خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۸ اردیبهشت سال ۸۰ | تقاضای اسرائیل از آمریکا برای خاموش‌ کردن خشونت‌ها

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

جمعه 28 اردیبهشت 1380 | 24 صفر 1422 18 می 2001

بالاخره امروز بعد از ظهر اعلام شد که هواپیمای حامل وزیر راه و [ترابری] و همراهان در جنوب ساری به کوه خورده و متلاشی و همه سرنشینان کشته شده‌اند.[1] معلوم شد، اطلاعیه دیشب وزارت کشور نادرست بوده. در ترکیه هم سومین هواپیمای [باری نظامی] ساکا، مونتاژ ترکیه [در اطراف آنکارا] سقوط کرده است؛ تکنولوژی آن از اسپانیا است.

در اسرائیل، یک عرب شهادت‌طلب، بمبی در بین جمعیت اسرائیلی‌ها منفجر کرده و خودش شهید شده و هفت نفر از صهیونیست‌ها را کشته و حدود چند نفر را مجروح کرده که حال چند نفر وخیم است. دولت اسرائیل، جلسه فوق‌العاده گرفته و از آمریکا تقاضا کرده که برای خاموش‌کردن خشونت‌ها دخالت کند؛ حالت استیصال به خود گرفته‌اند و فرماندهان ارتش گفته‌اند، بیش از این نمی‌توانند فلسطینی‌ها را مهار کنند.

در آمریکا، [جرج] بوش، [رئیس‌جمهور]، برای حل مشکل انرژی که فعلاً کالیفرنیا را دچار مشکل کرده، طرحی ارائه کرده که با استفاده بیشتر از زغال سنگ و نیروگاه‌های هسته‌ای و حفاری چاه‌های نفت در منطقه حفاظت شده آلاسکا، انرژی بیشتری تولید کنند، ولی طرفداران محیط زیست، این طرح را به استهزا گرفته‌اند و می‌گویند، مثل این است که وسایل منزل را آتش بزنیم، برای حل مشکل کمبود جا در خانه و طرح‌ها را فاجعه نامیده‌اند؛ گرچه صنعتگران و کارتل‌های نفتی، آن را تأییدکرده‌اند.

اتحادیه اروپا تصویب کرده که به تدریج روابط با ایران توسعه یابد. در رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب، برای خنثی‌کردن اثر مصاحبه [علی] افشاری، تلاش زیادی می‌کنند.


[1] – این حادثه در ساعت شش بامداد پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت سال ۱۳۸۰ رخ داد و طی آن هواپیمای روسی یاک ۴۰ در جنگل‌های جنوب ساری، سقوط نمود. در این حادثه، آقای رحمان دادمان، وزیر راه و ترابری، به همراه دو تن از معاونین، سه تن از مدیران کل وزارتخانه و هفت تن از نمایندگان استان گلستان، که به منظور افتتاح فرودگاه گرگان و یکی از راه‌های ارتباطی این شهر، در این پرواز کشته شدند. ظاهراً خلبان هواپیما خطوط هوایی آسمان که قرار بود این هیأت را به گرگان ببرد، با دریافت گزارش هواشناسی از پرواز انصراف می‌دهد و هواپیمای اعزامی تغییر می‌کند و در شرایط بد جوی، کردینیتور هواپیمایی فراز قشم اعلام می‌کند، آمادگی پرواز به سمت گرگان را دارد. سازمان هواپیمایی کشوری، در اطلاعیه‌ای رسمی علت سقوط این هواپیما را اشتباه خلبان اعلام کرد.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا