹ درصد و در مشهد ۴۱ درصد بوده است. تخفیف‌های ۳۰ تا ۴۰ درصدی که برای اقامت ۱۰ روزه زائران در مشهد در نظر گرفته شده بود تاثیرگذار بود و اکنون ۱۵ درصد از ظرفیت‌های اقامت رسمی مشهد را به خود اختصاص داده است.

گنابادی‌نژاد تصریح کرد: امسال علاوه بر پیک مسافرین در تعطیلات ۱۲ و ۱۳ فروردین، پیک تردد دیگری نیز از ۲۲ تا ۲۴ فروردین در پیش داریم و ما برای بازگشت زائران در هر دو پیک برنامه‌ریزی کرده‌ایم. امسال ماه رمضان با نوروز تقارن پیدا کرده بود و مردم سفر خود را در نوروز متوقف کرده بودند، از همین رو پیش‌بینی کرده بودیم یکی از پیک‌های ورود زائران به مشهد پیش از آغاز ماه رمضان باشد. همچنین میزان اقامت هر مسافر در مشهد به‌طور میانگین ۳ روز و ۳ شب بوده است.

مهدی یعقوبی، معاون محیط ریست و خدمات شهری شهرداری مشهد نیز در این نشست گفت: به مناسبت ایام لیالی قدر محدودیت‌های جدید ترافیکی در روزهای دهم، دوازدهم و چهاردهم فروردین ماه اطراف حرم رضوی اعمال می‌شود همچنین تمامی اماکن مورد نیاز زائرین با اقدام شهرداری مشهد بر بستر نشان ثبت شده است.»

محدودیت‌های ترافیکی شب‌های قدر در مشهد | بیش از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار مسافر در استان

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا