خرید تور تابستان ایران بوم گردی

۷ نکته به بهانه‌ی عفو فعالان محیط زیستی بازداشتی

هنگامه شهیدی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

ضمن ابراز خوشحالی از عفو محکومان محیط زیستی چند نکته حقوقی و امنیتی لازم به یادآوری است:

۱- فعالان محیط زیستی بنا به تشخیص وزارت اطلاعات به عنوان «تنها مرجع تشخیص جاسوسی کشور» ‫جاسوس‬ نبودند و بر سر این پرونده جدال زیادی بین نهادهای مختلف به‌وجود آمد.

۲- کارشناسان وزارت اطلاعات مدت زیادی تلاش کردند تا این افراد را از ۲ الف به ۲۰۹ منتقل کنند که موفق نشدند و یکی از مسئولان وقت به این امر رضایت نمی‌داد. بعدها که محیط زیستی‌ها در بند عمومی مستقر شدند مدتی تحت بازجویی وزارت اطلاعات بودند و به ۲۰۹ رفت و آمد داشتند تا ابهامات موجود مرتفع گردد.

۳- تا جایی که به یاد دارم آقای علوی وزیر اطلاعات وقت صراحتا بعد از بازجویی های کارشناسان ضدجاسوسی وزارت اطلاعات گفت که ‫آنها جاسوس نیستند‬ و یکی از مسئولان وقت بعد این اظهار نظر واکنش تندی نشان داد و گفت ما بهتر از وزارت اطلاعات می‌فهمیم چه کسانی جاسوس هستند و تشخیص این موضوع در صلاحیت وزارت نیست.

۴- اصل اتهام جاسوسی فعالان محیط زیستی و پافشاری بر آن از سوی یکی از مسئولان وقت در حالی به این افراد اطلاق گردید که خود او به دلیل خطاهای فاحش برکنار شد.

۵- در شرایط مشمولان عفو رهبری عفو و تخفیف مجازات به کسانی تعلق می‌گیرد که دو سوم از محکومیت خود را سپری کرده و درخواست عفو را شخصا به‌صورت مکتوب در دو نامه خطاب به ‫رئیس قوه قضاییه‬ و دادستان از طریق معاونت دادستانی ناظر بر زندانیان سیاسی به رئیس قوه جهت اعلام اسامی به رهبری ارائه دهند.

۶- با توجه به اینکه در شرایط مشمولان عفو رهبری موأکد ذکر شده که عفو به جرایم جاسوسی تعلق نمی‌گیرد بنابراین با توجه به تشخیص ضدجاسوسی وزارت اطلاعات و پیگیری های رئیس قوه قضاییه بنا به درخواست عفو ثبت شده دارای شرایط قانونی داخل بند عمومی، از سوی محکومان محیط زیستی آنها جاسوس نیستند.

۷- به تکرار گفته شده وزارت اطلاعات تنها مرجع قانونی تاسیس شده تصویبی توسط مجلس است که در آن شرح وظایف کامل آن آمده است. مراکز دیگر در اصلاح موادی از قانون آیین دادرسی کیفری گنجانده شد بی آنکه هیچگونه شرح وظایف و تشکیلاتی برای آنها مصوب شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. باسلام نامش رویش هست سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وزارت اطلاعات زیرنظر دولتی و اختیارات محدود ولی سپاه کار اصلیش حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن می باشد و از صفر تا صد به همه چیز میتواند مداخله کند به قانون اساسی مراجعه فرمائید رو هواحرف مفت نزن خودت را علامه حساب میکنی هیچ عددی نیستن به نوشته هم دیگر را نگاه میکنید و یه چرت و پرتی را از روی هم دیگر کپی و سرهم میکنید این سومین نفر هستش که سه تا نوشته شبهه همدیگر می باشد می نویسید می‌فرستن به مرکز ضدانقلاب ها و وطن فروشان انصاف نیوز دروغگو و خبرپراکن .. خبرنگار که جاسوسی نمی کند به اغتشاشات بنزین نمی ریزد برای آموزش جاسوسی به آفریقای جنوبی اعزام و زیر نظر سازمانهای جاسوسی و اطلاعات نمی‌بیند ۴۵ ساله از هر کجا سر بلند کردن گردنتان خمیر شده اون هم زن زندگی آزادی شماها بود که چه رسوایی به بار آوردن،، بهترین راه سانسوری انصاف نیوز منتشر نکن که نخواهی کرد

    0
    10
  2. همون مسئول همه چیز دان اومده براتون کامنت گذاشته!!!
    عجب جماعت وقیح و هاری هستن اینها! بچه جون اگه ایران نبود الان انقلاب و سپاه و …. همش کشک بود و پشم! یکم برای دولت کشورت که منتخب مردمه احترام قائل باش!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا