خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد یک قرآن‌پژوه بر «اسلام و جواز آمیزش با زنان شوهردار؟!»

ژیلا شریعت پناهی، قرآن‌پژوه، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، در نقد یادداشت «اسلام و جواز آمیزش با زنان شوهردار؟!» نوشت:


«۱- این آیه شریفه (وَالْمُحْصَنَاتُ مِنَ النِّسَاء إِلاَّ مَا مَلَكَتْ أیمانُکُم) در دنباله‌ی آیه قبل است که از ازدواج دائم سخن می‌گوید و در هیج جای قرآن کریم، سخنی از صیغه وجود ندارد.

۲- از آنجایی‌که ازدواج با زن غیر مومن به یکی از ادیان الهی، حرام است، در آیه ۱۲ از سوره شریفه ممتحنه در مورد زنانی است که می‌خواهند به دین اسلام ایمان آورند و از میان مشرکان یا کافران به مسلمانان پناهنده شده‌اند.

۳- در زمان قدیم و حتی جدید گرفتن اسیر معمول بوده و در آیه چهارم از سوره شریفه‌ی محمد، می‌فرماید که پس از پایان جنگ، تمام اسیران با باید بدون قید و شرط آزاد شوند و یا با گرفتن فدیه (غرامت) آزاد شوند. بنابراین لفظ ما ملکت ایمانکم (چون ماضی است)، فقط مربوط به کنیزان قبل از نزول این آیات را شامل می‌شود و لاغیر. لازم به توضیح است که دزدیدن انسانها و برده کردن آنها از همان زمان به وسیله پیامبر گرامی اسلام ممنوع اعلام شده بود.

حال اگر زنی که اسیر شده بود، کسی را برای تامین فدیه و آزاد کردن خود نداشت، یا طبق یک قرارداد مکاتبه کار میکرد و خود را بازخرید میکرد یا به اختیار خود مسلمان می شد و اگر می خواست با اختیار خود، پس از گذراندن دوران عده طلاق (سه ماه و ده روز) به عقد ازدواج دائم کسی که خواستگارش بود در می‌آمد.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. با سلام ،بااحترام و عدم خواهی ما به احکامی که مبتلا به آن هستیم توجه نمی کنیم ، نمازمان را یا نمی خوانیم ویا به زور می‌خوانیم، روزه مان هم روی هوا هست ، حالا به مساله برده داری و کنیز که در ۱۴۰۰ سال قبل بوده و نه درک درستی از شرایط و فرهنگ آن زمان داریم ، علم می کنیم که چه بشود ، خواهر عزیز اگر راست می گویی در مورد واجبات امروز مانند ولایت مداری چیزی اظهار فضل بفرمایید ، با عرض معذرت اینها بیشتر هوای نفس است تا اینکه بخواهی حقیقتی را روشن فرمایید که مثلا علما از آن غافل مانده اند و شما بالخره نقطه ضعف اسلام را پیدا کرده ای ، ان شا الله خداوند همه ما را به راه خودش هدایت فرماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا